آخرین اخبار:
کد خبر:۲۷۵۱۱۳

ایران از سرمایه گذاری کشورهای عضو اکو در طرح راه آهن قزوین – رشت استقبال می کند

معاون ساخت و توسعه شبکه راه آهن کشور گفت: پیشنهادهای سرمایه گذاری کشورهای عضو اکو که با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد، مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.
ایران از سرمایه گذاری کشورهای عضو اکو در طرح راه آهن قزوین – رشت  استقبال می کند

به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» معاون ساخت و توسعه شبکه راه آهن کشور که به همراه سفیران و مقامات ارشد کشورهای عضو اکو به منظور بازدید از طرح راه آهن قزوین – رشت به قزوین آمده بودند، گفت: پیشنهادهای سرمایه گذاری کشورهای عضو اکو که با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد، مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.


حسین نازدار افزود: علاقه مندی ایران برای تکمیل این طرح به منظور اتصال بمبئی تا قفقاز است و امیدواریم کشورهای عضو اکو با درک این مهم ، در تکمیل آن مشارکت کنند.


وی گفت: اگر سرمایه گذاری خارجی در این طرح صورت گیرد زمان بهره برداری کوتاهتر خواهد شد.


معاون ساخت و توسعه شبکه راه آهن کشور همچنین گفت: این مسیر به گونه ای طراحی شده است که قطارهایی با سرعت 160 کیلومتر هم قادر به عبور از آن هستند و در آینده می توان قطارهای برقی را هم از آن عبور داد.


آقای نازدار با اشاره به اینکه با تکمیل راه آهن قزوین - رشت - آستارا ضمن اتصال ایران به آسیای میانه ، جابجایی کالا و مسافر هم با سرعت و سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت ، افزود: این محور برای کشورهای آسیای میانه اهمیت زیادی دارد و ارتباطات جدیدی را در تعامل تجاری و اقتصادی و سیاسی میان این کشورها و شمال اروپا ایجاد خواهد کرد.


سرکنسولگر روسیه در رشت هم در این سفر گفت: راه آهن قزوین - رشت - انزلی با تکمیل حلقه مفقود شده شمال به جنوب ، زمینه توسعه تجارت ایران ، روسیه ، آذربایجان و کشورهای عضو اکو را فراهم می کند.


ماناروف افزود: راه آهن قزوین - رشت - آستارا یکی از مهمترین طرحهای مهمی است که کریدور بین المللی جنوب به شمال ایران را به هم متصل می کند.


وی گفت: با تکمیل و راه اندازی این طرح ، راه مطمئن و موثر برای ارسال کالا و خدمات از روسیه و کشورهای اروپایی از طریق راه آهن به خلیج فارس فراهم خواهد شد.


سفیر کشور افغانستان در جمهوری اسلامی ایران هم گفت: با سرمایه گذاری بزرگی که در این طرح صورت گرفته است ، امکان اتصال کشورهای منطقه میسر می شود.


نصیر احمد نور افزود: بدون شک راه آهن قزوین - رشت - آستارا نقش مهمی در توسعه تجارت جهانی دارد و مبادلات تجاری را توسعه می دهد.


طرح راه آهن قزوین - رشت - آستارا در دو مرحله صورت می گیرد که در مرحله نخست به طول 205 کیلومتر از ایستگاه سیاه چشمه واقع در 15 کیلومتری جنوب غربی قزوین شروع شد و ضمن عبور از گردنه کوهین و شهرستان های لوشان ، منجیل ، رودبار و امامزاده هاشم به رشت و سپس به بندرانزلی منتهی می شود.


این طرح هم اکنون 85 درصد پیشرفت دارد و تاکنون 30 کیلومتر آن ریل گذاری شده است.


برای اجرای طرح راه آهن قزوین - رشت حدود 6 هزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکمیل به هزار و200 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.
 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار