در پیام حاتمی آمده است: از این پیشامد و اینکه احساسات کسانی را آزرده باشم بسیار متاسفم.
به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، لیلا حاتمی در خصوص اتفاقات جشنواره کن با ارسال پیامی ضمن عذرخواهی و ابراز تاسف بابت آزرده خاطر شدن احساسات مردم ایران در پیامی نوشت:در این سال ها پیشنهادات مختلفی را برای بازی در فیلم های خارج از ایران به این دلیل نپذیرفتم که ادامه فعالیت در سینمای ایران همیشه برایم اولویت داشته است. در جشنواره های بین المللی که در طول این سال ها حضور داشته ام چه به عنوان بازیگر فیلمی که از سینمای ایران در جشنواره حضور داشته و نمایندگی ایران را برای دیگران تداعی میکرده و چه به عنوان داور منتخب و مدعو جشنواره هاکه صرفا به عنوان شخصیتی مستقل در آن ها حضور داشته ام؛ سعی کرده ام موازین و اصول را رعایت کنم ؛ به همین دلیلِ روشن که رعایت این اصول از الزامات کار در سینمای ایران است.
در ادامه این پیام آمده است: این بار نیز طی مکاتباتی که با مسوولین فستیوال داشتم به تفصیل تمام نکات را توضیح داده بودم و خواستار همکاری آن ها شده بودم لذا در مراسم افتتاحیه و غیره؛ آن ها همه مقررات را میدانستند وبا همکاری و درک متقابل هیچ مورد خاصی پیش نیامد.
در بخش دیگری این پیام می خوانیم: اما در مورد آقای ژیل ژاکوب که با قریب نود سال سن آخرین سال حضورش در فستیوال را میگذراند باید توضیح دهم که ایشان به علت کهولت و از یاد بردن همه تاکیدات؛ که معمول این سن و سال است؛ ضوابط یادشده را فراموش کرد و اقدام پیشگیرانه من برای دست دادن با ایشان هم موثر واقع نشد. مسلما ایشان برای من حکم پدربزرگ کهنسالی را داشت که میزبان من هم بود.
حاتمی در پایان متن پیام خود نوشته است: هرچند از ادای این توضیحات شرم دارم اما شاید برای کسانی که نمیتوانستند موقعیت ناگزیر من را درک کنند ناچار شدم وارد برخی جزییات شوم. با این حال از این پیشامد و اینکه احساسات کسانی را آزرده باشم بسیار متاسفم چه خود تربیت شده پدری هستم که همه از میزان علاقه او به دین و ملیت ایرانی آگاهند.
براساس این گزارش، این پیام از سوی محمدرسول صادقی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی برای رسانه ها ارسال شده است.
اين گونه پوشش ها که عادي شده الان ايشون بانوي محجبه ي اسلام هستند اصلا به نظر من بايد يه قانوني وضع مي شد که اين ها با چادرميرفتن تو اين جور جشنواره ها
عذرخواهي از مردم؟؟
مگه مردم به خاطر خودشون ناراحت شدن؟؟؟"رعايت اين اصول از الزامات کار در سينماي ايران است." جالبه... اين خانوم اصلا احساس نمي کنه که حکم خدا رو زير پا گذاشته ها....واي بر امروز ما که حرف مردم بيشتر از حکم خدا خريدار داره.
ظاهرا اجراي نمايش اين خانم در برنامه قبح زاديي از محرمات دين اسلام تا کنون در دو پرده اجرا شده است و بايد صبر کرد و پرده هاي ديگر اين نمايش تبليغاتي را مشاهده نمود. شايد در پرده بعدي بعضي از آقايان روحانيون طرفدار فتنه گران که امروزه ارادت زيادي به اعتدال پيدا کرده اند وارد صحنه نمايش شده و از ايشان حمايت کنند. حاج آقا خاطره که پيش از همه آنها پيشدستي کرده و از محروم نمودن مردم از مناظر زيبا شکايت فرموده اند.
بله البته عکس پدر و مادرتون بر جلد مجله "اطلاعات هفتگي" قبل انقلاب ميزان دينداري خانواده شما رو نشون ميده ...
بنابراين ما از شما انتظار "علاقه" به اسلام رو نداريم
صرفا انتظار داريم حرمت"جمهوري اسلامي" رو نگه داريد، فقط همين
حرمتي که بارها در فستيوال هاي مذکور شکسته شد...
برو بابا ابروي ملت رو بر باد دادي حالا اشک لولو مي ريزي . چقدر ملت ساده لوح باشن که قبول کنند اين حرفتو . چون مي خواي باز جايي براي خودت و دکان و دستگاهت رو راه بندازي داري اين حرفو مي زني خانم .
خدا از سر تقصيراتت بگذره
آخه اين چرنديات چيه خانوم . ما رو گرفتي يا خودتو ؟
اقدام پيشگيرانه چيه . خودت دست دراز کردي . بعدشم جناب ژاکوب از من 28 ساله خيلي سرحال تره که ميگه من نماينده سينماي ايران رو بوسيدم . يعني حواسم از صدتا جوون هم جمع تره .
توبه کن خانوم . از شهداي بترس . از آه مادراي شهدا بترس . از خدا بترس
خدا عاقبت همه مون رو ختم به خير کنه
اول شما دست دراز کرده ايد واين تو تصاوير کاملا مشخصه
دوم اينکه نامحرم ،نامحرمه چه مي خواد جوون 20ساله باشه چه پيرمرمرد90ساله
به هر حال کار شما نامعقول بوده است
اين عذر خواهي به درد خود خانم محترم وپدزيرگ محترم شون ميخوره>خانم بازيگرمحترم اونجا نتونستي لبيک پدربزرگ رو بي جواب بذاري،آيا آتيش جهنم هم ...آبروي هرچي بچه شيعه هست رو بردي ،واي از دل امام زمانمون...
سلام
بيچاره هرچي تلاش کرده ولي حريف حاضر نشده از قربانيش بگذره
بنده خدا ،شما ،گلشيفته و...مثل اينکه ته برنامه وهدف طرف مقابل را نمي بينيد.
واقعا متاسفم
تو به عنوان يک سفير فرهنگي رفتي خودت پيشقدم شدي و دست دادي گذشته از اين ها تو تنها اينجا خودت رو نشون ندادي هميشه حاشيه ساز بودي
من به عنوان منتقد ليلا حاتمي خواستار برخورد با وي هستم حداقل يک سال تعليق از فعاليت هاي سينمايي و تئاتر .
خواهشا ما رو جيگر فرض نکن ما با هوش تر از اين هستيم .
ما به اين معذرت خواهي ها عادت کرديم. وقتي آبروي مقدسات رفت عذرخواهي چه فايده اي داره؟
رفتي کارت رو کردي حالا توجيه چه دردي رو دوا ميکنه؟
اگر اين سکوت مردم و مسئولين ادامه پيدا کنه بايد براي اسلام الفاتحه قرائت کنيم!
اين نتيجه ي ترک کردن امر به معروف و نهي از منکره! پس از ماست که برماست
خانم حاتمي شما به چه حقي با نام نماينده يه کشور شيعي ميرين تو جشنواره هاي مختلف ابروي دختر با حيا و عفت ايراني رو مي بريد کاش مي فهميديد شما الگوي چند تا جوان هستيد که حتي اين بي عفتي ها را نمي فهمند حالا حرف از عذر خواهي مي زنيد بريد از مهدي فاطمه عذر خواهي کنيد که دلش به ما ها خوشه
بدون نام
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
شما ما رو دراز گوش فرض کردي که ميري هر غلطي ميکني آخرش هم يه عذرخواهي ميکني؟؟؟؟
گندکاريت توجشنواره قبلو کجاي دلمون بزاريم که لباس يهودياي ارتدکسو پوشيده بودي؟؟؟کشور خودمون اين همه قوميت هاي مختلف داره لباس يکي از اونارو ميپوشيدي...
واي به حال جشنواره ي بعدي...
به اين جمله ليلا حاتمي در نامه اش توجه کنيد " اقدام پيشگيرانه من براي دست دادن با ايشان هم موثر واقع نشد" يکي نيست بگه اخه تو عکس که کاملا مشخص اول شما دست دراز کردي و منتظري که آقاي ژيل ژاکوب با هات دست بده .چرابا خودت فکر کردي نامه بنويسي و مردم ااين توجيهات تورو باور کنند
با سلام و تشکر از نشر اين جوابيه
من کار به خانم حاتمي ندارم و البته کارشون اشتباه بود اما روي صحبت من تمام کساني است که موضع ميگيرن
دوستان ميدونيد بسياري از دولت مردان ما قبل آقاي احمدي نژاد (و اون سلام معروف هندي اش) در تمام مناسبات خارجي با جنس مخالف دست ميدادند والبته رسانه اي نبايد ميشد
ثانيا ميدونيد که اکثر هنرپيشه هاي ما که ميرن اون ور با وضع لباسي افتضاح توي فستوال ها حاضر ميشن با تمام همين مشکلات ارتباطي از قبل دست دادن و بوسيدن و خوردن مشروب و ...وحتي توي مجالس آنچناني هم شرکت ميکنن ولي از حاتمي حتي يه عکس بي حجاب نميبينيم (کافيه يه سرچ کنيد)
(حالا که خودش ميگه اشتباه کردم ما کي هستيم که ببخشيم يا نبخشيم)
هواسمون باشه که تيم دولت از هر ابزاري براي فرا فکني استفاده ميکنه
کهولت ايشان و اقدام پيشگيرانه شما يعني چي؟ مگه اين دختره نبود که اول دستشو دراز کرده بود. دختره بي حيا. بزنم....؟؟؟ بابات متدينه که متدينه. چه ربطي ب تو داره؟ پدر تو راست فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟؟؟
مهدي
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
سلام
شما فيلم حسن کچل رو ببينيد مي فهميد باباش هم همچي متدين نبوده. بالاخره بعد انقلاب بعضي چيزها الزامات فعاليت بوده ايشون رعايت مي کرده. همونجوري که خانم حاتمي هم گفتند که به قواعد و الزامات داخل کشور واقفند و رعايت مي کنند.
ولي تصاوير گوياي اين هستند که ابتدا سرکار خانم دست دراز کردند و قصد عرض ادب!!! داشتند.....آيا اين دوگانگي نيست...
عکس ها رو دربيارين تا مشخص بشه......کامل در بيارين!!!!کامل...!
بدون نام
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
آخه پيرمرده پشت به صحنه است. به نظرم همين که عذرخواهي کرده يک ارزش است. کسي حق ندارد بابت يک رفتار سهوي کسي را ملامت کند. اصلا ملامت بابت گناه هم اشتباه است. ايشان گفته که يک لحظه سهوي اين امر رخ داده است. ديگر جايي براي سرزنش نيست. اينکه مجبورش کردند بيايد عذرخواهي کند را نميدانم ولي مسلماني حکم ميکند که حرفش را بپذيريم.
110
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
هرکسي در جشنواره هاي خارجي براي اينکه تحويلش بگيرن هرکاري کنه بعد معذرت خواهي کنه که محبوبيت داشته باشه/....
من از اين کار ايشون واقعا متأسفم اما بايد اينم درنظر داشت که هر کسي اين شهامت و نداره که عذر خواهي کنه......
اصلا نبايد اين کارو مي کردن که بعد بخواد به عذر خواهي بکشه مي دونيد نگرانم که از اين به بعد هرزني با يه مرد دست بده بگه جاي پدرم بود اون يکي ام برادرم بود!!!!!!!
اگه دقت کنيد از کاري که کرده ناراحت نيست از اينکه مردم ناراحت شدن ناراحته...
مسئولين حتما بايد باهاش برخورد کنن تا قبح اين گناه بزرگ نريزه،
سينماي ايران جاي اين طور بازيگرا نيست نه کساني که عيد رو به رهبرشون تبريک ميگن...
احمدي نژاد رئيس جمهور ما بود (تازه اون هم تو مراسم سوگواري و تدفين هوگو چاوز ) با مادر هوگو چاوز (سنش چند باشه خوبه؟) مصافحه کرد (البته براي من هنوز روشن نشده) اونجور بهش ايراد گرفتيم تو که جاي خود داري؟
به خداوندي خدا چيزي به نام حجاب وجود داره - و خانم ها در مقابل نامحرم بايد دستهاشون تا مچ و گردي صورت فقط معلوم باشد -
چرا اينا نمي خوان قبول کنن - خانم حاتمي اينارو اگه داري ميخوني يکم فکر کن -
ايشون راست ميگن خانواده مذهبي داشته توجه بفرماييد:بخشي از بيوگرافي زري خوشکام (زهرا حاتمي)مادر ليلا حاتمي :<<در واقع استعداد قابل توجه او در بازيگري (که سبب شد بعدها منتقديني چون عليرضا نوري زاده او را از با استعدادترين بازيگران زن سينماي ايران بخوانند)، در کنار زيبايي خيره کننده و همينطور بي پرواييش در پذيرش نقشهاي.....با توجه به شرايط آن روز سينماي ايران، انبوه پيشنهادها را براي بازي در فيلمهاي فارسي را به جانب او روان کرد و بدين ترتيب او در همان نخستين سالهاي فعاليتش در سينماي ايران علاوه بر شرکت در تعداد زيادي فيلم، موفق شد که بازي در برابر اغلب ستارگان مرد و جوان اولهاي فيلمفارسي را تجربه کند.
با با اينا اين مسائل سالها است براشون حله الان اگه بتونند واوضاع کمي مساعد تر بشه همين حجاب نيم بند هم برميدارند . اصغر فرهادي / گلشيفته و .......حالا دارند به دستوري که بهشون دادن عمل مي کنند نمايندکان کشور اسلامي ايران
بدون نام
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
اصغرفرهادي کارگردان فيلم جدايي نادرازسيمينه که همه ازاون فيلم تعريف کردن امادرواقع يکي ازاون فيلماييه که بسيارمشکل فرهنگي داشت ازجمله گريم وطراحي ورنگ لباس ها.استادرائفي پورهم يه سخنراني دربارش کرد
به نظر من خانم حاتمي گناه علني انجام داده و به بيان احاديث صحيح و سند ما کسي که مرتکب گناه علني ميشه بايد آبروش ريخته بشه حالا اين شخص هرکي ميخواد باشه. اين قدر ارتکاب يک گناه علني نزد خداوند و اسلام منفور است که اسلام که اين قدر براي آبروي افراد ارزش قائل است به اين جا که ميرسد ميگويد بايد آبرويش ريخته شود. خانم حاتمي عذر خواهي از ما که بدردت نميخورد شما برويد و از خداوند عالم عذر خواهي کنيد.
بدون نام
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
چه کسي گفته مي شه دقيقا بگي
بدون نام
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
«الْمُذِيعُ بِالسَّيِّئَةِ مَخْذُولٌ وَ الْمُسْتَتِرُ بِالسَّيِّئَةِ مَغْفُورٌ لَهُ»(كافى، ج2، ص428) از امام رضا(ع) است. يعني كسي كه گناهش را پخش ميكند، كسي كه علني گناه ميكند، خار است
امام صادق(ع) ميفرمايند: «إِذَا جَاهَرَ الْفَاسِقُ بِفِسْقِهِ فَلَا حُرْمَةَ لَهُ وَ لَا غِيبَةَ»(أمالى صدوق، ص39) وقتي فاسد علني گناه كند نبايد احترامش را نگه داشت. غيببتش هم جايز است. ا
خوش بحال پير مرداي سينماي كشور !!! و قابل توجه پيرمرداي ديگه هر جا ليلا جون شما را ببينه مطمئنا اون خودش پيش قدم ميشه مياد دست ميده و روبوسي ميكنه خيلي حرص نخوريد
سلام خدمت دوستان
بايد متذکر بشم که اگر عکس رو ديده باشيد متوجه ميشيد که ليلا حاتمي اول دست دراز کرده نه آقاي ژيل ژاکوب
خدا هممونو به راه راست هدايت کنه اول خود منو
مريم
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
اگه واقعا به جمله آخرت اعتقاد داري يعني مايلي خدا اول خودتو هدايت کنه، اولين قدمش اينه که اينقدر راحت راجع به آدم ها قضاوت نکني......
الهه
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
مريم خانم چرا انقدر ساز مخالف ميزني يه دفعه بگو دين کيلو چنده اصلا ليلا بره بغل گلشيفته غيرت مرد و زن ايراني رو هم ببره زير سوال بازم همين ها رو مي فرماييد و ما غلط مي کنيم از موازين دين خودمون دفاع کنيم
اگر ايشون بخاطر اين کارشون تعزير بشن حتي اگر باعث بازدارندگي امثال ايشون هم نشه حداقل خرسنديم که حکم اسلامي راجع به ايشون اجرا شده. کيه که نبينه اين سينماگرا ( نه همه ) روز به روز براي اشاعه فحشا جري تر ميشن . اينا يک تيري رو رها ميکنن و بعد فقط يه عذرخواهي ميکنن و خلاص و بعدش منتظر اثرات اجتماعي کارشون ميشن و از غرب پاداش هم ميگيرن ، اين خط مشي اشاعه دهندگان فحشا شده.
ما نمي تونيم جاي خدا بشينيم و در مورد مردم قضاوت کنيم. اما اون چيزي که مهم هست اينه که اين کار خلاف موازين شرعي بوده و مشکل اينه که براي کسي مثل من که هميشه عاشق ليلا حاتمي و فيلم ها و بازيگري هاش بودم ديگه محبتي نسبت به ايشون معنايي نداره. هرچند که هنرمندهاي ديگه واسه چنين کارهايي -و تازه نه در اين شرايط- عذرخواهي هم نمي کنن اما با اين حال دلسردي من و امثال من هم نسبت به ايشون امري گريزناپذيره... آدم بايد ببينه چي از دست مي ده و چي به دست مي آره. ديگه براي من و امثال من فيلم هاي اين خانوم با فيلمهاي ديگه نه فرقي مي کنه نه اولويتي داره...
بدليل اينکه تو سينماي ايران بازي کنه موازين رو رعايت مي کنه! حالا همين که يه علتي داره بازم خوبه! ميهن دوستي هم خوبه هرچند اعتقاد ديني بهتره ولي خب همين که مثل گلشيفته نيست و اين يه نمه شعور(عرق ملي) رو داره بازم بد نيست تو اين سينماي ما/اين الان مثه لنگ کفشي تو بيابونه يا شايدم شتري که دم خونه همه مي خوابه و يا شايد برف بيشي که رو بام هاي بيشه! و يا شايد يک گلي که باهاش بهار نميشه(گفتم اگه ضرب المثلم بي ربطه عادي سازيش کنم)خخخخ
راستي اين يجاي اين پيامش به ما فحشم دادا فکر نکنه نفهميديم! گفت متأسفم و شرم دارم که جزئيات رو توضيح بدم(برا ما متأسفه!! آبجي جان ما واسه خودت مي گيم، ما اگه سنگ دين و به سينه مي زنيم يخورده داريم عميق تر و فلسفي تر به قضيه نگاه مي کنيم، عزيزم دنيا دو روزه نکير و منکرم نمي گن اون بابا چند سالش بوده) و مورد ديگه اينکه وقتي همه ي جهان مي دونن ما دينمون اسلامه و حدودش ايناس و شما ميري و بر خلاف دين که پسوند نظاممونه عمل مي کني در عمل همه مارو تحقير کردي که دنيا فکر کنه ما دلمون چيز ديگه اي مي خواد! شما بايد يا بگي ايراني نيستي تا عزت ما رو جسارتا پس بگيري يا شعور داشته باش عذرخواهي مي کني در انتخاب جملاتت دقت کن! يني انصافا من کشته فرهنگتونم که کار فرهنگي مي کنيدا!!!
مريم
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ماريه جون خيلي ناراحتي شما برو تو دنيا دين اسلام رو نشون بده.....
هنري، علمي چيزي داري يا فقط فکر تخريب ديگراني....
حالا يه نفر ( البته يه نفر از چندين نفر) پيدا شده اسم ايران رو ميبره تو دنيا مطرح ميکنه چرا همه ميکوبيدش، واقعا اسم اين حسادت نيست!!؟؟؟؟
شما خودتون آستين بالا بزنيين يه يا علي بگين برين تو دنيا اسم ايران اسلامي رو مطرح کنيد کسي جلو تون رو نگرفته....
عليرضا
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
در پاسخ به مريم خانم عرض ميکنم که بنده با جونم و خونم که براي دفاع از ناموسو وطنم ميدم اسم ايران و به همه عالم معرفي ميکنم.
من براي کساني که اسلام و قلبا پذيرفتنو اعتقاداتشون به ظاهرشون رسيده و اون رو با برترين شکلش حفظ ميکنن جونمو ميدم.
ايشون لا حجابشون اسلامو به همه جا معرفي ميکنن.
چرا سنگ کسي و به سينه ميزنيد که به عنوان نماينده ي تمام زنان سرزمينم به همه ملت و اعتقاداتشون توهين کرد؟؟
به شما توهين نشد؟سرو شکل و ظاهر ايشون و ميپسندين؟
قبول دارم خيليا تو ايران اصلا ظاهر مناسبي ندارن ،اما ايشون بايد از اصل اسلام در برابر همه کساني که مي خوان سر به تن منو شما نباشه دفاع کنن.با اون وضع دفاع کردن؟
ليلا خانم يه آسايشگاه سالمندان مردانه مي شناسم که دل پيرمرداش لک زده يکي ازشون به روش شما دلجويي کنه.شما که در اين کارها هميشه پيش قدميد براي رضاي خدا به اين محل هم سري بزنيد...
اميرالمومنين عليه السلام در جايي از نهج البلاغه مي فرمايند به اين مضمون که بعضي ها به قدري پستند که بايد اسمشون رو هم نياورد تا نامشون هم از صفحه روزگار محو بشه.
مريم
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
مثل شما!!!!
الهه
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
خطاب به مريم=شما نبايد به نظر کسي توهين کني خواهرم هرکس نظري داره ما بايد به نظر هم احترام بزاريم
مچکر فرزند نوميد
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
اون که اسم نداره بخوام نيارم! اما شما که اسم داري ميتونم!
يه سوال حجاب فقط پوشاندن قسمت پشت سر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گردن،موي جلوي سر و پا جزو حجاب نيست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از چي معضرت خواهي کرده ؟از دست دادن و روبوسي با مرد نامحرم اجنبي؟؟ کي و کجا از حجاب نامناسبشان ميخواهند عذرخواهي کنند؟؟؟؟
بنده خدا
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
بابا کوتاه بيا ! من نميگم پوششون خيلي کامله و مناسب اما تو ايران خودمون بدتر از اينا ميگردن اونجا که غربت و اجنبيه. انصافأ از خيلي از سينمايي ها بهتر ميگرده
مريم
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
حجاب فقط پشت مو نيست قسمت ديگه حجاب بستن چشماتونه به هر آنچه نبايد ببينييد.
واسه شما که اين حجاب رو نذاشته واسه اونايي گذشته که توي اون جشن بودن و انصافا هم حجابش عالي و در عين حال قشنگه....
اگه شما رو ناراحت ميکنه حتما در اعماق وجودت يه چيزيت مشکل داره حتما يه روانکاو برو....
به نوبه خودم مچکرم ازشون که بابت رفتار زشت شون عذر خواهي کردن و با توجه به سن وسال طرف هم عذر خواهي قابل قبوله فقط بابت رقص شون که قبل ترا انجام دادن هم عذر خواهي مي کردن و قول مي دادن که تکرار نشه بي حساب مي شديم
امام صادق عليه السلام : «عذر برادرت را بپذير و اگر عذري نداشت، خود براي او عذري بتراش.»
و از اميرالمؤمنين عليه السلام روايت شده است که به فرزند خويش مي فرمود: «اقبل من متنصّل عذراً، صادقاً کان او کاذبا، فتنالک الشفاعة: عذرخواهي معذرت خواه را بپذير، چه راست گويد و چه دروغ، تا شفاعت [رسول خدا صلي الله عليه و آله] شامل حال تو گردد.»
روايتي از رسول الله صلي الله عليه و آله است که مي فرمايند: «هرکس عذر معذرت خواه را ـ چه دروغ گو و چه راست گو ـ نپذيرد، بر من در حوض کوثر وارد نمي شود.»
دوست
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
دوست عزيز شما با اين همه روايات که بلديد بايد يه دانشمند مي شديد . عزيز من يه روز حضرت علي فرمودند در فلان شهر خلخال پاي يک زن در معرض ديد مردان نامحرم قرار گرفته و اگر کسي از اين درد بميره گناهي برش نيست . حالا اين خانوم با يه نا محرم دست و روبوسي کرده ديگه همه چيز تموم شد رفت خوبه . خيلي خوبه نامحرم نامحرمه چه 20 سالش باشه چه 500 سال. به نظر بنده بايد طبق قانون اسلامي مجازات بشه .
لبخند
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
کار ايشون رو يک نفر نديده که بگه ببخشيمش، بلکه همه مردم ايران و حتي جهان ديدند. خطاب اميرالمومنين(ع) به شخص هست، وگرنه مي گفتند عذر برادرانتان را بپذيريد و ...
مريم
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
آه خدا رو شکر توي اين کامنت ها يه نفر پيدا شد که با زبان آدميزاد حرف بزنه ( منظورم همون زبون احاديث امامانه) بقيه که معلومه ازين متحجرهايي هستن که خودشون تا خرخره غرق انواع و اقسام گناهان ولي چون سختشونه خودشون رو آدم کنن به ديگران گير ميدن.
دمت گرم بدون نام جان. حال کردم از احاديث قشنگت.
خطاب به بقيه عزيزان هم بگم که شما که ادعاي ايمان و غيرت و مسلموني دارين اگه ادعاتون درست بود اينقدر راحت راجع به ديگران و اعمال و گفتارشون قضاوت نميکردين. کمي به خودتون بيايين تا کي ميخواين مسلموني ناقص و منحرف خودتون رو به اسم اسلام رواج بدين....!!!؟؟؟؟
حق جو
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
دوست عزيز و خانم مريم، لطفاً توجه کنيد ، مسئله پذيرش عذر ايشان توسط من و شما نيست، ما اگر حقي از ما تضييع شده باشد مي توانيم بگذريم و اين خصلت خوب و پسنديده ايست، براي روشن شدن مطلب لطفاً نظر عبدالله را در پاسخ به فاطيما مطالعه بفرمائيد.
خانوم حاتمي ملت ايران جيگر نيستن مفهوم کار عمدي شما رو نفهميده باشن خودتي خانوم و با اين نامه ها فرماليته بخواي از زير کارت در بري مطمئنم حتي کلمه اي از اين نامه رو خودت هم اعتقاد نداري.
شما بريد يه فکري به حال فکر مريضتون کنيد به جاي گير دادن به ايشون!!!!!!!اگه خيلي ادعاي غيرت و مسلمونيت ميشه و احساس مسئوليت ميکني برو جلوي بازيگراي مثل .... رو بگير که داره چه کارايي ميکنه و ............................!!!!!
متاسفم
بدون نام
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
اصلا در شان اعتدال نيست که به يکي گير بدي و به يکي گير ندي! اعتدال بايد در مورد همه اجرا شود!
ولمون کنيد حوصله ندارم اصلا دست داده که داده به درک ديگه چرا يک گند رو اينقدر هم مي زنيد ول کنيد بزاريد بره به جهنم و ضمنا براي ليلا حاتمي متاسفم که آبروي مملکت امام زمان رو برده و .............اصلا ولم کن حوصله صحبت درباره اين کار هاي ....... رو ندارم
الهه
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ولي دشمن مثل شما فکر نمي کنه و تو اين جو ايران هم مطمئن باشيد کلاشون رو مي ندازن بالا اين خانم که ميره با اين يارو دست مي ده ماشاالله ملاحظه مي کنينيد حجابش هم خيلي محکمه اين خانم و امثال اين خانم نشاندهنده زنان بي حياي ايران هستند که البته اينطور نيست ولي دشمنان با ديدن اين خانم همه زنان ايران را اينطور فرض مي کنند
درسته که کارشون واقعا مشکل داشته اما فکر ميکنم عذرخواهيشون خوب و اينکه اعتقاد دارن بايد مردم ازشون راضي باشن ما نمونه داشتيم که از سران دولتي خودمون هم اينکارو کردن و حتي معذرت هم نخواستن. من هم ناراحت شدم اما با اين کار خانم حاتمي بسيار خوشحال شدم ما نبايد هميشه طلبکار باشيم بهتره يکم کوتاه بياييم.
سلا.خانم حاتمي عزيز وقتي خداي يگانه توبه پذير ومهربان هست وشما اظهار پشيماني مي کنيد ما بندگان چه کاره ايم که بخواهيم شمارا سرزنش کنيم.ملت ايران شما را دوست دارند اميدوارم به خدا وخودتان ديگر در همه محافل نماينده يک خانم شيعه ومسلمان محجب موفق باشيد.هميشه افسوس مي خورم زنان هنرمند ما چرا با حجاب نماينده يک بانوي مسلمان شيعه ورعايت همه موازين در محافل حاضر نمي شوند به درگ که خارجي ها وافراد به اصطلاح متمدن علاقه مند به مخالفت با قوانين اسلام خوششان نمي آيد مهم اين هست خدا از چه خوشش مي آيد.
منتظر حضور شما به عنوان نماينده يک بانوي موفق شيعه ومسلمان محجبه در محافل هستيم.
**
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
خ.اهر من شما چه کاره ايد که از طرف مردم ايشان را ميبخشيد؟
اصلا مگر کاري که ايشان کرده به يک يا دونفر مربوط ميشود ، که حالا شما براي آن نسخه ميپيچين؟
کار ايشان خيانت به کل ايران و کل دنياي اسلام است.
عبدالله
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
خواهر عزيز، نظر شما خوب و محترم است ، اما، ايشان اعلام نکرده اند که از عمل خود پشيمان هستند و ديگر تکرار نخواهند کرد، ايشان فقط از کساني که از عملکرد وي ناراحت شده اند پوزش خواسته اند، ايشان هرگز از خداي خود پوزش نخواسته اند، آيا من و شما مي توانيم رفتار ، گفتار و کردار منکر و گناه ديگران را ببخشيم ، لطفاً توجه بفرمائيد، عمل ايشان ( انتخاب لباس نامناسب و، مصافحه و عمل تقبيل ) از دو جنبه و تضييع حق قابل بررسي است، حق الله و حق الناس ، من و شما فقط مي توانيم از حق تضييع شده شخصي خود بگذريم، نه از حق ملت ايران، و حق الله هم جاي خودش باقي است ! ، ايشان بهتر است شخصاً و نه از طريق واسطه، اظهار ندامت و پشيماني کند و تاکيد نمايد که اينگونه اعمال را تکرار نخواهد کرد و ار خدا طلب بخشش نمايد.
واقعا که !!!!! براي من دردناک تر از همه چيز سکوت علي مصفا همسر ليلا خانوم بود ..!! غيرت از ميان بعضي از مردان ما برچيده شده است !!خدا همه رو عاقبت بخير کنه !
وقتي فرهنگ ما به وسيله هنرمندان غير ارزشي بايد به جهان ارائه بشه غير ازاين برخوردها نبايد انتظار داشت!! تأسف بايد خورد براي قشر مذهبي که بيرون از گود نشسته اند ....
nd
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
سلام دوست عزيز
درسته که قشر مذهبي يه جاهايي کم گذاشته و عقب نشسته ولي قطعا نمي تونه وارد اين محيط از دست رفته بازيگري سينما بشه .
مخصوصا زنان , که حفظ حيا و عفتشان خيلي برايشان ارزشمندتر است .
خواهر مسلمان من !
ليلا حاتمي!
با سلام ، شما به خاطر لطافت و نجابتي که در شما و در هر دختر ايراني خصوصا اسلامي است بايد چهارچوب ها را رعايت کنيد نه به خاطر ادامه کار در ايران.
فاطمي باشيد در اوج جواني و زيبايي و قدرت و شهرت ............................................پاک باش .پاک
خانم حاتمي نماينده ايران بود. تبليغاتي که بابت کار ايشان به راه افتاد رو چکار کنيم ؟ چطور رفع و رجوعش کنيم؟ بعد از اين حرکت اگر کسي دنبال کار شما رو گرفت ، گناهش به گردن شما هم هست. با يک عذرخواهي ساده نبايد از کنار آن گذشت. بايد اينها را جوابگو باشند. وزارت ارشاد هم که رفته ........
خانم ليلا حاتمي
سلام
من اگر به عنوان يک دانشجو يا محصل نمونه، ورزشکار مقام آور، ديپلمات و هر نماينده اي از جمهوري اسلامي در کشوري حضور ميابم و مرا به نام ايراني ميشناسند اگر ارزشهايي را قبول نداشته باشم و ايمانم نسبت به آن ارزشهاي ايراني اسلامي ضعيف باشد باز هم نبايد هر چه از دل برآمد را براورده کنم.
دوستان، هم ميهنان من ايرانيم، مسلمانم و کشورم را دوست دارم، ارزش هايش فرهنگ من و سعي ميکنم در اروپا، آمريکا، آفريقا و آسيا ايراني بمانم.
خانم حاتمي کردار شما اهانت به مليت من بود و با عذرخواهي ساده نميتوان از آن گذشت.
فردي اگر اشتباهي از خود بروز ميدهد بايد در پي اصلاح و جبرانش بر آيد.
يا حق
قابل توجه همه دوستان که پيام گذشتن اين رو بگم که ايشون به عنوان يک شخصيت مستقل به اين جشنواره دعوت شدن نه به عنوان نماينده ايران پس دليلي نداره که فکر کنيد هر کاري ميکنن قراره به اسم ايران يا اسلام ديده بشه هرچند به نظرم همينکه به ضوابط ايران و احساسات مردم اهميت ميدن نشون از شعور بالا و علاقه ايشون به کشورشونه وگرنه دليلي نداره که بخواد خودش رو به خاطر کشورش محدود کنه و استرس اتفاقات ناگهاني رو داشته باشه اونم وقتي به عنوان يک شخصيت مستقل دعوت شده و نه به عنوان نماينده کشورش....
ف.م
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ايشون که از زير بُته در نيومدن برن داور جشنواره کن بشن، ايشون در ايران بالنده شدن(اگر بالندگي اي درک ار باشه و سياسي بازي نباشه) و تو فيلماي ما نقش دختر ايراني رو بازي کردن و حالا رفتن اونجا
ايشون همه چي رو به مسخره گرفتن که يه تيکه روسري انداختن رو سرشون و بعد هر کاري خواستن کردن
الهه
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ديگه اسمش روشه نماينده خودشم ميگه من نماينده ايران بودم حالا شما قبول نداري
اين خانم به همه زنان با عفت ايران توهين کرده شما ازش مي گذري ربطي به من و خيلي هاي ديگه نداره من نمي گذرم
محسن
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
شخصيت مستقل! وقتي يک نفر ايراني باشه، هر کجا بره ايرانيه. حرکاتش زير نظره با اين توجيهات که مستقل رفته و... دليلي بر انجام اين عمل قبيح نيست. شما خودت هم اگه رفتي همچين عملي انجام ميدي؟؟
hami
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
از شما بعيده مريم خانم. مطالب بالا رو درست نخوندي آبجي. دوباره بخون. پيره مرده طرف رو به نمايندگي از ملت هنري ايران داره ... بوق
بهتره ي کم تحقيق کني حاج خانم. خانم حاتمي بياد تو ايران. ما هم بابا بزرگ داريم. چرا اين همه راه رو تا خارج بره؟؟؟؟؟
مهدي
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
خانم مريم ديدگاه کساني که اونجا بودن و يا فيلم اين صحنه رو ديدن مهمه.از ديدگاه اونا ايشون نماينده ايرانه.
منصور
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
مريم خانم
حتما نياز نيست ايشون از طرف دولت بره تا بعضي چيزا رو رعايت کنه
ايشون به عنوان يه زن ايراني و مسلمان اونجا حاظر شده
حالا روبوسي با بابابزرگشون هيچي
آيا لباسشون رعايت شئوناته؟؟
حتي شلوار هم پاشون نيست.
اين لباس يه زن ايراني و مسلمانه؟؟؟
منم هر اشتباهي رو تو محله انجام ميدم به عنوان يه شخصيت مستقل و بدون هيچ استرس و محدوديتي!
دليلي هم نداره همسايه ها آزرده بشن و برن از من به والدين و خانواده ام شکايت کنن!
داريوش
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
آقايون و خانم هاي روشن فكر و آزاد انديش كه اين همه سنگ اين خانومو به سينه ميزنند و حرف از شخصيت مستقل و .... ميگن اگه به شما همين الان بگن بياييد بريد لس آنجلس و اونجا زندگي كنيد(شايد هم داريد زندگي مي كنيد) آيا اجازه داريد خلاف مقررات و قوانين وضع شده در آن شهر ها عمل كنيد؟ اگر جواب بله است من تمام حرفهامو پس مي گيرم.
مريم
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
من هيچ دفاعي از اشتباه ايشون ندارم همونطور که خودشم عذرخواهي کرد و پشيمون شد....
اما سوالم اينه به نظر شما دوستان واقعا آبروي اسلام رو توي دنيا کي ميبره ، يه خانوم هنرمند که توي کارنامه هنريش بهترين بازي ها رو داره و هميشه و همه جا سنگين و باحيا ظاهر شده و به مسلمون و ايراني بودنش افتخار کرده يا طالبان که زن هاشون رو زير پوشيه پنهان ميکنن و خودشون غرق در انواع جنايت ها و فساد ها هستن؟؟؟؟!!!! متاسفانه اکثر کامنت ها بوي اسلام طالباني ميده.....
لابد از نظر شما ظاهربين ها که فقط لباس رو ميبينيد آقاي خاتمي آبروي اسلامه که با لباس روحانيت ميره و با خانوم ها دست ميده و .....
به نظرم لباس ليلا حاتمي اونم توي اون جو هنري و پوشش هاي خيلي باز اروپايي يه پوشش خيلي کامل و معقول و پسنديده است ....
مريم
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
خطاب به محسن خان اين رو بگم که گفته اگه خودت هم بودي اين کار رو ميکردي يا نه...
اولا بنده جاي ايشون نيستم که توي خانواده هنري بزرگ شده باشم و از بچگي که چشم باز کرده باشم مادرم هنرپيشه انواع فيلم ها باشه و من ياد بگيرم ،و توي جو هنري رشد کرده باشم و خيلي حد و مرزهاي قشر مذهبي نه برام دغدغه باشه و نه حتي منطقي....اين رو در نظر بگيريد ايشون چه فضايي که رشد کرده چه فضايي که کار کرده چيزي نبوده که براي ما مذهبي ها پسنديده باشه ولي من ميگم همين که به اعتقادات مردمش احترام ميگذاره و توي اون جو هنري اروپايي که همه خانوم ها با بدترين پوشش ها ميان داره خودش رو حفظ ميکنه و سنگين و با حيا ظاهر ميشه خيلي ارزش داره و واقعا آبروي نام ايرانه و اين بار اولشم نيست .... براي اون اشتباه هم که قشنگ توي عکس از حالتي که ايستاده و داره دست ميده معلومه که خودشم شوکه شده و دوست نداشته اينطور بشه و ما که ادعاي ايمان داريم واقعا اگه ته دلمون اعتقاد به آخرت و حساب رسي و خدا داريم نبايد اينقدر راحت ديگران رو قضاوت کنيم.....
عبدالله
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
خانم گرامي، اگر بدون حب و بغض و با ذهني بدون پيش فرض قضاوت کنيم دچار مغالطه نمي شويم، شما يکبار ديگر نظر اوليه خود و پاسخ به محسن را مطالعه کنيد، مسلماني و احکامش و مقرراتش تعريف و تبيين شده و چگونگي اجراي آن دست من و شما نيست اگر کسي معتقد باشد که آنها " منطقي " نيست ، ديگر جاي بحث نيست! ، همين تعاريف و تعيين حدودهاي غير تخصصي و خدساخته و مبتني بر تمايلات ماست که ايجاد اشکال نموده ، چه ، هر کسي در اين صورت بنا به سليقه و ميلش معيارها و حدود را تعريف مي کند، توجه کنيد! ما همواره در محک امتحانيم، اگر به آخرت معتقديم، مسئله به اين سادگيها نيست! توجه کنيد!
عبدالله
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
خانم مريم گرامي، فراموش کردم که يادآوري کنم که لطف کرده و نظر حقوقي مرا در پاسخ به خانم فاطيما بخوانيد شايد مفيد باشد و اگر بود اعلام نظر بفرمائيد. متشکرم
از ميزان علاقه تو و خانوادت و هم کيشانت به دين و مليت ايراني مطلعيم
اصلا مشکل ما با اصلاح طلبان همين نفاقشونه و گرنه اين همه کافر در سرتاسر عالم مخالف جمهوري اسلامي اند
والله اين روزا همه براي رسيدن به مقاصد پاک! شون به هميدگه مگن خواهرم، دخترم و.... حالا ايشون شدن جاي پدربزرگ شمااااا؟
خدا قبول کنه
مريم
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ببخشيد عزيزم اولا اگه شما واقعا اعتقاد به خواهر و برادر بودن اعضاي جامعت نداري حتما خودت يه مشکلي داري که بايد بري بررسي کني ، ما همه از يک پيکر واحد بوده و هستيم و چه در ازل و چه در ابد به وحدت وجود ميرسيم که حالا بماند ......
ثانيا اينکه ميگه جاي پدربزرگم يه چيزي شبيه قضيه آقاي احمدي نژاد در بوسيدن دست معلم کلاس اولش ميمونه...
خيلي وقت ها گذشت از يک کار زشت ميتونه خيلي تاثير بهتري داشته باشه تا اين که بخواهيم انتقام بگيريم.
هيچ کس نميتونه ادعا کنه که تو زندگيش کار اشتباهي نکرده ، ما بايد دست اين افراد رو بگيريم نه مچ شون رو.
يا علي
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
نه در مورد کساني که تو چشم هستند، اگر به اين افراد انتقاد نکنيم بعد از مدتي اين مسائل عادي ميشه و انگار نه انگار که خلاف مسائل شرعيه
بدون نام
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
دوست عزيز اين فرمايش شما اون وقتي که طرف گناه در خفا انجام داده در علني
مريم
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
بدون نام جان ميشه دقيقا بگي گناه در خفا يا پنهان چه فرقي داره؟؟؟
خدايي که بايد ببينه هر دو رو ميبينه و در هر دو حال بايد از خدا خجالت کشيد......
شرط ميبندم گناهاي اون رو با شما جمع کنن اگه مال شما بيشتر نشه کمتر هم نميشه چون شما و امثال شما درگير بزرگترين گناه هستين که کوچک شمردن گناهاي خودتونه و بزرگ کردن گناه ديگران......
متاسفم و فقط براتون دعا ميکنم.
بدون نام
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
مريم خانم من که ادعاي در پاکي ندارم ولي به شما يه سفارش ميکنم اونم اينه که يه سرچ بزني احاديث گناهان علني را بخواني اونوقت بياي و اين طور پيام بزار دوست عزيز اگر کسي گناهي را در خفا انجام بده فقط بخودش ضرر ميزنه ولي اگه اين گناه بياد و در اجتماع انجام بده اونوقت زشتي و قبح گناه را در جامه از بين برده و اين خودش بترين گناهه ،
شخصي گناهي را مخفي انجام داده است، چون آبرو و حيثيت اجتماعي را خدشه دار نكرده است وپردهي حيا را پاره نكرده است، گناهش بين خودش و خدا بوده است و به بخشش نزديكتر است و اگر توبه كند، خدا او را زود ميبخشد.
امام صادق(ع) فرمود: من اميد عفو براي اينها ندارم. من براي كسي كه گناه علني كند، اميد عفو ندارم.
اين عذر خواهيش به اين معنيه كه واقعا به احكام اسلامي پايبنده؟؟؟؟
يني واقعا ميفهمه به خاطر اين كارش فقط نبايد از مردم و مسئولين عذر خواهي كنه؟؟؟؟
خدا عاقبت هممونو ختم به خير كنه....
اولاً اين عذرخواهي خانم حاتمي مصلحتي است(البته مصلحت خودشون)يعني براي حضور مجدد در سينماي ايران و به دست آوردن مجدد دل مردم به اين عذرخواهي نياز داشته وگرنه اصلاً عذرخواهي نمي کرد ثانياً در اين عذرخواهي ذره اي پشيماني از اين که گناهي را مرتکب شده به چشم نمي خوره و اتفاقاً کاملاً مشخصه که خودش به اين ارزش ها معتقد نيست ثالثاً توجيه کردن گناه از خود گناه بدتره و راه حل شيطاني است براي تجويز انجام گناه که ايشون در اين عذر خواهي از اين روش استفاده کرده است. ايشون به جاي توجيه کردن و عذر خواهي بايد توبه مي کرد و توبه نامه مي نوشت.
مريم
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ببخشيد سيد جان توبه نامه رو بايد براي شما نوشت؟؟؟؟!!!!!
شما خدا هستين يا نماينده خدا؟؟؟؟؟
در جدايي نادر از سيمين، سيمين تنها کسي بود که دروغ نميگفت و کلا شخصيت مثبت داستان بود. تنها کسي که از اوضاع مملکتش ک اصغر فرهادي اون رو به صورت جهنم به تصوير کشيد متنفر بود.و مي خواست از ايران بره.حالا فکر مي کنيد نماد ايراني راستگو و خوب کدوم بازيگره؟ سوال بعدي! بن افلک که توي آرگو نقش اصلي رو بازي مي کرد چرا الان قراره نقش فيلم بتمن رو علي رغم مخالفت شديد طرفداران بازي کنه؟سوال بعد بعدي چرا فيلم متوسط رو به پايين آرگو اسکار گرفت؟چرا يک جدايي اسکار گرفت؟ :/
خانوم حاتمي يه نيگاه کوچيک به فيلمها و عکسهاي اون روز بياندازيد فکر ميکنم شما دچار الزايمر شديد چون اين آقاي ژاک اول دستش و جلو نياورده بلکه شما دستتون و اورديد جلو بعدشم واسه زنان سينماگر ما اين چيزا طبيعيه مگه نه؟؟راستي اگر همين فردا اعلام بشه حجاب اختياريه چندنفرتون همون نصفه نيمه شالي که روسرتونه برنميداريد؟؟؟
دقيقا! کاملا موافقم!
من خودم مدتي بازيگر بودم و از نزديک با قيماش آشنا هستم! وضع خيلي خرابه ! خيلي ! تا خودتون بازيگر نباشيد واقعيتهاي سينما نابهنجار ما رو نمي بينيد. ولي خدا رو شکر ديگه بازيگري نمي کنم!
دوستان عزيز
همين كه خانم حاتمي با اين نامه از مردم ايران عذرخواهي كردند و دليل اين اقدام خود را توضيح دادند جاي تقدير و تشكر دارد. يادمان باشد دنبال جذب حداكثري افراد به دين و اعتقاداتمان باشيم نه با رفتار و تعصب خود باعث دفع و توهين افراد به مقدساتمان گرديم.
سلام
عذر خواهي ايشان خوب است ولي احساس ميکنم نوش دارو پس از مرگ سهراب است!
ضمنا هرکسي را اگر جاي پدربزرگمان ببينيم و اونطور باهاش رفتار کنيم که نشد حرف!
آنوقت يکي ديگه هم پيدا ميشه و ميگه فلاني جاي خواهرمه يا جاي دخترمه!يواش يواش جاي همسرمه هم ميگويند!
توجيح خوبي نبود!
مقدار و اندازه ي دين را در سختيها ميشود سنجيد!
با سلام
اگه در تمام مسايلي که داره تو کشور صورت ميگيره مثل دزدي،بي عفتي بي حجابي ،آدم ربايي ،قاچاق و خيلي از اتفاقاي ديگه، اگه
حد و مجازاتي که اسلام مشخص کرده (باتوجه به اينکه ما يه کشور مسلمون و شيعه هستيم) رعايت ميشد کسي جرات انجام چنين کارايي نداشت که بعدش بخواد با يه معذرت خواهي و امثالهم رفع و رجوش کنه!!!
درسته اين کار في نفسه خيلي زننده بود... ولي اگه واقعا شرايط اينطوري بوده که خانم حاتمي ميگه، مثه وضعيتي بوده که براي احمدي نژاد پيش اومد، البته فکر نمي کنم دست دادن هم در اسلام مجاز باشه که خانم حاتمي ميگه پيش دستي کردم! بازم همينقد که ميگه تعمدي در کار نبوده و اظهار شرم و عذرخواهي مي کنه قابل تقديره... برخلاف بعضي از نابازيگرهايي که تا پاشون به اون ور باز ميشه شنيع ترين عکس ها رو مي گيرن بعد خيلي راحت بر مي گردن و فيلم هم بازي مي کنن و فيلماشونم از همين تلويزيون خودمون پخش ميشه! عذرخواهي کردن نشانه پشيماني از گناهه... بازم خدارو شکر... اميدوارم ديگه شاهد اين قبيل اتفاقات تلخ نباشيم...
متاسفم که در مورد سو استفاده هاي مالي و سو مديريتهايي که زندگي همه رو تهديد کرده و عواقب زيادي براي دنيا و آخرتمون ايجاد کرده از مشکلات مالي گرفته تا اخلاقي و بزهکاري و غيره و غيره انقد حساسيت نداريم. ما همه ي کارامون ظاهرسازيه ريشه اي ني. سنگ را بسته ايم و سگ را گشاده. به يزدان که گر ما خرد داشتيم، کجا اين سرانجام بد داشتيم.
شماهايي که اينقدر ادعاي مسلماني ميکنيد.تو کجاي قرآن نوشته با مرد نود ساله که رو بوسي کردن گناه داره.
شماها خودتون رو جاي اون بگذاريد.تو اون موقع چي ميکرديد؟100درصد ميگيد ما رو بوسي نميکرديم که دروغ محضه.
روبوسي کرده که کرده به ما چه ربطي داره.خدا نصوح رو بخشيد به شما چه که او رو ببخشيد يا نه.
من به شخصه با کارشون مخالف بودم.ولي در اون موقع چاره اي جز اين نبود.خواهشا دست از اين تعصباتت الکي خود برداريد
دوستان خودتون رو الکي سر کار نذاريد اون خانم بي حيا و البته با هوش خوب ميدونه چي کار کرده اين اشک تمساحشم براي ما نيست برا عاشقان مناظر خوب و... ست که راحتتر بتونن گناهشو بشورن و به آغوش ملت(!!!!)برشون گردونن. اون روزي که فراهاني برگشت و همه لبخند زدن بايدم منتظر باشيم روبوسي کردن مستحب بشه!!!!
بدون نام
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
احسنتتتتتتتتتتتتتتت
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
مگه مردم به خاطر خودشون ناراحت شدن؟؟؟"رعايت اين اصول از الزامات کار در سينماي ايران است." جالبه... اين خانوم اصلا احساس نمي کنه که حکم خدا رو زير پا گذاشته ها....واي بر امروز ما که حرف مردم بيشتر از حکم خدا خريدار داره.
بنابراين ما از شما انتظار "علاقه" به اسلام رو نداريم
صرفا انتظار داريم حرمت"جمهوري اسلامي" رو نگه داريد، فقط همين
حرمتي که بارها در فستيوال هاي مذکور شکسته شد...
خدا از سر تقصيراتت بگذره
اقدام پيشگيرانه چيه . خودت دست دراز کردي . بعدشم جناب ژاکوب از من 28 ساله خيلي سرحال تره که ميگه من نماينده سينماي ايران رو بوسيدم . يعني حواسم از صدتا جوون هم جمع تره .
توبه کن خانوم . از شهداي بترس . از آه مادراي شهدا بترس . از خدا بترس
خدا عاقبت همه مون رو ختم به خير کنه
دوم اينکه نامحرم ،نامحرمه چه مي خواد جوون 20ساله باشه چه پيرمرمرد90ساله
به هر حال کار شما نامعقول بوده است
واقعا بعضي ها فکر ميکنن گوش هاي ما دراز است!!!
ميشه بگي مورد خاص چي تعريف ميشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اين عذرخواهي پذيرفتني نيست.
بيچاره هرچي تلاش کرده ولي حريف حاضر نشده از قربانيش بگذره
بنده خدا ،شما ،گلشيفته و...مثل اينکه ته برنامه وهدف طرف مقابل را نمي بينيد.
واقعا متاسفم
من به عنوان منتقد ليلا حاتمي خواستار برخورد با وي هستم حداقل يک سال تعليق از فعاليت هاي سينمايي و تئاتر .
خواهشا ما رو جيگر فرض نکن ما با هوش تر از اين هستيم .
رفتي کارت رو کردي حالا توجيه چه دردي رو دوا ميکنه؟
اگر اين سکوت مردم و مسئولين ادامه پيدا کنه بايد براي اسلام الفاتحه قرائت کنيم!
اين نتيجه ي ترک کردن امر به معروف و نهي از منکره! پس از ماست که برماست
بايد تعداد زيادي پدربزرگ رو درک کنه...
هر کاري خواستي کردي حالا ميگي ببخشيد!!!!
خنده داره؟؟؟؟ ميگه خيلي پير بود. برو بابا
گندکاريت توجشنواره قبلو کجاي دلمون بزاريم که لباس يهودياي ارتدکسو پوشيده بودي؟؟؟کشور خودمون اين همه قوميت هاي مختلف داره لباس يکي از اونارو ميپوشيدي...
واي به حال جشنواره ي بعدي...
من کار به خانم حاتمي ندارم و البته کارشون اشتباه بود اما روي صحبت من تمام کساني است که موضع ميگيرن
دوستان ميدونيد بسياري از دولت مردان ما قبل آقاي احمدي نژاد (و اون سلام معروف هندي اش) در تمام مناسبات خارجي با جنس مخالف دست ميدادند والبته رسانه اي نبايد ميشد
ثانيا ميدونيد که اکثر هنرپيشه هاي ما که ميرن اون ور با وضع لباسي افتضاح توي فستوال ها حاضر ميشن با تمام همين مشکلات ارتباطي از قبل دست دادن و بوسيدن و خوردن مشروب و ...وحتي توي مجالس آنچناني هم شرکت ميکنن ولي از حاتمي حتي يه عکس بي حجاب نميبينيم (کافيه يه سرچ کنيد)
(حالا که خودش ميگه اشتباه کردم ما کي هستيم که ببخشيم يا نبخشيم)
هواسمون باشه که تيم دولت از هر ابزاري براي فرا فکني استفاده ميکنه
شما فيلم حسن کچل رو ببينيد مي فهميد باباش هم همچي متدين نبوده. بالاخره بعد انقلاب بعضي چيزها الزامات فعاليت بوده ايشون رعايت مي کرده. همونجوري که خانم حاتمي هم گفتند که به قواعد و الزامات داخل کشور واقفند و رعايت مي کنند.
عکس ها رو دربيارين تا مشخص بشه......کامل در بيارين!!!!کامل...!
اصلا نبايد اين کارو مي کردن که بعد بخواد به عذر خواهي بکشه مي دونيد نگرانم که از اين به بعد هرزني با يه مرد دست بده بگه جاي پدرم بود اون يکي ام برادرم بود!!!!!!!
مسئولين حتما بايد باهاش برخورد کنن تا قبح اين گناه بزرگ نريزه،
سينماي ايران جاي اين طور بازيگرا نيست نه کساني که عيد رو به رهبرشون تبريک ميگن...
چرا اينا نمي خوان قبول کنن - خانم حاتمي اينارو اگه داري ميخوني يکم فکر کن -
بريزيم تو خيابون؟
مگه حاچ خانوم ِ حاج آقا خاطره اينا پيغام داده؟!!!!!!!!!!
بريزيم جو رو متشنج کنيم؟
کي مياد بريزه؟
هرکي انقدر آشوب گره دستش بالا!!!!!!!!
امام صادق(ع) ميفرمايند: «إِذَا جَاهَرَ الْفَاسِقُ بِفِسْقِهِ فَلَا حُرْمَةَ لَهُ وَ لَا غِيبَةَ»(أمالى صدوق، ص39) وقتي فاسد علني گناه كند نبايد احترامش را نگه داشت. غيببتش هم جايز است. ا
بايد متذکر بشم که اگر عکس رو ديده باشيد متوجه ميشيد که ليلا حاتمي اول دست دراز کرده نه آقاي ژيل ژاکوب
خدا هممونو به راه راست هدايت کنه اول خود منو
اين سال ها موازين را فقط به اين دليل رعايت کرديد که بتوانيد باز هم در سينماي ايران کار کنيد؟؟؟؟؟؟
يعني حالا هم عذرخواهي تان به همين دليل است
شما تربيت شده ي پدرتان نيستيد !!! اي کاش پدرتان زنده بودند):
هنري، علمي چيزي داري يا فقط فکر تخريب ديگراني....
حالا يه نفر ( البته يه نفر از چندين نفر) پيدا شده اسم ايران رو ميبره تو دنيا مطرح ميکنه چرا همه ميکوبيدش، واقعا اسم اين حسادت نيست!!؟؟؟؟
شما خودتون آستين بالا بزنيين يه يا علي بگين برين تو دنيا اسم ايران اسلامي رو مطرح کنيد کسي جلو تون رو نگرفته....
من براي کساني که اسلام و قلبا پذيرفتنو اعتقاداتشون به ظاهرشون رسيده و اون رو با برترين شکلش حفظ ميکنن جونمو ميدم.
ايشون لا حجابشون اسلامو به همه جا معرفي ميکنن.
چرا سنگ کسي و به سينه ميزنيد که به عنوان نماينده ي تمام زنان سرزمينم به همه ملت و اعتقاداتشون توهين کرد؟؟
به شما توهين نشد؟سرو شکل و ظاهر ايشون و ميپسندين؟
قبول دارم خيليا تو ايران اصلا ظاهر مناسبي ندارن ،اما ايشون بايد از اصل اسلام در برابر همه کساني که مي خوان سر به تن منو شما نباشه دفاع کنن.با اون وضع دفاع کردن؟
گردن،موي جلوي سر و پا جزو حجاب نيست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از چي معضرت خواهي کرده ؟از دست دادن و روبوسي با مرد نامحرم اجنبي؟؟ کي و کجا از حجاب نامناسبشان ميخواهند عذرخواهي کنند؟؟؟؟
واسه شما که اين حجاب رو نذاشته واسه اونايي گذشته که توي اون جشن بودن و انصافا هم حجابش عالي و در عين حال قشنگه....
اگه شما رو ناراحت ميکنه حتما در اعماق وجودت يه چيزيت مشکل داره حتما يه روانکاو برو....
و از اميرالمؤمنين عليه السلام روايت شده است که به فرزند خويش مي فرمود: «اقبل من متنصّل عذراً، صادقاً کان او کاذبا، فتنالک الشفاعة: عذرخواهي معذرت خواه را بپذير، چه راست گويد و چه دروغ، تا شفاعت [رسول خدا صلي الله عليه و آله] شامل حال تو گردد.»
روايتي از رسول الله صلي الله عليه و آله است که مي فرمايند: «هرکس عذر معذرت خواه را ـ چه دروغ گو و چه راست گو ـ نپذيرد، بر من در حوض کوثر وارد نمي شود.»
دمت گرم بدون نام جان. حال کردم از احاديث قشنگت.
خطاب به بقيه عزيزان هم بگم که شما که ادعاي ايمان و غيرت و مسلموني دارين اگه ادعاتون درست بود اينقدر راحت راجع به ديگران و اعمال و گفتارشون قضاوت نميکردين. کمي به خودتون بيايين تا کي ميخواين مسلموني ناقص و منحرف خودتون رو به اسم اسلام رواج بدين....!!!؟؟؟؟
متاسفم
منتظر حضور شما به عنوان نماينده يک بانوي موفق شيعه ومسلمان محجبه در محافل هستيم.
اصلا مگر کاري که ايشان کرده به يک يا دونفر مربوط ميشود ، که حالا شما براي آن نسخه ميپيچين؟
کار ايشان خيانت به کل ايران و کل دنياي اسلام است.
درسته که قشر مذهبي يه جاهايي کم گذاشته و عقب نشسته ولي قطعا نمي تونه وارد اين محيط از دست رفته بازيگري سينما بشه .
مخصوصا زنان , که حفظ حيا و عفتشان خيلي برايشان ارزشمندتر است .
ليلا حاتمي!
با سلام ، شما به خاطر لطافت و نجابتي که در شما و در هر دختر ايراني خصوصا اسلامي است بايد چهارچوب ها را رعايت کنيد نه به خاطر ادامه کار در ايران.
فاطمي باشيد در اوج جواني و زيبايي و قدرت و شهرت ............................................پاک باش .پاک
سلام
من اگر به عنوان يک دانشجو يا محصل نمونه، ورزشکار مقام آور، ديپلمات و هر نماينده اي از جمهوري اسلامي در کشوري حضور ميابم و مرا به نام ايراني ميشناسند اگر ارزشهايي را قبول نداشته باشم و ايمانم نسبت به آن ارزشهاي ايراني اسلامي ضعيف باشد باز هم نبايد هر چه از دل برآمد را براورده کنم.
دوستان، هم ميهنان من ايرانيم، مسلمانم و کشورم را دوست دارم، ارزش هايش فرهنگ من و سعي ميکنم در اروپا، آمريکا، آفريقا و آسيا ايراني بمانم.
خانم حاتمي کردار شما اهانت به مليت من بود و با عذرخواهي ساده نميتوان از آن گذشت.
فردي اگر اشتباهي از خود بروز ميدهد بايد در پي اصلاح و جبرانش بر آيد.
يا حق
يکي روشنش کنه، من دستم بنده!!!!
ايشون همه چي رو به مسخره گرفتن که يه تيکه روسري انداختن رو سرشون و بعد هر کاري خواستن کردن
اين خانم به همه زنان با عفت ايران توهين کرده شما ازش مي گذري ربطي به من و خيلي هاي ديگه نداره من نمي گذرم
بهتره ي کم تحقيق کني حاج خانم. خانم حاتمي بياد تو ايران. ما هم بابا بزرگ داريم. چرا اين همه راه رو تا خارج بره؟؟؟؟؟
حتما نياز نيست ايشون از طرف دولت بره تا بعضي چيزا رو رعايت کنه
ايشون به عنوان يه زن ايراني و مسلمان اونجا حاظر شده
حالا روبوسي با بابابزرگشون هيچي
آيا لباسشون رعايت شئوناته؟؟
حتي شلوار هم پاشون نيست.
اين لباس يه زن ايراني و مسلمانه؟؟؟
دليلي هم نداره همسايه ها آزرده بشن و برن از من به والدين و خانواده ام شکايت کنن!
اما سوالم اينه به نظر شما دوستان واقعا آبروي اسلام رو توي دنيا کي ميبره ، يه خانوم هنرمند که توي کارنامه هنريش بهترين بازي ها رو داره و هميشه و همه جا سنگين و باحيا ظاهر شده و به مسلمون و ايراني بودنش افتخار کرده يا طالبان که زن هاشون رو زير پوشيه پنهان ميکنن و خودشون غرق در انواع جنايت ها و فساد ها هستن؟؟؟؟!!!! متاسفانه اکثر کامنت ها بوي اسلام طالباني ميده.....
لابد از نظر شما ظاهربين ها که فقط لباس رو ميبينيد آقاي خاتمي آبروي اسلامه که با لباس روحانيت ميره و با خانوم ها دست ميده و .....
به نظرم لباس ليلا حاتمي اونم توي اون جو هنري و پوشش هاي خيلي باز اروپايي يه پوشش خيلي کامل و معقول و پسنديده است ....
اولا بنده جاي ايشون نيستم که توي خانواده هنري بزرگ شده باشم و از بچگي که چشم باز کرده باشم مادرم هنرپيشه انواع فيلم ها باشه و من ياد بگيرم ،و توي جو هنري رشد کرده باشم و خيلي حد و مرزهاي قشر مذهبي نه برام دغدغه باشه و نه حتي منطقي....اين رو در نظر بگيريد ايشون چه فضايي که رشد کرده چه فضايي که کار کرده چيزي نبوده که براي ما مذهبي ها پسنديده باشه ولي من ميگم همين که به اعتقادات مردمش احترام ميگذاره و توي اون جو هنري اروپايي که همه خانوم ها با بدترين پوشش ها ميان داره خودش رو حفظ ميکنه و سنگين و با حيا ظاهر ميشه خيلي ارزش داره و واقعا آبروي نام ايرانه و اين بار اولشم نيست .... براي اون اشتباه هم که قشنگ توي عکس از حالتي که ايستاده و داره دست ميده معلومه که خودشم شوکه شده و دوست نداشته اينطور بشه و ما که ادعاي ايمان داريم واقعا اگه ته دلمون اعتقاد به آخرت و حساب رسي و خدا داريم نبايد اينقدر راحت ديگران رو قضاوت کنيم.....
اصلا مشکل ما با اصلاح طلبان همين نفاقشونه و گرنه اين همه کافر در سرتاسر عالم مخالف جمهوري اسلامي اند
والله اين روزا همه براي رسيدن به مقاصد پاک! شون به هميدگه مگن خواهرم، دخترم و.... حالا ايشون شدن جاي پدربزرگ شمااااا؟
خدا قبول کنه
ثانيا اينکه ميگه جاي پدربزرگم يه چيزي شبيه قضيه آقاي احمدي نژاد در بوسيدن دست معلم کلاس اولش ميمونه...
والله اين روزا همه براي رسيدن به مقاصد پاک! شون به هميدگه مگن خواهرم، دخترم و.... حالا ايشون شدن جاي پدربزرگ شمااااا؟
خدا قبول کنه
فقط توروخداکارتونو توجيح نکنيد...بارهاديدم مسوولين وورزشکارانمون وقتي بهشون دست ميدادند خيلي زيبا دستشونو به نشانه احترام به فرد مقابل روي سينه شون مگذاشتن در ثاني شمادست که داديد چرابوس دادين؟؟؟؟؟ولي بگم تقصيرشمانيست اين مسايل ازجاي ديگه آب ميخوره
هيچ کس نميتونه ادعا کنه که تو زندگيش کار اشتباهي نکرده ، ما بايد دست اين افراد رو بگيريم نه مچ شون رو.
خدايي که بايد ببينه هر دو رو ميبينه و در هر دو حال بايد از خدا خجالت کشيد......
شرط ميبندم گناهاي اون رو با شما جمع کنن اگه مال شما بيشتر نشه کمتر هم نميشه چون شما و امثال شما درگير بزرگترين گناه هستين که کوچک شمردن گناهاي خودتونه و بزرگ کردن گناه ديگران......
متاسفم و فقط براتون دعا ميکنم.
شخصي گناهي را مخفي انجام داده است، چون آبرو و حيثيت اجتماعي را خدشه دار نكرده است وپردهي حيا را پاره نكرده است، گناهش بين خودش و خدا بوده است و به بخشش نزديكتر است و اگر توبه كند، خدا او را زود ميبخشد.
امام صادق(ع) فرمود: من اميد عفو براي اينها ندارم. من براي كسي كه گناه علني كند، اميد عفو ندارم.
يني واقعا ميفهمه به خاطر اين كارش فقط نبايد از مردم و مسئولين عذر خواهي كنه؟؟؟؟
خدا عاقبت هممونو ختم به خير كنه....
چرا فکرد ما همه ........ايم
شما خدا هستين يا نماينده خدا؟؟؟؟؟
آيا از خدا نميترسيد
اون حديث امام علي فکرکنم به اينجا مربوط بشه...
من خودم مدتي بازيگر بودم و از نزديک با قيماش آشنا هستم! وضع خيلي خرابه ! خيلي ! تا خودتون بازيگر نباشيد واقعيتهاي سينما نابهنجار ما رو نمي بينيد. ولي خدا رو شکر ديگه بازيگري نمي کنم!
اگر ما مهم بوديم که اين فيلم ها که ميسازيد چيست
شما هم بهتر است از خدا بخشش طلبي که گناه بزرگي مرتکب شده اي
همين كه خانم حاتمي با اين نامه از مردم ايران عذرخواهي كردند و دليل اين اقدام خود را توضيح دادند جاي تقدير و تشكر دارد. يادمان باشد دنبال جذب حداكثري افراد به دين و اعتقاداتمان باشيم نه با رفتار و تعصب خود باعث دفع و توهين افراد به مقدساتمان گرديم.
عذر خواهي ايشان خوب است ولي احساس ميکنم نوش دارو پس از مرگ سهراب است!
ضمنا هرکسي را اگر جاي پدربزرگمان ببينيم و اونطور باهاش رفتار کنيم که نشد حرف!
آنوقت يکي ديگه هم پيدا ميشه و ميگه فلاني جاي خواهرمه يا جاي دخترمه!يواش يواش جاي همسرمه هم ميگويند!
توجيح خوبي نبود!
مقدار و اندازه ي دين را در سختيها ميشود سنجيد!
اگه در تمام مسايلي که داره تو کشور صورت ميگيره مثل دزدي،بي عفتي بي حجابي ،آدم ربايي ،قاچاق و خيلي از اتفاقاي ديگه، اگه
حد و مجازاتي که اسلام مشخص کرده (باتوجه به اينکه ما يه کشور مسلمون و شيعه هستيم) رعايت ميشد کسي جرات انجام چنين کارايي نداشت که بعدش بخواد با يه معذرت خواهي و امثالهم رفع و رجوش کنه!!!
پيش قدم ميشن بعد ميگن جاي پدربزرگمه و بعدش ....
بي شرمي تا کجا
به کجا ميره اين سينماي ايران ؟؟!!!!!!
يک نفر نماينده ايران ميشه زشته اين حرکتها
يک نفر = ايران
حالا برو فکرکن
شماها خودتون رو جاي اون بگذاريد.تو اون موقع چي ميکرديد؟100درصد ميگيد ما رو بوسي نميکرديم که دروغ محضه.
روبوسي کرده که کرده به ما چه ربطي داره.خدا نصوح رو بخشيد به شما چه که او رو ببخشيد يا نه.
من به شخصه با کارشون مخالف بودم.ولي در اون موقع چاره اي جز اين نبود.خواهشا دست از اين تعصباتت الکي خود برداريد