به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح خط هشت سامانه تندرو از همکاران حوزه حمل و نقل و ترافیک و اتوبوسرانی تشکر کرد و گفت: روزهای نخست که به مدیریت شهری وارد شده بودم وضعیت اتوبوسرانی نامناسب بود و در شرایط بحرانی قرار داشت. در آن زمان در منطقه 6 اتوبوسرانی به دلیل برخی مسائل، اعتصاب رانندگان اتوبوسرانی را شاهد بودم که بعد از ملاقات با آنها متوجه شدم زخم کهنهای در پیکره اتوبوسرانی وجود دارد و از همان روز تلاش کردم تا مشکل موجود در این بخش را حل و فصل کنم.
وی با بیان اینکه انجام این کارها را وظیفه خود میدانستم و اینکه کسی متوجه این باشد یا نباشد در برابر این مهم که ذره ذره اعمالمان در پیشگاه خداوند ضبط میشود؛ اهمیتی ندارد، افزود: آنچه مهم است این است که مردم آگاه هستند و این خدمات را میبینند و تشخیص میدهند معتقدم رضایت مردم نشان دهنده رضایت خداوند است.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه شرایط شرکت اتوبوسرانی عمومی شهر تهران با گذشته قابل قیاس نیست، تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی یعنی توجه به حل معضل آلودگی هوا و وقت مردم است. قطعا با توسعه اتوبوسرانی بخش اعظمی از مسافران شهر جابجا میشوند و باید به این مهم توجه کنیم.
قالیباف در ادامه به چگونگی ایجاد خطوط بیآر تی اشاره کرد و گفت: زمانی که خط یک سامانه اتوبوسرانی تندرو یعنی از مسیر آزادی تا تهرانپارس درحال راهاندازی بود با مخالفتهای جدی همراه بودیم و من از این رفتارها متعجب بودم چراکه در جلسات فنی همه موافق این کار بودند اما انتشار مطالب در روزنامهها چیز دیگری را مطرح میکردند که ریشه در بداخلاقیهای سیاسی و حسادت داشت. خوشحالم که در 48 ساعت در هوای سرد مسیر بیآر تی را احداث کردیم.
وی ادامه داد: در ایجاد خط یک بسیاری بر این باور بودند با راهاندازی خط 4 مترو در این مسیر نیازی به سامانه اتوبوسهای تندرو نیست اما من مصرانه معتقد بودم که حتی اگر به مدت سه سال این خط ایجاد شود اقتصادی است و امروز بعد از گذشت چندین سال و افتتاح خط 4 متروی تهران شاهد حضور انبوه مسافران در این خط بیآر تی هستیم.
شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه عمرانی نیز شاهد بداخلاقیهایی از این دست هستم، افزود: پروژه امام علی 30 سال بر زمین مانده بود و اجرا نمیشد آن زمان یک حرف میزدند و وقتی نهایی و اجرایی شد برای آن سی حرف میزنند. این حرفها که ریشه در بداخلاقیهای سیاسی و حسادتها دارد در برابر حرف منطق ارزشی ندارد. یاد گرفتم که به این حرفها توجه نکنم، حرفهایی که ارزش پاسخ دادن ندارند. من با انتقاد آن هم به جا و سازنده که بر پایه خرد جمعی باشد موافقم. انتقادی که منجر به خدمت به مردم میشود اما این نوع انتقادها که ریشه در حسد دارد، برایم ارزشی ندارد.
شهردار تهران با اشاره به اینکه در دو سال گذشته از سوی دولت اتوبوسی به شهرداری تهران واگذار نشده است، اعلام کرد: 161 اتوبوس دوکابینی که امروز به خطوط سامانه اتوبوسهای تند رو وارد میشود همه با هزینه مدیریت شهری است و خوشحالم که با تزریق این اتوبوسها ظرفیت جابجایی مسافر در شهر تهران 320 هزار نفر افزایش مییابد و با ورود تعدادی دیگر اتوبوس پیش از مهرماه 350 هزار نفر دیگر به ظرفیت جابجایی مسافر افزوده میشود. به عبارت سادهتر با ورود اتوبوسهای دو کابینه تندرو به ظرفیت جابجایی مسافر 600 هزار نفر افزوده میشود.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه اولویت برای ما جنوب شهر تهران است از راهاندازی خط تندروی بزرگراه امام علی در آینده نه چندان دور خبر داد و گفت: این بزرگراه که شمال شهر را به جنوب متصل میکند محل تلاقی چندین بزرگراه، خطوط اتوبوسهای تندرو و مترو است و میتواند سرویس مناسبی به مردم بدهد که قطعا این کار تا اول مهر ماه عملیاتی میشود همچنین خط سه متروی تهران نیز از جنوبیترین نقطه شهر تهران تا پایان ماه مبارک رمضان به بهرهبرداری میرسد تا یک میلیون نفر به ظرفیت جابجایی مترو با افتتاح این خط اضافه شود.
محمدباقر قالیباف سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره مطرح شدن کاهش سن معاینه فنی خودروها در یکی از کمیسیون مجلس گفت: من با کاهش سن معاینه فنی خودروها موافق هستم و با توجه به کیفیت خودروها و کیفیت سوخت معتقدم باید معاینه فنی خودروها سختگیرانهتر از گذشته انجام شود چراکه 70 درصد از آلودگی شهر توسط خودروها تولید میشود.
بجاي استفاده براي خدمت از دولت خدمتگذار شروع کردي به لجبازي. خوبه خودت هم اعتراف کردي لجباز هستي.