آخرین اخبار:
کد خبر:۲۴۸۹۱۳
دبیر سومین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران گفت:

سال 1404 تولیدکننده نیمی از محصولات منطقه خواهیم بود

دکتر بهروز مینایی گفت: این بنیاد وظیفه حمایت از بخش خصوصی را به طور جدی سرلوحه کار خود قرار داده است و قرار است که تا سال 1404 نفر اول تولید محصولات بازی‌های رایانه‌ای در منطقه باشیم.
به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، دکتر بهروز مینایی مدیر عامل نبیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر سومین جشنواره بازی های رایانه‌ای در نشست امروز در سالن کنفرانس این بنیاد با بیان اینکه، بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای وظیفه حمایت از بخش خصوصی را دارد به بیان عملکرد این بنیاد پرداخت و گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای بعد از مصوبه سال 85 شروع به کار کرد و سه وظیفه نظارت بر بازی های موجود در کشور، حمایت از تولیداتی که برای کشور ما مناسب است، و ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای تولید بازی را سرلوحه کار خود قرار داد.
 
مینایی در ادامه گفت: این بنیاد سال 91 و 92 را سال فرهنگ سازی و استفاده از بازی های مناسب خارجی و نظام رده بندی بازی های رایانه‌ای نام گذاری کرده است.
 
 
 همچنین مینایی گفت: چشم انداز صنعت 1404 بازی های رایانه‌ای نیز آماده ارائه به شورای انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی می باشد.
 
وی ادامه داد: در نظر داریم تا در سال 1404 تولیدکننده نیمی از محصولات مصرفی مردم در منطقه باشیم.
 
دبیر سومین جشنواره بازی های رایانه‌ای در ادامه به بیان آمارهایی از عملکرد این بنیاد پرداخت و گفت: این بنیاد در سال 89 از 13 بازی، در سال 90 از 22 بازی، در سال 91 از 32 بازی (با وجود کمبود بودجه) ود در سه ماهه اول سال 92 هفت بازی را مورد حمایت خود قرار داده است که در مجموع بنیاد در این چهار سال بالغ بر 80 بازی را مورد حمایت قرار داده است.
 
مینایی ادامه داد: در سال 90 ،1500 بازی و درسال 91، 2700 بازی مجوز ساخت گرفتند همچنین 12 موسسه در سال 90 و 11 موسسه در سال 91 مجوز تولید، توزیع و تکثیر بازی را گرفتند.
 
وی افزود:‌ در این چهار سال بیش از 1700 عنوان بازی تحت رده بندی سنی ESRA قرار گرفته است.
 
مینایی با تاکید بر اینکه جمع آوری بازی های نامناسب در سطح شهر برعهده این سازمان نیست گفت: ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی این وظیفه را برعهده دارد هر چند که این بنیاد نیز همکاری هایی با این ستاد کرده است که از این جمله می توان به شناسایی بیش از 2200 مکان توزیع بازی های نامناسب در تهران اشاره کرد در واقع این بنیاد تنها وظیفه رصد و اطلاع رسانی را برعهده دارد و وظیفه‌ای در مورد مبارزه با قاچاق بازی های رایانه‌ای برای این بنیاد تعریف نشده است.
 
وی ادامه داد: ساماندهی گیم نت ها از تیر ماه رسما برعهده بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای قرار گرفته است که در واقع تنها جایگاه متولی سرکشی به این مکان و بررسی مجوزهای آنان است هرچند که کار برخوردی انجام نمی دهد.
 
مینایی همچنین درمورد حضور بنیاد در نمایشگاه های خارجی نیز این گونه توضیح داد که:
 
در گیم کانکشن فرانسه دوباره حضور داشتیم که در بار اول هشت محصول و در بار دوم 18 محصول را ارائه کردیم.
 
در گیم اکسپوی دبی سه بار حضور داشتیم که این افتخارات شامل رتبه اول تولید در منطقه، ارائه نظام رده بندی سنی (ESRA)، سخنرانی در مورد کیفیت های بازی های یارانه‌ای بوده است.
 
وی افزود: بازی «محبت و تنفر» نیز در بین 137 بازی رتبه اول را در گیم کانشکن آملمان به دست آورد در زمستان سال 91 نیز بهترین عنوان بازی آنلاین نصیب آسمان دژ 2 شد.
 
مینایی ادامه داد: بنیاد مشکل شبکه توزیع برای فروش بازی های تولیدی در ایران را دارد که برای رفع این مشکل به دنبال یک شبکه مویرگی برای فروش بازی های رایانه‌ای هستیم.
 
وی افزود: بنیاد حضور خوبی در آمریکا، اروپا و آسیا داشته است و تایید این موضوع نیز بازی «گرشاسب» است که با ترجمه به ده زبان دنیا در کشورهای اروپایی توزیع شده است.
 
مینایی همچنین در مورد فراهم کردن زیرساخت های سخت افزار و نرم افزاری که یکی از وظایف این بنیاد است گفت: این بنیاد «انستیتوی ملی بازی های رایانه‌ای» را ایجاد کرده است که بیش از 300 دانشجو در این انستیتو مشغول فراگیری آموزش های بازی سازی هستند.
 
همچنین مرکز رشد بازی سازی در سال 91 نیز با 15 دانشجو بازی ساز شروع به کار کرد که هدف این مرکز تولید بازی های رایانه‌ای در کوتاه مدت می باشد.
 
وی ادامه داد: رشته بازی سازی جامع علمی کاربردی نیز از دیگر اقدامات این بنیاد است که تاکنون در دو ترم شروع به کار کرده است که این مراکز در استان های تهران و زنجان فعال می باشند.
 
دبیر سومین جشنواره بازی های رایانه‌ای ادامه داد: 40 عنوان کتاب، مقاله و نشریه نیز در زمینه تولید بازی انتشار یافته است که در مورد روش های تولید بازی،‌ نحوه طراحی و موارد تخصصی دیگر می باشد.
 
همچنین کتاب فرهنگ واژگان تولید بازی نیز مهمترین عنوان منتشر شده توسط این بنیاد می باشد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار