کد خبر:۳۳۹۴۶۵
درباره طلاقی که خبرساز شد...

حباب نامداری که ترکید، حباب‌های نامداری که هنوز نترکیده‌اند ...

 چه می‌شود کرد که حالا صدا و سیما پر شده از حباب‌هایی که هر لحظه در آستانه ترکیدن هستند. حباب‌هایی که اگر بترکند، روانِ صدها هزار هوادارشان آشوب می‌شود، حباب‌هایی که بی‌شمارند در صدا و سیما، حباب‌هایی که هر لحظه می‌توانند فاجعه بیافرینند و خیلی‌ها هم درباره آنها خودشان را به نفهمی می‌زنند، مثل همین آخرین اتفاق، مثل طلاق دو تا حباب نامدار...

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ علی مرادخانی؛‌یکی دو روز پیش بود که خبر طلاق دو تن از مجریان نامدار صدا و سیما که به تازگی به ازدواج هم درآمده بودند رسانه‌ای شد. خبری که طبیعتاً خیلی زود فضای مجازی را درنوردید و همه جا را پر از زمزمه‌هایی در این باره کرد. نظرات و عکس العمل‌ها اما از چند حیث قابل بررسی و تامل بود. از کسانی که ظاهر گرایانه از اختلاف این دو نفر گفتند تا بسیار حرف‌های خاله زنکی تا حتی برخی نظرات و واکنش‌ها که به لایه‌های پایین‌تر این ماجرا اشاره داشتند.

 

اما در این میان نکات دیگری نیز قابل بررسی است. نکاتی که یقیناً از خود این خبر مهم تر است و به مراتب تأثیرگزار تر و حساس تر...

 

یک لحظه خودتان را جای یکی از صدها هزار هوادار یک آدم معروف(سلبریتی) تصور کنید. کسی که اخبار شخصیت مورد علاقه‌اش را با جان و دل دنبال می‌کند. شاید عکسش را در اتاقش چسبانده و دیدن آن آدم در قاب تلویزیون حالش را خوب می‌کند. این حالت معمول یک هوادار است. مثل خود من و شما که حتما هوادار بعضی آدم‌ها هستیم.

 

به این‌ها اضافه کنید عاشق‌هایی را که همه جا از آدم محبوب‌شان صحبت می‌کنند. بین همه دوستان‌شان به نام آن سلبریتی شناخته می‌شوند و آواتار تمام شبکه‌های اجتماعی‌شان عکس آن آدم محبوب است، و حتی بعضی‌ها شاید عکس یک گراند موبایل‌شان!


آدم‌ها هر چه قدر هم که یک هوادار معمولی به حساب بیایند بیش از آن که خودشان بدانند تحت تاثیر آن آدم معروف هستند. اصلا خاصیت رسانه همین است. که یک نفر در قاب تلویزیون بدرخشد، و بلافاصله بعد از آن چهره اش در میان جوانان و نوجوانان مملکت مطرح و محبوب شود و بعد تمام جزئیات زندگی شخصی او دهان به دهان بین همان جوانان و نوجوانان بچرخد. و بعد یک الگوی قرص و محکم بشود برای صدها هزار جوان و نوجوان مملکت؛ حتی اگر خود آن آدم نخواهد الگو بشود، حتی اگر بعضی از مردم از آن سلبریتی بدشان بیاید، و حتی‌تر اگر خود سازمان صدا و سیما دوست نداشته باشد آن آدم معروف بشود.

 

این اتفاق می‌افتد و آن آدم و تمام ریز زندگی شخصیش به یک الگوی نافذ و تاثیرگزار در ممکلت تبدیل می‌شود. چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه بخواهد و چه نخواهد، چه بخواهند و چه نخواهند...

 

حالا تصور کنید این آدم معروف یک دفعه درگیر موضوعی مثل طلاق بشود...

 

خیلی‌ها از این اتفاق ناراحت می‌شوند. خیلی‌ها شوکه می‌شوند. خیلی‌ها شروع به توجیه و بهانه‌تراشی می‌کنند و ... اما این مهم است که طلاق آن سلبریتی می‌شود تیتر یکِ ذهنیِ قشر وسیعی از جوانان و نوجوانان مملکت. و فاجعه اصلی اینجا رخ داده است...

 

تلخ‌ترین نکته‌ش هم این است که بعضی‌ها به خاطر علاقه به آدم محبوب‌شان، سعی می‌کنند طلاق او را توجیه کنند. توجیه طلاق، توجیه بدترین اتفاق ممکن در زندگی اجتماعی...

 

و این یعنی جنایتی که آن آدم معروف کرده در حق هوادارانش...

 

و این یعنی تاثیر عمیق آن آدم روی جوانان و نوجوانان مملکت. تاثیری که بعضی‌ها دوست دارند نادیده اش بگیرند و بی‌اهمیتش جلوه دهند، اما مهم است و مؤثر؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم...

 

حالا کسی نمی‌پرسد چرا این دو مجری که همه ش از خانواده و کیان مقدس آن صحبت می‌کردند دست به انتخابی زده‌اند که طلاقش در کمتر از یک سال اتفاق بیافتد. حالا کسی نمی‌پرسد که چرا فلان مجری با شلوار بادمجانی جیغ، صحبت از مفاهیم متعالی ارزشی می‌زند، یا فلان آدم معروف که جلوی دوربین بسیار ظاهر الصلاح جلوه می‌کند در خلوتش اهل چه کارهایی است. یا حتی فلان مجری مجرد، برنامه ای می‌گیرد درباره ازدواج و ازدواج آسان! این‌ها شعار است، عین علم بی عمل، دقیقاً مانند زنبور بی عسل...

 

خب این‌ها نمی‌تواند در جامعه تاثیر مثبت بگذارد برادر جان! تکلیف خیلی روشن است، اصلاً سفارش حضرت رسول است: رطب خورده منع رطب چون کند؟!


بله. هر کسی زندگی شخصی خودش را دارد. هر کسی مختار است در زندگی شخصی ش همه کار کند، خود من هم می‌دانم که "لا اکراه فی الدین". ولی حضرت هنرمند!  شما وقتی معروف شدی دیگر حق نداری هر کاری بکنی. تو الان الگو شده ای. مردم توی جلوی دوربین را الگوی خود کرده اند، تو حق نداری خودِ پشت دوربین ت را قالب کنی به خلق الله. این خیانت در امانت است، این غش در معامله است، این، خودِ خودِ جنایت است...

 

چطور "لا اکراه فی الدین" را می‌بینیم، ولی "قد تبین الرشد من الغی" بعدش را نه...؟!

 

***

 

اگر رویم می‌شد می‌گفتم مقصر این ماجرا همه آن جوانان و نوجوانانی که یک آدم را الکی گنده کرده اند و بدون دلیل آن‌ها را باد کرده اند. که حق را با اشخاص تعریف کرده اند و اشخاص برای‌شان قداست یافته اند نه رفتارها...

 

و اگر رویم می‌شد می‌گفتم مقصر بزرگ این ماجرا همکاران خودم در روزنامه‌ها و سایت‌ها هستند که یک آدم معمولی را الکی روی جلد می‌آورند و تیتر یک می‌کنند و جزئیات زندگی ش را پررنگ می‌کنند و یک آدم معمولی را یک شبه معروف می‌کنند...

 

به نظرم اما هیچکدام از این‌ها مقصر اصلی نیستند...

 

مقصر اصلی کسی است که اجازه می‌دهد یک آدم نالایق، جلوی دوربین "ادا"ی آدم‌های خوب را در بیاورد. مقصر اصلی آن کسی است که اجازه معروف شدن به کسی می‌دهد که شایسته  معروف شدن نیست. مقصر اصلی مدیری است که اجازه می‌دهد این همه آدم جلوی دوربین ادای آدم‌های خوب در بیاورند و مردم هم آن‌ها را یک آدم خوب بشناسند. در حالی که آن نیستند و به خودیِ خود، بدند، با دو سه تا ضربدر بزرگ جلوی اسم‌شان...

 

و مقصر اصلی مدیر محترم صدا و سیمایی است که به راحتی از زیر دستش آدم‌ها معروف می‌شوند و بالا می‌روند و بالا می‌روند و یک دفعه اینطوری کله‌پا می‌شوند. به من اگر بود بیش از هر کس، مدیرانی را بازخواست می‌کردم که در این مسیر، به الکی بزرگ شدن بعضی آدم‌ها کمک کرده اند. که اگر دانسته این چنین کرده اند که خائن اند و اگر نادانسته این چنین کرده اند پس وای بر مافوق آنها که آن‌ها را در این جایگاه نشانده اند...

 

***

 

صدا و سیما در ایران جایگاه بی نظیری دارد در تاثیرگزاری و صاحب نفوذ اجتماعی فوق العاده کلانی است. در همین صدا و سیما هم کم نداریم آدم های خوب،‌مجری‌های شایسته و متعهدی که حمایت از آن ها افتخار است برای آدم،‌ هنرمندانی که آزاده‌اند و متعهد،‌آدم‌هایی که اساساًً حباب وار بزرگ نشده اند که قرار باشد روزی سقوط آزاد کنند. اما چه می‌شود کرد که حالا همین صدا و سیما در کنار آن آدم‌های خوب، پر شده از حباب‌هایی که هر لحظه در آستانه ترکیدن هستند. حباب‌هایی که اگر بترکند، روانِ صدها هزار هوادارشان آشوب می‌شود، حباب‌هایی که اگر بیشتر از آدم های خوب آن نباشند، کمتر نیستند، حباب‌هایی که بی‌شمارند در صدا و سیما، حباب‌هایی که هر لحظه می‌توانند فاجعه بیافرینند و خیلی‌ها هم درباره‌شان خودشان را به نفهمی‌بزنند، مثل همین آخرین اتفاق، مثل طلاق دو تا حباب نامدار...

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
حقوق شهروندی و حرمت حریم خانواده چه در یک خانواده معمولی و چه نامی فک نمی کنم مکان مناسبی برای نظر افکنی محافل باشه!
اولا دوس داشتن یه فرد با الگو بودن کلی فرق داره ،کدام ادم احمقی تمامی ابعاد زندگی خود را کپی می کند از یه سرشناسی که تنها در یک زمینه خاص موفق بوده؟!
24
9
یه بنده خدا
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
با صحبت اقا وحید کاملا موافقم...
وحید کرمی
United States of America
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
علی جون
اتفاقا نظرم بر نظرت نزدیک است
19
6
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
مطلب شما عالی بود صدا سیما خواسته نخواسته آنها بعنوان الگو معرفی میکند ومتاسفانه ضربه زده می شود
38
5
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
واقعا همین طوره

ما خودمون نباید این آدم ها رو بزرگشون کنیم

تقصیر خود ماست...
50
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
مدیران صدا و سیما که....فاتحه مع الصلوات!
62
5
javad
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
مدیران صدا و سیما که....التماس دعـــــــــــــا!
ناشناس
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
مدیران صدا و سیما که.......سلام برسون!!!
یه بنده خدا
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
مدیران صداوسیما....منم استخدام می کنید...
ناشناس
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
مدیران صداوسیما که.....در حال بررسی هستند.
ئ
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
مدیران صداوسیما که...انا لله وانا الیه راجعون...
گرگه!
۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
مدیران صدا و سیما..................... از ساعت چند اینجایین؟




؟
کی خسته است؟
دشممممممن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
تحلیل جالبی بود

ممنون
36
4
امین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
آقا من نفهمیدم آخرش !!!!!!!!!!! اینا چشونه ؟ بابا همین چار پنج ماه پیش داشتن تو برنامه تحویل سال قربون صدقه هم می رفتنا !!!!!!!
چی شد پسسسسسسسسسسسس ؟ آقا هرکی فهمید بگه به منم !!!!!
25
1
باران
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
هنوزم سخت می خوامت
یه قبله پشت چشماته / که مغناطیس ُ رد کرده
...
شعر هم که تقدیم کرد به همسرش، دیگه چشون بود؟؟!!!
آدم میمونه تو کار خلق الله...
ناشناس
United States of America
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
ممنون کاملا موافقم.....
8
3
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
یه سوال مگه هرکی طلاق میگیره آدم بدیه.
مگه شما از زندگی این زوج خبر دارین یا علت طلاق مگیه میدونین چیه.بهتره ندانسته قضاوت نکنین.طلاق این زوج هرعلتی میتونه داشته باشه
35
6
ناشناس
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
من هم با این دوستمون موافقم. ضمنا خیلی روی این نکته تاکید میکنم که طلاق یه اتفاق خیلی خیلی بد است اما حرام نیست بدترین حلال است از این آمهایی که جلو دوربین جوگیر میشن و خودشونو یه جور دیگه نشون میدن هم متنفرم ما صرف اینکه کسی طلاق گرفته آدم بدی نیست و تا علتشو ندونیم قضاوت نمیشه کرد ولی کاش این دوتا اول میذاشتن یه دو سال از ازدواجشون بگذره بعد جلو دوربین اونجوری نقش بازی میکردن
پونه
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
منم با نظر این دوستمون موافقم بعدشم حالا این دوتا به هردلیلی به تفاهم نرسیدند ایا چون الگو شدند نباید طلاق بگیرند وبه زور باید باهم زندگی کنن؟؟هر ادمی حق انتخاب داره حتی اگه معروف هم باشه
ناشناس
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
موضوع اینه که اینا باید قبل از ازدواج، تصمیم درستی می گرفتن تا کار به اینجا نکشه.
کسی که هنوز چهار ماه از ازدواجش نگذشته میاد تو تلویزیون از راهکار های زندگی شاد و سالم صحبت می کنه حق نداره دو روز بعدش طلاق بگیره
بالاخره یه جای کارش می لنگه؛ یا اون اولی، یا طلاقش
یه کدوم غلطه دیگه.
پری
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
عالی فرمودی . افرین
11
7
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
آفرین چه قلم خوبی داشتید واقعا لذت بردم
12
10
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
خیلی جذاب بود نمیدونم این مسئولین احساس مسئولیت نمیکنن؟واقعا چرا اسمشون رو میذارن مسئول؟
17
4
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
باهات حال کردم، دم قلمت گرم
10
15
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
باهات حال کردم، دم قلمت گرم
16
17
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
تحلیل خوبی بود ممنونم اما یک انتقاد کوچیک دارم اونم اینکه سعی کنیم همگی تو جمله سازی هامون از کلمات فرهنگ بیگانه استفاده نکنیم.
به خدا استفاده از لغات فرهنگ بیگانه نشانه با سوادی نیست ولی تو اوایل تحلیل شما این عبارت ها خود نمایی میکرد
مثل: سلبریتی و بک گراند...
اساسا تاثیر پذیری از یک فرهنگ بیگانه با اجازه ورود دادن؛ به لغات اون فرهنگ؛ تو کشور ما کاملا نادیده گرفته میشه
ممنون از وقتی که برای مطالعه صرف کردین
22
8
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
خیلی یادداشت غیرمنطقی و بیخودی بود! حالا باید شک کرد به آن "دبیر" خبری که یادداشت تو را تأیید کرده! که اگر آگاهانه بوده در جرم باری به هر جهت صحبت کردنت و اتهام زدن و بی منطق استدلال کردنت شریک است و اگر ندانسته بوده که وای بر "سردبیر"!!!
این چه استدلالی بود؟ "خوبِ مطلق" رو تعریف کن؟؟ خوب از نظرت چیه وقتی یه عده به یه نفر میگن خوب و یه عده به همون میگن بد؟ معیار سنجشت چیه؟ این اتفاقیه که تو زندگی هر کسی ممکنه بیفته، در ضمن کسی اونقدر بی جنبه و ناآگاه نیست که یک نفر رو هر چند معروف بت کنه و هیچ عملی مثلا طلاق رو ازش بعید بدونه، من اگه آزاده نامداری بودم اون دنیا یقه تو می گرفتم
جنبه داری اگه تایید کن کامنتمو، واقعا که! نه از نامداری و نه از حسنی خوشم نمیاد و نه اینکه نقدی به مکانیزم صدا و سیما نداشته باشم ولی به خودم اجازه نمی دم یه همچین چیزی بنویسم/ سوژه زیاده چرا زور میزنی راجع به هر چیزی بنویسی
26
28
فتح
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
یه سوال چرا اینقدر ما مجری مجرد بالای 27 سال داریم :احسان علی خانی ،علی ضیاء،عبدالله روا و...
چرا رسانه ملی آستینی بالا نمیزنه براشون زن بگیره(این همه سریال در مورد ازدواج میسازید برنامه در مورد راهکار زندگی اسلامی مثل گلبرگ و.. میسازید چرا از خودتون شروع نمیکنید
34
4
من
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
احسان علی خانی بالاس سنش اما دوتا دیگه نع عبداالله روا دانشجوب ارشد بهشتی هست من میشناسمش امسال پابان نامه داره بعدش شاید زن گرفت.
مچتبی
Germany
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
سلام
محتوای مطلبتون درسته ولی مثالتون میشه قضاوتی که در آن گمان و ظن به کار رفته-پس طبق گفته قران و اهل بیت علیهم السلام گمان و ظن رو کنار بگزارید که چه بسا اشتباه باشه-و مطلبی وجود داشته باشه که شما از اون آگاهی کامل و کافی رو نداشته باشید
19
4
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
انشا الله که برای فرزاد حسنی زن خوبی گیر بیاد :)
9
40
اوا
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷
واي به جوان بدبختي كه اينا الگوي جامعه اش باشن
با سن بالا ازدواج كنه و بعد منجر به جدايي طلاق شد
32
3
من
Germany
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
فرزاد حسنی از همون اول که وارد عرصه مجریگری شد گند زد و خراب کرد و با بازگشتش هم هیچ چیزی نشد و فقط یه خانمی رو بدبخت کرد و با احساساتش بازی کرد و بعدم دورش انداخت

مثال فرزاد حسنی ها رو میتونین در کوچه و خیابانهای تهران ببینید!!!

فقط فرزاد حسنی حوزه کاریش فرق میکنه!!!
53
9
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
با سلام صداقت اصل اول وابتدایی زندگی است من در زمانی که این زوج از تلوزیون درحال گفتگو در یک برنامه دیدم به تصنوعی بودن رفتارشان پی میبردم وقتی آن همه برای هم نوشابه باز میکردند حال آدم به هم میخورد ..........
25
4
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
در اصل حرف این مطلب شکی نیست
ولی طبیعتا این دو نفر هم دوست نداشتن زندگیشون اینطور بشه.شاید مجبور به طلاق شدن.
مثال طلاق رو براش درست نمیدونم
6
20
ناشناس
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
اگه طلاق نیست پس چیه؟؟؟؟؟؟؟؟
دانشجو معلم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
اتفاقا چند وقت پیش باخودم فک میکردم اینا دیر یا زود از هم طلاق میگیرن.. حتی میخواستم به همسرم هم بگم اما دیدم مهم نیست خودش میشنوه ی روز!!!
12
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
مشکل اینجاست که بسیاری از مدیران صدا و سیما خودشان هم حباب هستند برای همین در شناخت حبابها تبحری ندارند. و متاسفانه بسیاری از مدیران دنبال عکس یادگاری گرفتن با همین حبابها هستند...
18
2
نعمتی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
مقاله خوبی بود
14
7
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
منم هر چند از خبر طلاق شون خیلی ناراحت شدم ولی زیادم تعجب نکردم، از همون اول از خانم نامداری بعید بود که به شخصی مثل فرزاد حسنی جواب مثبت بده، به هر حال از اینکه این اتفاق انقدر زود افتاد تعجب کردم، بهتر بود در مورد طلاق تامل بیشتری می کردند، ما ایرانیا فقط یاد گرفتیم که تاقی به توقی خورد، زود طلاق بگیریم، نسل های گذشته اصلا اینطوری نبودن، طلاق یه اتفاق نادر بود!
21
2
ناشناس
۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
سلام، ببخشید منظورتون از اینکه نسلهای گذشته اینطور نبودن، یعنی ایرانی نبودن؟؟؟!!!
آخه گفتین ما ایرانیا...
لئو مسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
یه شایعاتی میگه ارسلان قاسمی وترلان پروانه باهم ازدواج کردند؟نمی دونم درسته یا غلط ولی امیدوارم حباب نباشه.
7
6
باران
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
غلطه... مادر ترلان پروانه این خبرو تکذیب کرده...
این دیگه از اون شایعاتی که آدم از خنده دوست داره زمینو گاز بزنه
مگه اینا چندسالشونه، چرا آخه هرکی معروف میشه زرتی براش شایعه درست میکنن؟؟؟!!!
خدا اصلاحتون کنه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰
سلام یه مطعلقه دیگه هم به مطعلقه های کشور مون اضافه شد . اما به خانم نامداری بگم تازه عاقبت به خیر شدند
8
7
گذری
۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
اون "مطلقه" است مجیدجان!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
حالا کی گفته این دو نفر محبوب و الگو بودن؟! آیا معروف بودن مترادف محبوب بودن است؟!
11
4
ناشناس
۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
احتمالا محبوب و الگوی خود نویسنده بوده اند که با طلاقشون دچار شکست روحی شده و این متن رو برادرانه جهت تنویر افکار عمومی و مبتلا به نشدن دیگران نوشته اند. به هر حال دستشون درد نکنه استفاده کردیم هر چند که خیلی کلیشه ای بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
عقیده من اینه که الگوسازی هم باید سیستمتیک باشه. یعنی وقتی نظامی میخواد یک فرهنگ یا سبک زندگی رو بین ملتش جا بندازه میتونه به طور برنامه ربزی شده برای برخی افراد که البته برای این کار پول هم میگیرند، سبک زندگی طراحی کنه و پیشرویش رو زیر نظر داشته باشه و اخبارش رو کنترل شده پخش کنه تا با استفاده همین معروفیت و محبوبیت و الگوییت، مردم جامعه رو به سمتی که اعتقاد داره سوق بده! مثال گفته ام رو در امریکا می تونید ببنید:کیم کارداشیان! البته به شخصه فکر میکنم اونهایی که جریانات کل دنیا رو به این شیوه مدیریت میکنند در مورد مشاهیر ایران هم این برنامه رو ریخته اند، منتهی نه برنامه خوشبختی و سعادت ایرانی ها، بلکه برنامه یاد دادن مسیرهای بدبختی،مثل طلاق و ازدواج پسر رامین و ازدواج و طلاق این دو نفر.
3
2
العبد الاحقر علی ستاری
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
بسمه تعالی
اما بعد، مکتوبه فوق قرائت گردید.
خداوند ان شا الله کاتب را با شهدای احد محشور بگرداند
7
5
ناشناس
۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
خیلی باحال گفتی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
پناه بر خدا
از وقتی فهمیدم خیلی ناراحت شدم
ممنون که حداقل یه کسی در اینباره حرفی زد
اما اینگونه قضاوت تند رو هم نمی پسندم چون ما در زندگی اونها نبودیم ببینیم چرا طلاق گرفتند و حالا که طلاق گرفتند بگیم شماها مثل حباب هستید -
نمیدونم............... فقط خیلی ناراحت و شوکه شدم درعین حال از قبل میشد پیش بینی کرد ولی باورپذیر نبود
8
5
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
به نظرم خیلی مسخره است که یک نفر زندگی اش رو به خاطر اینکه طرفدارهاش ناراحت نشن تباه کنه پس کی برای خودش زندگی کنه!!!!

هر کسی ممکنه توی زندگی اشتباه کنه مهم اینه که بتونه زود از راه اشتباهش برگرده و جبران کنه...

من که واقعا خوشحال شدم از اولش هم حیف آزاده بود که زن اون یارو شد ولی خدا رو شکر که زود فهمید و نذاشت زندگیش به هدر بره....
ان شاالله با یکی که لیاقتش رو داره و در سطح خودشه مسیر زندگی رو ادامه بده....
8
6
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
نکته مهم اینکه کسانی که نتوانستند در زندگی خودشان انتخاب درستی انجام بدهند وبعد ازآن هم نتوانسته اند سروته زندگی خودشان را جمع کنند جلوی دوربین برای مردم افاضه فیض می کرده اند شاید بایک گذشت ساده مسایل شان حل میشد اما غرور شهرت مانع این عمل ساده می شده بقول قدیمی ها هیچ کدامشان نیم من نشده اندخواننده عزیز اگر شمامی خواهی زندگی خوب وسعادت مندی داشته باشی سعی کن متواضع باشی زیراغرور بزرگان زیادی رابه زمین زده است
6
3
علی اکبر
Germany
۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳
خدارو شکررررررررررررررکه هستند از این آدمها ،که با این دید عمیق و موشکافانه یک مقاله ای رو مینویسند .هستند ولی خییییییییییلی کم

خدایا جوونهای مسلمان کشورمون رو بیش از پیش دیندار و عااااااقل بفرما. الللللهی آاااامین
8
5
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
سلام
در عین حال که نسبت به صدا و سیما نقدهای جدی وجود دارد و در عین حال که حس خوبی به برنامه های این دو مجری نداشتم و هر وقت برنامه شون شروع میشد میزدم یه شبکه دیگه ولی طلاقشون بهانه ی خوبی برای انتقاد به صدا و سیما نبود و اصولا وجهه خوبی ندارد خبرگزاری دانشجو در این سطح یادداشت بگذارد
16
4
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
اقای مرادخانی عادتشونه که مسائل رو بیش از حد گنده نشون بدن
11
9
کاتب
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
سلام
خیلی این قضیه راپیگیری نکنید که الکی بزرگ میشن
12
3
پری
Germany
۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
علی مرداخانی خیلی بیشعورتشریف دارید.چون تمام منظوربه فرزادحسنی بود بهتون اخطارمیکنم دهنتون روببیندیدچون فرزادهواخاه زیاد داره کسانی که براش میمیرن چون عالیه.شماهم هرکارمیخوای بکن هرچی هم دوست داری بگو چون فقط خودتوخسته کردی
1
9
مهدی
۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
انگار بد جوری کشته مرده یه آدم دو رو و متظاهر هستید. میشه چند تا از این نکته های عالی بودنش رو به ما هم بگید بدونیم؟
پربازدیدترین آخرین اخبار