آخرین اخبار:
کد خبر:۳۱۸۳۱۹
اعضای کمیسیون آموزش مجلس در بازدید از دانشگاه‌های کرمان؛

عبادی: آموزش عالی ما دچار عقب‌ماندگی است/ درویش‌پور: اهداف دانشگاه‌ها در نظام آموزشی ما مشخص نیست

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دیروز در سفر به کرمان از دانشگاه‌های این استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو»از کرمان، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در جمع مدیران دانشگاه‌های شرق استان کرمان بیان داشت: در بازدیدهایی که از دانشگاه‌ها و مدارس شرق استان داشتم، مسائل و مشکلات را از نزدیک دیدیم که برخی از آنها نگران کننده و بعضی نیز تأثیر برانگیز هستند.

 

وی با اشاره به مشکلات آموزش در این منطقه افزود: بخش عظیمی از مشکلات دانشگاه‌ها و مدارس منطقه شرق استان کرمان ابعاد ملی دارد و این مشکلات متناسب با منطقه نیستند.

آموزش عالی ما دچار عقب‌ماندگی است

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وضعیت آموزش در کشور، تصریح کرد: آموزش ما دچار عقب‌ماندگی است و هیچ تحولی در آن ایجاد نمی‌شود؛ در حالی که در برخی کشورها به آموزش و پرورش و آموزش عالی توجه خاصی دارند.

 

همچنین حجت‌الله درویش‌پور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز شب گذشته در گردهمایی روسای دانشگاه‌های شهرستان‌های رفسنجان و انار گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات در سراسر کشور بازدیدهایی انجام می‌دهد و برنامه‌هایی برای رفع معضلات آموزشی و تحقیقاتی شهرها دارد.

 

وی با اشاره به بازدید خود از مدارس رفسنجان تصریح کرد: وضعیت مدارس شهرستانها بد و عقب مانده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: دانشگاه‌های رفسنجان خوب بودند و برای تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی آنها برنامه داریم و برای ارتقای سطح دانش تلاش می‌کنیم.

درویش‌پور با اشاره به مشکلات دانشگاهها گفت: وجود رشته‌های مشابه و همسان در دانشگاه‌های یک شهر یک مشکل اصلی است و این باعث کمبود عضو هیئت علمی و کارگاه‌ها می شود و صندلی‌های دانشگاه‌ها خالی می‌ماند.

وی بیان داشت: دانشگاه‌ها باید با هم به توافق برسند و رشته‌ها را پیگیری کنند در غیر این صورت وضعیت بدتر می‌شود.

اهداف دانشگاهها در نظام آموزشی ما مشخص نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وضعیت آموزشی در کشور گفت: یک عیب نظام آموزشی ما این است که اهداف دانشگاه ها در نظام آموزشی ما مشخص نیست و برنامه ایی برای فارغ‌التحصیلانی که بیکار و بی‌هدف می‌شوند، نشده است.

درویش‌پور با اشاره به حساسیت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه خاطر نشان کرد: با برگزاری جلسات با تمام دست‌اندرکاران نظام آموزش کشور پیگیر این مشکل هستیم، زیرا این وضعیت معضل است.

وی کمبود امکانات آزمایشگاهی در دانشگاه‌های رفسنجان را از مشکلات موجود در این بخش عنوان کرد و بیان داشت: سال گذشته برای معافیت دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش از پرداخت عوارض نوسازی تلاش کردیم که موافقت نشد، اما امسال باز هم تلاش و پیگیری داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دانشگاه‌ها مهمترین مکان دنبال کردن رونق و توسعه اقتصادی هستند و باید تلاش کنیم تا از اهداف کلی کشور دور نشویم.

بیکاری فارغ التحصیلان نتیجه، نبود موقعیت شغلی برخی رشته‌ها است

 

همچنین حسین آذین، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش شهرستان‌های رفسنجان با اشاره به وجود رشته‌های تکراری و ناکارآمد در دانشگاه‌ها گفت: امروز بیکاری فارغ التحصیلان نتیجه؛ نبود موقعیت شغلی برخی رشته‌ها است و باید سراغ رشته‌های جدید برویم.

 

وی با اشاره به تاثیرشرکت‌های دانش‌بنیان در سرمایه‌گذاری گفت: پژوهش‌ها باید کاربردی شود که در این صورت بسیاری از مشکلات کشور رفع می‌شود و دولت از اینگونه پروژه‌ها حمایت می‌کند./205ب1/

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار