به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از زنجان، اینجا دیگر وقت طلا نیست،زمانی را که نمی توان بر آن قیمتی گذاشت حالا همه اش اوقات فراغت است.
دانشجویانی که باید از ثانیه ثانیه زمان خود برای تحصیل علم که هدف اصلی آن ها از حضور در دانشگاه است بهره مند شوند اینک در خوابگاه ها به فعالیت های غیر درسی می پردازند و دراوقات فراغت، مطالعه شاید یادشان بیاید.
نبود برنامه ای مناسب برای اوقات فراغت دانشجویان،هزینه های بالای تفریح و زندگی در خوابگاه،دوری از خانواده، عدم سخت گیری اساتید نسبت به ارتقا سطح علمی دانشجویان ، آزادی های بی قید و شرط و ناآگاهی جوانان از تهدیدهای پیش رویشان را می توان از دلایل اتلاف وقت در خوابگاه ها برشمرد.
برای کسب اطلاع از وضعیت خوابگاه های دخترانه زنجان از دانشجویان خوابگاه حضرت معصومه که خوابگاهی با هفت بلوک و هشت واحده 12 نفره دانشگاه آزاد اسلامی زنجان پرسش هایی مطرح کردیم.
مریم دانشجوی ترم سه رشته ژنتیک دانشگاه آزاد اسلامی زنجان می گوید: بیش تر اوقات فراغتم در خوابگاه به بازیگوشی بازی با موبایل و گاهی درس خواندن سپری می شود.
وی گوش دادن به موسیقی و بازی با پاسور را از تفریحات خود در خوابگاه اعلام می کند و می افزاید: اوقات فراغت خاصی نداریم فضای ورزشی و تفریح هست اما امکانات در خوابگاه وجود ندارد.
این دانشجوی خوابگاهی از وجود نمازخانه و فضار مطالعه در خوابگاه ابراز رضایت می کند وادامه می دهد:هزینه های خوابگاه بالاست ماهانه حدود 100 هزار تومان صرف خرید در خوابگاه می کنیم،وسیله های عرضه شده در بوفه نیز گران است.
مریم خوابگاه را به پادگان تشبیه می کند و می گوید: وسایل تفریح و ورزشی در خوابگاه نیست.
فاطمه دانشجوی ترم پنج رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد زنجان می گوید: بیش تر اوقات فراغت در خوابگاه شخصی است، تماشای فیلم،رفتن به سینما و پارک و گردش در شهر.
وی اظهار می کند: اوقات فراغتم تمام روزها و ساعاتی است که کلاس نداریم و غذا خوردن در رستوران بیشترین تفریح من است.
این دانشجوی خوابگاهی ابراز می کند: دسترسی به فضای مطالعه و بهداشت و تغذیه در خوابگاه مناسب است اما علی رغم وجود فضا امکانات ورزشی وجود ندارد.
فاطمه ادامه می دهد: هزینه های خوابگاه بسیار است به هفته ای بیش از 50 هزار تومان می رسد.
وی اختلاف بین دانشجویان و رابطه بین دختر و پسر را از ناهنجاری های خوابگاه می داند و می افزاید: محیط خوابگاه بسیار غمگین است همچون زندان دلگیر است.
ژاله دانشجوی ترم شش پرستاری دانشگاه آزاد می گوید: دغدغه درسی ام زیاد است و تفریحی نیز برای اوقات فراغت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه اوقات فراغتی ندارم و اوقاتم در دانشگاه یا بیمارستان سپری می شود می افزاید: دانشگاه حیاط دارد اما وسیله ورزش و تفریح ندارد.
این دانشجوی خوابگاهی هزینه های زندگی در خوابگاه را زیاد می داند و ابراز می کند: فضای خوابگاه نیز دلگیر است.
ژاله ادامه می دهد: رابطه بین دختر و پسر،اختلاف بین دانشجویان برای همکاری در امور مربوط به خوابگاه و پخش فیلم های نامناسب از ناهنجاری های خوابگاه است.
آتنا دانشجوی ترم هفت زیست شناسی نیز در خصوص وضعیت خوابگاه می گوید: اصلا درس نمی خوانم گوش دادن به آهنگ و رقصیدن کار همیشگی ماست و درس فقط مختص شب امتحان است.
وی می افزاید: اوقاتم کلا فراغت است و فقط می رقصم.
آتنا اظهار می کند: فضای ورزش در خوابگاه وجود دارد اما امکاناتی نیست.
این دانشجوی خوابگاهی رابطه دختر و پسر را از مهم ترین ناهنجاری های دانشگاه می داند و ابراز می کند: برخی دانشجویان خوابگاه گرفته اند اما حتی شب ها هم به خوابگاه نمی آیند.
وی فضای خوابگاه را به زندان تشبیه می کند و می گوید:خوابگاه خیلی دلگیر است.
آرزو دانشجوی ترم شش رشته حقوق نیز می گوید: مطالعه و تفریح با هم خوابگاهی ها از برنامه های اوقات فراغت من است،برنامه خاصی برای اوقات فراغت ندارم جز حضور در برخی برنامه های دانشگاه.
وی فضای خوابگاه را غمگین می داند و ابراز می کند: حضور در خوابگاه فرصت مناسبی برای درس خواندن است اگر از آن درست بهره مند شویم.
این دانشجوی خوابگاهی هزینه های خوابگاه را بالا می داند و از نبود امکانات ورزشی گله مند است .
آرزو رابطه نامناسب بین دختر و پسر و فیلم های نامناسبی که بین دانشجویان خوابگاه ردو بدل می شود را از ناهنجاری های خوابگاه می داند.
اين ها فقط فساد ميخواهند
کاش واقعا دختران و زنان ديگه رو به چشم خواهر و مادراي خودمون نگاه کنيم
به نظرم خيلي از مشکلات حل ميشد
مخصوصا مسئولين
كه بايد بحساب بيشعوري اين اشخاص بگذاريم
با سواد شدن دليل آدم بودن نيست
تشکر فراوان از سايت خبرگزاري دانشجو دارم.
اجرکم عندالله
يا زهرا
دانشگاه رفتن شده كلاس و افاده و نتيجه اش اينه كه همه بيكارند و افغاني ها همه مشغول بكار- البته همين دانشگاه رفته ها مي رن اروپا و همان كارهايي را مي كنند كه در اينجا افغاني ها ميكنند
the Separation of Channel and Network Coding in Aref Networks