کد خبر:۲۴۵۸۷۵
از سوی انتشارات سروش:

کتاب «تحقیق در رسانه‌های جمعی» به چاپ سوم رسید

کتاب «تحقیق در رسانه های جمعی» نوشته مشترک راجر ید. ویمر و جوزف آر. دومینیک با ترجمه دکتر کاووس امامی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، کتاب «تحقیق در رسانه های جمعی» نوشته مشترک راجر ید. ویمر و جوزف آر. دومینیک با ترجمه دکتر کاووس امامی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.این اثر که با همکاری مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای برای سومین بار منتشر می شود از جمله منابع معتبر در روش های تحقیق در آمریکا به شمار می‌رود  و سال‌ها است که در آمریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان تدریس می شود. دو نویسنده  کتاب با ذکر مثال های متعدد از حوزه پژوهش های ارتباطات مباحث کتاب را تشریح می کنند.

 

آنان به جای تاکید بر پیچیدگی های نظری بر راه حل های پژوهشی عملی تاکید دارند و مناسب ترین فنون پژوهشی را برای یافتن راه حل های واقعی به خواننده معرفی می کنند.

 

  نویسندگان کتاب به شکلی کاملا واضح و در قالب فرآیندی سه مرحله‌ای که تمرکز آن بیشتر به ارائه‌ راه حل‌هاست، توانسته‌اند به پیچیدگی‌‌های نظری و تشریح تحقیقات ‌بپردازند.

 

در این اثر علاوه بر روش های کمی و آماری مبحثی نیز درباره روش های کیفی مطرح شده است؛ مراحل طراحی پژوهش، اجرای پژوهش، نمونه گیری، فرآیندهای پژوهش (روش های پژوهش کیفی، تحلیل محتوا، پژوهش پیمایشی، پژوهش طولی، پژوهش آزمایشی)، تحلیل داده ها (مقدمه ای بر آمار، آزمون فرضیه، روش ها آماری پایه)، کاربردهای پژوهش (در رسانه های چاپی، در رسانه های الکترونیکی، در آگهی بازرگانی و روابط عمومی، در تأثیر رسانه ها)، و تحلیل داده ها و گزارش دهی (رایانه در پژوهش و اصول اخلاقی و حمایت مالی در گزارش نویسی) فصل ها و بخش های اصلی این کتاب اند. و نویسندگان با ذکر مثال های متعدد از حوزة پژوهش های ارتباطات مباحث و فصول کتاب را برای خواننده بسیار روشن ساخته اند.

 

در تلاش برای فهم هر پدیده، پژوهشگران باید بدانند که چگونه پژوهش کنند و بدانند از یک عملیات پژوهشی چه کارهایی بر می آید. رویکرد عملی که بیش از همه روش ها در پژوهش رسانه های جمعی کاربرد دارد و مستلزم ارزشیابی نظام مند و عینی اطلاعات است یکی از روش های پژوهش است که در این اثر به آن پرداخته می شود.

 

پژوهشگر باید تصمیم بگیرد که می خواهد رویکردی توصیفی باشد یا تحلیلی. هدف مطالعه را تعریف کند، منابع موجود را در زمینه تحقیق خود بررسی کند، رویکرد پژوهش، طرح پرسشنامه و نمونه را انتخاب کند، داده ها را تحلیل و تفسیر کند و در آخر تصمیم بگیرد که نتایج را چاپ و منتشر کند یا خیر.

 

چاپ سوم این اثر در 959 صفحه، در یک هزار نسخه با قیمت 340000 هزار ریال توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان، پژوهشگران و دانشجویان حوزه علوم ارتباطات قرار گرفته است.

 

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان استاد مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان دفترمرکزی سروش، تلفن 88310610-021 و یا به مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، مراجعه یا با تلفن 66973203 (20خط) تماس حاصل نمایند.

 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار