به گزارش خبرنگار " خبرگزاری دانشجو " در کرمان ، کارگاه نقش جامعه دانشگاهی در شرکتها و موسسات دانش بنیان شامگاه گذشته با حضور اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد.
جاوید نوبخت، عضو کمیته ارزیابی تشخیص کارگزاری شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی رئیس جمهور در این کارگاه ضمن اشاره روشهای گوناگون فعالیت در شرکتهای دانش بنیان گفت: بازاریابی یکی از عوامل موفقیت شرکتهای دانشبنیان است.
وی ادامه داد: بازاریابی پایه همه واحدهای توسعه یافته است و به عنوان یک بخش مهم شناخته میشود و به همین دلیل لازم است همه شرکتها به یک بازوی بازاریابی مجهز شوند.
عضو کارگروه بررسی و مطالعات قوانین انجمن پارکهای فناوری کشور با تاکید بر ضرورت مشورت در برخورد و حل مشکلات خاطرنشان کرد: امروز بدون مشورت نمیتوان قدمی برداشت و به همین دلیل ایجاد کارگروهی برای حل مشکلات و بررسی پیشنهادات بسیار ضروری می نماید.
نوبخت خاطرنشان کرد: پارک و شرکتهای دانش بنیان به همت و کمک یکدیگر میتوانند گامهای بلندی در جهت توسعه فناوری کشور بردارند.
عضو کارگروه تخصصی اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد در ادامه به بررسی ملاکهای ارزیابی شرکتها پرداخت و تصریح کرد: ملاکهای علمی و تحقیقاتی، اقتصادی و فناوری و همچنین تعامل و همافزایی سازمانی و پرسنلی از مهمترین ملاکهای ارزیابی شرکتها بوده است.