یک راوی دفاع مقدس گفت: حادثهای که موجب شهادت علم الهدی و یارانش شد مانند همان دسیسهای است که کوفیان علیه امام علی (ع) انجام دادند؛ اوج خیانت بنی صدر شهادت علم الهدی و یارانش بود.
به گزارش خبرنگار اعزامی «خبرگزاری دانشجو»از مشهد، علی پیراسته امروز در جمع زائران دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در موقعیت شهید علمالهدی در هویزه بیان داشت: بعضی به انتقاد میگویند شهید علم الهدی را به اینجا آوردید تا کشته شود؛ اما این واقعیت ندارد.
وی با انتقاد از شیوه شهید شدن شهید علم الهدی براساس برنامهریزی برخی مسئولان خائن داخلی در زمان جنگ افزود: حادثهای که موجب شهادت علم الهدی و یارانش شد مانند همان دسیسهای است که کوفیان علیه امام علی (ع) انجام دادند برخی در این چند سال اخیر بیان داشتند که بنیصدر خیانت نکرده است، در حالی که من میگویم که اوج خیانت بنی صدر شهادت علم الهدی و یارانش بود.
این راوی دفاع مقدس به اهمیت حضور شهید علم الهدی در انجام امور مربوط به انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای مهم شهید علم الهدی متحد کردن اعراب در این منطقه بود، به نحوی که شیخنشینهای عرب را علیه گروهی که اعتقاد به خلق عرب در منطقه داشتند متحد کرد.
پیراسته به شهدای دفن شده در هویزه اشاره کرد و افزود: بسیاری از افرادی که در این منطقه در زیر تانکهای دشمن پوست آنها از گوشتشان جدا شد، افراد ساکن در روستای اطراف این منطقه بودند.
وی ادامه داد: ابتکار علم الهدی در عملیات نصر مانند دیگر عملیات دیده میشد؛ اگر خیانت یکی از فرماندهان لشکر که خائن به نظام بود، وجود نداشت، شهید علم الهدی در آن وضعیت قرار نمیگرفت؛ اما خواست خدا برای شهید علم الهدی و یارانش چیز دیگری را رقم زد.
این راوی دفاع مقدس به فضای حداکثری در دوران دفاع مقدس از سوی فرماندهان جنگ اشاره کرد و افزود: در آن زمان همه به دنبال این بودند که هر کس را که دل به دفاع و جهاد دارد به جنگ بکشانند، حتی یک روحانی، یک عده کارگر را برای جنگ آورده بود در حالی که نمیتوانستند نماز بخوانند؛ او در ابتدا به آنها نماز خواندن را آموزش میداد.
پیراسته با انتقاد از نحوه رفتار برخی فرماندهان و مسئولان بسیجی در حوزه مسئولیتی خود اشاره کرد و گفت: فرزندان ما در ابتدای انقلاب فضایی را درست کردند که در آن فضا میشد جنگید، فضای موجود بین فرماندهان و نیروهای ما در هشت سال دوران دفاع مقدس آنچنان دوستانه و با محبت بود که موجب خلق تصاویری شد که جز در صحنه کربلا در جای دیگر دیده نشده بود.
وی به نقد از رسانه و کار رسانهای پرداخت و افزود: ما امروز چه قدر آن فضا را که در زمان جنگ وجود داشت در میان خود ایجاد کردهایم در آن زمان تنها درصدی در جنگ شرکت کردند و بقیه همه التماسگو بودند؛ اما بازهم پیروزی با همان درصد کم بود؛ اما امروز متاسفانه همان درصد کم آنچنان که باید فضای میان خود را با جو معنوی و ایمانی هماهنگ نمیکنند.
این راوی دفاع مقدس به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون فرهنگی اشاره کرد و گفت: چند سایت فرهنگی و چند سایت خبری در خصوص رساندن پیام مقام معظم رهبری و انجام دادن تکلیفی که بر دوش دارند کار میکنند بسیاری از این سایتها و رسانهها امکانات لازم را در اختیار دارند، در حالی که ما در زمان جنگ امکاناتی نداشتیم؛ اما با توکل و گفتن«لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم » ثابت قدم بودیم و خدا نیز کار ما را جلو برد.
پیراسته به فیلمهای غربی و ترویج فرهنگ مقاومت در جبهه کفر اشاره کرد و بیان داشت: در فیلمهای غربی میتوان به راحتی دید که چگونه یک جنگی را که آنها در آن کاملا ضعیف، ناتوان و غیراخلاقی رفتار کرده بودند، چگونه موفق درست و مثبت جلوه میدهند؛ اما رسانههای ما در تبلیغ حق و حقیقت دوران دفاع مقدس اقدام چندانی انجام ندادهاند.
وی به توان بالای جوانان و نوجوانان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روزی من به عنوان یک جوان و یا شاید نوجوان طرح عملیاتی دادم و این طرح را برای دژبان لشکر گروهان فرستادم مدت زیادی جلوی در، در انتظار آمدن تیمسار کهتری ایستادم؛ اما به ایشان اطلاع نمیدادند که سربازی جلوی در منتظر شماست پس از اعتراض من بالاخره سربازی فرستاده شد و تیمسار با زیرپوش و کفشهایی که بندهایش را نبسته بود سراسیمه به طرف من آمد زیرا او به خوبی میدانست طرح عملیاتی یک بچه 15 ساله در دوران دفاع مقدس با طرح عملیاتی یک فرمانده خبره جنگ برابری میکند.
این راوی دفاع مقدس ادامه داد: وظیفه شما امروز به عنوان مسئولان بسیج و نیروهایی که در این ارگان به وظیفه خود عمل میکنند این است که در ابتدا انسجام نیرو، سپس حفظ نیرو و در نهایت وظیفه جذب نیرو را به خوبی انجام دهید؛ اینکه در دوران دفاع مقدس اولین کسی که از سفره بلند میشد آخرین نفری بود که از عملیات به عقب بازمیگشت و اولین نفری بود که به خط دشمن میزد نشان از وجود یک اخلاق بسیجی و فداکارانه است؛ آیا در میان شما چنین افرادی وجود دارند.
پیراسته به دانشجویان بسیجی دانشگاه فردوسی مشهد در موقعیت شهید علم الهدی گفت: در این مدتی که در این مناطق اسکان دارید چه قدر نشسته کنار هم قرآن خوانده و یا تفسیر کردهاید؟ آیا ظرفیت معنوی خود را بالا بردهاید و آیا حاضر به اطاعت بی چون و چرا از ولایت هستید.
وی به عملیات خیبر اشاره کرد و گفت: ما در این عملیات به دنبال پیدا کردن راهی جهت گرفتن اطلاعات از عراقیها بودیم در همان حین به یکباره دیدیم قایقی از سمت نیروهای ایرانی بیمهابا به سمت عراقیهایی که در کنار آب سنگر زده بودند میرود مطمئن بودیم چند متر بعد آن بسیجی و قایقش منهدم خواهند شد با حیرت نگاه میکردیم و دیدیم که عراقیها آتشبار خود را به روی او بستند او در حالی که در کف قایق خوابیده بود و اصلا تکان نمیخورد به اطراف نیم نگاهی کرد و به آرامی موتور قایق را دستکاری و مانند تیری از آن مکان به سمت ما بیرون آمد و ما که به او نگاه کردیم دیدیم جوانی بسیجی و 13 ساله از روی کنجکاوی قایقی را برداشته و به سمت عراقیها حرکت کرده است.
این راوی دفاع مقدس بیان داشت: این نشان میدهد که کسانی که برای دفاع از این مرز و بوم به مناطق جنگی میآمدند اشتیاق جنگ و ذوق شوق قرار گرفتن در مسیر دفاع را داشتند و گاهی نیز در این مسیر اشتباهاتی میکردند باید جوانان بسیجی امروز این اشتیاق را داشته باشند.