به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، محمدمهدی زاهدی با تأکید بر اینکه دغدغههای زیادی هم در حوزه های آموزش و پرورش و هم آموزش عالی وجود دارد، گفت: در بحث 3ـ3ـ6 یا همان چهار دوره سه ساله مسائل ناگفته بسیاری وجود دارد، اما متأسفانه جای این سؤال باقی است که تا کنون چند بار صدا و سیما مناظره ای را بین یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان آموزش و پرورش برگزار کرده است؟
وی با بیان اینکه اجرای نظام آموزشی 3ـ3ـ6 چیزی نیست که برای ما راضی کننده باشد، افزود: ما گفت وگوهای چالشی بسیاری در این خصوص داریم؛ چرا که ضرر و خسارت این نظام آموزشی پنج شش سال آینده مشخص خواهد شد که چه کلاهی سرمان رفته است.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه صدا و سیما باید از مسئولان مربوطه دعوت کند تا این موضوعات را مورد چالش قرار دهند، تصریح کرد: ما واقعاً حرف اساسی برای گفتن داریم؛ ما بارها از وزیر آموزش و پرورش دعوت کردیم و از وی پرسیده ایم که چطور نظام آموزشی 3ـ3ـ6 را راه اندازی کره اید بدون آن که معلمی برای پایه ششم ابتدایی داشته باشید.
زاهدی عنوان کرد: در هیچ کجای دنیا چنین تغییر بزرگی از یک برش اساسی شروع نمی شود؛ همچنین باید حتی کتب درسی با دقت بیشتری مورد کارشناسی قرار می گرفت.
وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود تغییر نظام آموزشی تدوین و سپس تصویب شود، گفت: با وجود آن که قرار بود اول معلم تربیت کنیم و بعد نظام آموزشی 3ـ3ـ6 را اجرایی کنیم، اما شاهد بودیم که در اجرای آن شتابزده عمل شد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه صدا و سیما می تواند از اعضای این کمیسیون بخواهد تا بحث های کارشناسی بسیاری را در خصوص موضوعات مختلف آموزشی در اختیار آنها قرار دهد، یادآور شد: به طور حتم موضوعاتی از جمله تغییر نظام آموزشی 3ـ3ـ6 جای مانور زیادی دارد و بدون شک با نقد کارشناسی می توان فهمید که چه خیانتی به کشور شده است؛ همین بی دقتی ها می تواند آینده کشور را رقم بزند.