به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد انتخابات رسانه ملی، نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امکان استفاده از شبکه های تلویزیونی و رادیویی را برای ارائه برنامه ها و تبلیغ خود خواهند داشت.
بر اساس تصمیمات ستاد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در صدا و سیما، هر یک از نامزدها فرصت دارند 420 دقیقه از طریق تلویزیون و 216 دقیقه از طریق رادیو با مردم سخن بگویند.
طبق این برنامه ریزی هر یک از نامزدها فرصت می یابند دو مستند 30 دقیقه ای از شبکه یک برای معرفی خود پخش کنند.
حضور در بخش گفت وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما به مدت 45 دقیقه و پاسخ به سوالات جوانان به مدت یک ساعت در شبکه 3 سیما از دیگر امکانات تبلیغی نامزدها در رسانه ملی است.
نامزدها همچنین در نشستی تخصصی در شبکه 4 سیما با کارشناسان به مدت 45 دقیقه، فرصت تبلیغ برنامه ها و دفاع از آن را دارند.
پرسش و پاسخ با مخاطبان شبکه های جام جم به مدت یک ساعت نیز از فرصت هایی است که رسانه ملی در اختیار آنان قرار می دهد.
ستاد انتخابات صدا و سیما همچنین اعلام کرد، مناظره های تلویزیونی نامزدها در صورتی که تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده به پنج نفر برسد، به صورت انفرادی در تلویزیون خواهد بود، اما اگر تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده به بیش از پنج نفر برسد این مناظره ها بصورت جمعی و با حضور مجری برگزار خواهد شد.
سید عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما چندی قبل در همایش افق رسانه اعلام کرد، بیش از 2000 ساعت برنامه انتخاباتی تا زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پخش خواهیم کرد.