آخرین اخبار:
کد خبر:۱۹۲۸۷۴
حاجی‌بابایی در کارگاه «تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» فارس:

سند تحول و برنامه پنجم حركت را باید به‌طور جدی پیش ببریم

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آنچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصويب کند قانون تلقی می‌شود، گفت: اکنون لازم است بر اساس سند تحول، نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنجم حرکت را به طور جدی پیش ببریم.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، حمید‌رضا حاجی‌بابایی امروز در کارگاه آموزشی «تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» در اجتماع 5000 نفری معلمان، معاونان و کارکنان آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه معلمی که مجبور شود 70 ساعت تدریس کند وقت‌ براي مطالعه ندارد، گفت: عده‌ای با به رخ کشیدن تعطیلات شغل معلمی خواسته یا ناخواسته به شان معلم تعرض می‌کنند؛ چرا که معلمان به عنوان یک استاد در شرایط فعلی، در طول هفته بیشتر از یک استاد دانشگاه ساعت کاري‌ دارند.
 
وی با اشاره به اینکه بهترین معلم یک مدرسه مدیر آن است، افزود: مدیر نقش هدایتی یک مدرسه را دارد و اگر خوب بیندیشد و خوب برنامه بریزد کارها سامان می‌یابد.
 
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در 32 ماه گذشته حدود 290 فعالیت برای تحول آموزش و پرورش تدوین شده است.
 
حاجی‌بابایی دلیل پذیرفتن سمت وزارت آموزش و پرورش را ایجاد تحول عنوان کرد و ادامه داد: البته من مسئول ریل‌گذاری این تحول هستم؛ چرا که تا 10 وزیر بعدی باید از روی همان ریل عبور کرده و کار را به ثمر برسانند.
 
وی تصریح کرد: در سال 1367 لزوم تحول از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و همان زمان نیز تلاش‌های ناتمامی انجام شد و هفت سال بعد دوباره مقام معظم رهبری این موضوع را طرح کردند.
 
وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: در این راستا گروهی از صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه گرد یکدیگر آمدند و پنج سال کار تحقیقاتی کردند و نتیجه به شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی و صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت ارائه شد.
 
حاجی بابایی با تأکید بر اینکه آنچه که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کند قانون تلقی می‌شود، افزود:  اکنون لازم است که براساس سند تحول، نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنجم حرکت را به طور جدی پیش ببریم.
 
وی با اشاره به تعریف آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین نهاد فرهنگی کشور و مولد سرمایه اجتماعی و دیگری جایگاه معلم، به عنوان دو موضوع در سند تحول خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش بالاترین ارزش افزوده وجود دارد و این نهاد کارخانه تولید انسان تلقی می‌شود و تمام اموری که در کشور رخ می‌دهد با‌واسطه و بی‌واسطه متاثر از کار آموزش و پرورش است.
 
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: تحول بنیادین به این معناست که معلم با حقوق به روی پای خود بایستد نه با اضافه کار و بیمه طلایی نیز در این راستا پیگیری شد تا زمانی كه معلم وارد بیمارستان می‌شود، برخوردی مطابق شان وي صورت گيرد.
 
حاجی بابایی تصریح کرد: 55 هزار نیروی شرکتی در آموزش و پرورش بودند و در حالی که باید با 100 هزار تومان و گاهی کمتر زندگی خود را می‌گذراندند.
 
وی ادامه داد: شرکت‌هایی که این افراد را به کار می‌گرفتند در ازای هر نفر ماهانه چند میلیون سود می‌کردند و این روال اکنون پایان یافته و این افراد از آموزش و پرورش به طور مستقیم حقوق دریافت می‌کنند که زیر 400 هزار تومان نیست.
 
وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت:  پس از 32 سال یک نیروی حق‌التدریسی، نهضتی یا شرکتی با وضعیت شغلی مبهم در آموزش و پرورش نداریم و تمام این کارها به مدد ظرفیت‌های فراوان نظام اسلامی و كمي مدیریت میسر شد و بیش از این نیز شدنی است که تمام این امور را رهبری سال‌ها پیش عنوان کرده بودند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار