مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان مازندران گفت: شهید مطهری چراغ راهنمای نسل جوان در عصر هجوم افکار و اندیشههای الحادی و انحرافی است.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ساری، ولی الله مدانلو امروز در در جلسه هماهنگی برگزاری طرح طلیعه حکمت در استان مازندران گفت : شهید مطهری به عنوان یک روشنفکر دینی و دانشگاهی بهترین الگو برای دانشجویان آگاه و روشنفکر ایرانی است.
وی، از شهید مطهری به عنوان استادی نمونه یاد و خاطرنشان کرد: آن شهید والامقام در کنار علوم دینی به تمام علوم زمان خود مسلط بود.
مدانلو تصریح کرد: اندیشه و شخصیت شهید مطهری، محور مبارزات انقلابی بود تا جایی که در دفاع از اندیشههای اسلامی جان خود را فدا کرد.
مسئول بسیج دانشجویی استان مازندران افزود: اندیشه های شهید مطهری متعلق به نسل و عصر خاصی نیست؛ چرا که این اندیشه ها برگرفته از قرآن است، همچنان که قرآن متعلق به نسل و عصر خاصی نبوده و نیست.
وی با بیان اینکه کتابهای استاد شهید مرتضی مطهری در جامعه بسیار تأثیرگذار است ادامه داد: اندیشههای ایشان یکی از کاتالیزورهای مهم در شکلگیری انقلاب اسلامی بوده است.
مدانلو افزود: افکار این شخصیت بزرگ دینی، سیاسی و ادبی فراتر از زمانی بود که در آن زندگی میکرد؛ در مجموع میتوان گفت که اندیشههای ایشان بر دل مردم مینشست.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اینک که نسل جوان ما با فرقهها و جریانهای فکری منحرف و التقاطی و نیز خطر عرفانهای کاذب مواجه است، جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به مطهری نیاز دارد.
مدانلو تصریح کرد: شهید مطهری، شجره طیبه انقلاب و چراغ راهنمای نسلهای جوان و شیفتگان علوم و معارف دینی در عصر هجوم افکار و اندیشههای الحادی و انحرافی است.
وی افزود: گرچه دست شیطان و کینهورزی جریان نفاق آن شخصیت فکری مرجع و مولد در زمانی که انقلاب و ملت ما به شدت نیازمند اندیشههای او بود را از ما گرفت اما پناه بردن به آثار و مواریث علمی و مکتوب بر جای مانده از آن شهید که بسیار مورد تاکید حضرت امام(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی قرار داد خواهد توانست جوانان و نهادهای آموزشی و دانشگاهی کشورمان را با آن شهید عزیز پیوند دهد.
مدانلو با تاکید بر ضرورت پیشبینی راهها و روشهای بهرهگیری بیشتر جامعه به ویژه دانشگاهها و مجامع علمی از آثار و افکار شهید مطهری گفت: ابعاد شخصیتی و اندیشه و آراء شهید مطهری با وجود تلاشهای فراوانی که طی سه دهه گذشته صورت گرفته است همچنان ناشناخته مانده است و برای بازشناسی و پی بردن به عمق آثار آن عالم وارسته و کمنظیر بایستی دستگاهها، نهادها و مراکز فرهنگی، علمی و آموزشی به ویژه اندیشمندان مرجع و نخبگان جامعه نقش خود را ایفا کند.
وی با اشاره به وجود مشکل در سیستم آموزشی کشور افزود: در اوایل انقلاب از این تفکرات بیشتر کمک گرفته میشد، اما در دوره معاصر کمتر به آن توجه شده و این مشکل سیستم آموزشی ما است، به طور مثال کتاب «حماسه حسینی» استاد شهید مطهری اثر بینظیری است، ولی سیستم آموزشی ما نتوانسته این کتاب را در مدارس و دانشگاهها مطرح کند.