به گزارش خبرنگار فرهنگی«خبرگزاری دانشجو»، نمایشگاه کتاب مهم ترین رویداد فرهنگی کشور در یک سال به شمار می آید فضایی فرهنگی که به توسعه کتاب و کتاب خوانی در کشور کمک شایانی می کند. بنابراین انتظار می رود تبلیغات حاکم بر نمایشگاه هم متناسب با این فضای فرهنگی و البته هدفمند باشند.
هرساله همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تبلیغات متنوعی به چشم میخورد و البته بر حجم این تبلیغات سال به سال نسبت به سال گذشته افزوده می شود. گذشته از تبلیغ و فروش خوراکی ها و مجسمه ها و وسایلی عجیب و غریب در نمایشگاه که هیچ ربطی به کتاب ندارند در حاشیه تبلیغات بعضا تبلیغات عجیبی دیده می شود.
اما سوال اصلی اینجاست که آیا نمایشگاه کتاب مکان مناسبی برای اینگونه تبلیغات است؟ و چه کسانی نسبت به این تبلیغات پاسخگو هستند؟
بعضا تبلیغات و بیلبوردهایی در نمایشگاه به چشم می خورد و جالب تر اینکه در نمایشگاه کتاب برای لوازم آرایشی بهداشتی هم تبلیغ می کنند!
در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب یکی از تبلیغات عجیب نصب یک بیلبورد تبلیغاتی لوازم آرایش بر بام شبستان مصلی و بخش سالن کتاب های عمومی است.
در این بیلبورد تبلیغاتی، عکسی از یک نوع لوازم آرایشی آن هم از یکی از برندهای معروف نصب شده است!
حال اینکه هدف این تبلیغ آن هم در نمایشگاه کتاب تهران چیست را نمی دانیم اما به هرحال آیا نمایشگاه کتاب می تواند فضای مناسبی برای اینگونه تبلیغات باشد؟ با این وضع در سال های آینده قطعا باید شاهد حجم بیشتری از تبلیغات این چنینی در نمایشگاه باشیم. نمایشگاهی که همه چیز در آن پیدا می شود غیر از کتاب!