به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، سید محمدمهدی پوریزدان پرست شب گذشته در اولین جلسه از سلسله جلسات «طرح ضیافت عدالت» با موضوع سبک زندگی انقلابی که توسط مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز و در کتابخانه مسجد ابوالفضل محله سعدی برگزار شد، عنوان کرد: زندگی انقلابی به این معناست که باید انقلابی زندگی کرد، انقلاب اسلامی به معنای تحول اسلامی است. واحد انقلاب اسلامی انسان است؛ یعنی انقلاب اسلامی را هرکس باید از خودش شروع کند.
وی افزود: در عصر جدید فردی به نام سید روح الله خمینی آغاز گر نقطه انفجار این تحول بود و بعد از او این تحول به افراد و نقاط دیگر منتقل شد و در ایران ثابت نماند.
دبیر سابق مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز بیان داشت: کسانی که میخواهند انقلابی بودن را به صورت نظری و دقیق درک کنند باید سه جایگاه تاریخی، هویتی و جهانی انقلاب اسلامی را بررسی و درک کنند و کسی که میخواهد انقلابی زندگی کند باید این سه وجه خود را کامل کند، کسی که می خواهد زندگی انقلابی داشته باشد اگر از جایگاه تاریخی انقلاب اسلامی مطلع نباشد به بیراهه می رورد؛ زیرا همبستگی خود را با پیشینیانش درک نکرده و سرنوشت آنها را نمی بیند.
پوریزدان پرست ادامه داد: انقلاب اسلامی در عصری رخ داد که هیچ جریانی در مقابل تفکر شیطانی نبود که به صورت تشکیلاتی داشت دنیا را تصرف می کرد و کشتار و خون ریزی به راه می انداخت؛ اما مردی آمد و یک تنه تمام قدرت های بزرگ روز را نفی کرد و در مقابل آنها ایستاد. پیرمردی آمد و گفت هیچ کسی جز الله را قبول نداریم و داستانی شروع شد که نامش را گذاشتیم انقلاب اسلامی و همه نوع فشار را بر وی وارد کردند از کودتا گرفته تا جدایی طلبی و جنگ، ولی امام همچنان ایستادگی کرد.
وی گفت: جایگاه هویتی انقلاب اسلامی داستان جنگ هویتی ما از اول تاریخ تاکنون است، از نظر هویتی وقتی می گوییم: حضرت عیسی باید همان حسی را که در ازای بردن نام امام خمینی در ما ایجاد می شود داشته باشیم.
این فعال عدالتخواه گفت: در مورد جایگاه جهانی انقلاب اسلامی هم باید با پیش زمینه تاریخی و فکری خود بتوانیم صحنه مبارزه را ترسیم کنیم؛ باید دوستان و دشمنان خود را بشناسیم و وقتی با این دید پیش برویم دیگر اهل سنت برای ما دشمن نیستند. برنامه جدید آمریکا برای ایجاد دعوا در خاورمیانه تقابل میان شیعه و سنی می باشد؛ یعنی همان سیاست قدیمی تفرقه انداز و حکومت کن.
پوریزدان پرست افزود: وقتی که نگاه دو وجهی باشد و دو جبهه برای خود در نظر بگیریم می بینیم که بسیاری از اهل سنت و حتی سلفی ها آنگونه که ما فکر می کنیم نیستند؛ حتی اگر این تفکر را هم نداشته باشیم و خوب تحقیق کنیم؛ می بینیم که درصد بالایی از اهل سنت عاشق اهل بیت هستند؛ مگر از یک میلیارد مسلمان چقدرش سلفی، وهابی و وهابی تکفیری است؟ مشکل ما با وهابی های تکفیری است، نه وهابی هایی که مستضعف فکری هستند.
وی گفت: زندگی انقلابی از نظر ما یعنی بازی کردن در میدانی که رهبری مراحل آن را ذکر کرده اند یعنی همان سیری که رهبری از انقلاب تا تشکیل تمدن اسلامی برشمرده اند انقلاب، نظام، حکومت، دولت و ... .
دبیر سابق مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز تصریح کرد: تمدن اسلامی یعنی گستره بزرگی از مسلمان که با روش اسلامی زندگی می کنند. امام امت و کارگزارن، مثلثی است که ارکان جمهوری اسلامی را تشکیل می دهند.
پوریزدان پرست بیان داشت: در 10سال اخیر رهبری سه موضوع جنبش عدالتخواه ، نهضت آزاد اندیشی و جنبش نرم افزاری را دائما مطرح کرده اند و اگر این موضوعات بخوبی تحقق بیابند قرار است اشکال کارگزاران را حل کند و به سمت حکومت اسلامی برود. این یعنی رهبری برای حل مشکل کارگزاران یک ماشین سه موتوره طراحی کرده است. از سه مقوله فوق دو مورد اول مربوط به دانشجویان و جنبش نرم افزاری مربوط به اساتید می باشد.
وی گفت: در جنبش عدالتخواهی قرار است کارگزاران به سمت تشکیل دولت اسلامی هل داده شوند یعنی قرار است کارگزاران هم در این مثلث نقش خود را درست انجام دهند. کارگزاران فقط به معنی افراد نیست باید سیستم ها هم درست عمل کنند. برای حل این مشکل سیستم ها باید اسلامی شوند و اولین مرحله آن هم این است که تفکر اسلامی وارد ذهن مسئولان شود. جنبش عدالتخواهی قرار است جلوی انحرافات، اشکالات و بی عدالتی ها را بگیرد.
پوریزدان پرست ادامه داد: برای انقلابی بودن باید دائما خود را به روز کنیم؛ چرا که شرایط همواره در حال تغییر است. رهبر انقلاب روز به روز برای این جریان تمدنی کلید واژه، دستور و کار تعریف می کنند و ما باید دائما با صحبت های رهبری به روز شویم.
وی گفت: رهبری فرمودند: عدالت را به مطالبه افکار عمومی تبدیل کنید و خوشبختانه جنبش عدالتخواهی شیراز گام ها ی موثری در این زمینه برداشته است و هرجا بچه های عدالتخواه شیراز در عرصه های مختلف عدالت را از کارگزاران مطالبه کرده اند شخص رهبری و یا نماینده ایشان وارد شده و حمایت کرده اند.