من مطمئنم که اگر روزی حاج احمد متوسلیان برگردد اولین سیلی را به بنده می زند که افتخار سربازی ایشان را داشته ام.
به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، سعید قاسمی در آخرین شب از مراسم عزاداری حسینیه هنر سخنانی ایراد کرد.
متن کامل سخنان وی در ذیل آمده است:
شهید آوینی پیوسته بر این نکته تأکید داشتند که هر کس ادعای حسینی و کربلایی بودن داشته باشد جبرا از کربلا و عاشورا عبور میکند، بر همین مبنا در کربلا جای ما کجاست؟ نمیدانیم عاشورای ما کجاست؟ آنچه میدانیم برحسب روایت «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» این است که ما هم قطعا از این امتحان سخت عبور خواهیم کرد.
آیه قرآن در همین مورد آمده است که «آیا پنداشتهاید با آوردن ایمان شما را آزمایش نمیکنیم.» ما معتقدیم که بچههای انقلاب از پای منبر برمیآیند اما با این مبانی آموزشی در مدارس و دانشگاهها نمیتوان چنین انتظاری داشت. این حرف در زمانهای مختلف چه اصولگرایان و چه دوم خرداد هم فرقی ندارد.
من مطمئنم که اگر روزی حاج احمد متوسلیان برگردد اولین سیلی را برای وضعیت کشور به بنده می زند که افتخار سربازی ایشان را داشته ام.
شهدا امروز به وسیله وصیتنامههایشان از ما مطالبه دارند ما توانایی علمداری سیدالشهدا را نداریم و باید پیرو راه شهیدان باشیم و به وصیتنامه آنان عمل کنیم.
امام (ره) در همین رابطه به علما فرمودند: 40 سال عبادت کردید خداوند انشاءالله قبول کند یکبار هم وصیتنامه شهدا را بخوانید آیا این دو عمل در یک ترازو قرار میگیرند؟
با زبان ساده عاشورا و کربلا واقعه ای است که در آن امام حسین (ع) سناریویی تکرار ناشدنی را آفریدند چرا که جریان تقابل هابیلیان و قابیلیان در طول تاریخ خواهد بود.
امام حسین(ع) برای اینکه حجت را بر ما تمام کنند و بهانهای باقی نگذارند در دو مقطع یکی روز عاشورا و دیگر در ابتدای حرکت و در مدینه کمک ملائک و جنیان را رد میکنند.
شاید امام حسین (ع) این یاری را قبول نکردند که اگر روزی جنگی جهانی با نام جنگ ایران و عراق اتفاق افتاد جای خستگی، تحلیل و بهانهجویی برای کسی نباشد. در این زمان متأسفانه اینقدر دنیازده شدهایم که دست کسی به نوشتن وصیتنامه نمیرود.
این وضعیت را مقایسه کنید با رزمندههایی که میدانستند وقتی زیر آتش شدید دشمن جلو میروند برگشتی نخواهند داشت. جنگ ما جلوهای از صحنههای عاشورا بود که توسط رزمندگان بازنمایی شد. ما در جنگ شهید چمران را داریم که شاگردان او مثل تهرانی مقدم با ساختههای خود معادله جریان جنگ غزه را در 8 روز عوض میکنند.
ما در جنگ سردارانی مثل همت را داشتیم که به رفعت اسد، عموی بشار اسد گفت: ما برای بازیهای سیاسی به اینجا نیامدهایم در حال حاضر بعضیها تاکید دارند چرا به حلاوتهای قطعنامه پرداخته نمیشود در حالیکه امام بارها از آن با عنوان زهرنامه و جام زهر یاد میکردند و بعد از امضای آن تا دو روز با کسی صحبت نمیکردند.
چرا همیشه در مواقع حساس صلح امام حسن(ع) به آن شیوه که بتوانیم عقب نشینی کنیم و یا حکمیت حضرت علی(ع) مطرح میشود.
کسانی در زمان حضرت امام(ع) بودند که نظرشان بر این بود تا کی باید بجنگیم، با همهای دنیا نمیتوان جنگید پس کی زندگی کنیم.
چرا ما نباید نقش مالک را بازی کنیم، بالاخره یک جا باید تصمیم به ایستادگی بگیریم، ما باید حقایق را برای جوانان تبیین کنیم و تصمیمگیری را برعهده خود آنها بگذاریم.
هم چنین مبانی استراتژیک نظام و خطوط قرمز آن را حتی برای رئیس جمهور هم مشخص باشد.
خداوند در قضایای فتنه خیلی به من لطف کرد وگرنه من مسئول تبلیغات موسوی میبودم.
قطعنامه 598 نقطه عطفی در تاریخ ما است و باید ببنیم افراد در آن مقطع در چه موضعی قرار داشتند.
جمله تاریخی امام (ره) که فرمودند جریان حکمیت حضرت امیر(ع) و صلح امام حسن(ع) به دلیل بیبصیرتی عوام بود امروز ما نباید این اشتباهات را تکرار کنیم.
دلیل فشارها و مشکلات اخیر چیست؟ چرا در این وضعیت سراشیبی و سقوط دشمن زمزمههایی مبنی بر مذاکره شنیده میشود؟
ما باید هوشیار و آگاه باشیم چرا که خطر فتنه در انتخابات بعد هم وجود دارد.
نباید این تحلیل غلط به وجود آید که در انتخابات بعدی به دنبال فردی مثل احمدی نژاد که استکبارستیز است بروید و باید محاسن این گفتمان به وجود آمده را دید در کنار اینکه تحلیلهای غلط و معایب آنها هم باید دیده شود.