به گزارش سرویس اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا پایان شهریورماه نزدیک به 600 رسانه برای حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، ثبت نام اولیه را انجام دادند که پس از بررسی اولیه میتوانند برای حضور و ثبت نام قطعی اقدام کنند.
بر اساس آمار ثبت شده در سایت pressexpo.ir، تا پایان روز 31 شهریور ماه، 36 مؤسسه مطبوعاتی، 35 خبرگزاری، 60 روزنامه، 50 هفته نامه، 41 دو هفته نامه، 122 ماهنامه، 16 دو ماهنامه، 48 فصلنامه، 120پایگاه اطلاع رسانی، 73 مؤسسه دست اندرکار در بخش کسب و کار مطبوعات، روابط عمومیها و ... در بخش سایر نمایشگاه، به جمع متقاضیان حضور در این دوره نمایشگاه پیوستهاند.
بنابراین گزارش، بیشترین درخواست متراژ غرفه نیز به ترتیب 12 و 24 متری بوده است به طوری که 310 رسانه غرفه 12 متری انتخاب کردهاند و 125 رسانه هم 24 متری و باقی رسانهها نیز متراژی بیشتر از این دو را انتخاب کردهاند.
موسسات مطبوعاتی بیشترین متراژ درخواستی در نمایشگاه را داشتهاند. همچنین 86 رسانه درخواست کردند که غرفه خود را خودشان آماده کنند. طبق آمار ارائه شده از سوی سایت نمایشگاه، مجموع متراژی که رسانهها درخواست کردهاند نیز حدود 14 هزار متر است.
در بیستمین نمایشگاه مطبوعات حداقل متراژ هر غرفه 12 متر بوده و با همین ضریب افزایش مییابد و برای متراژهای مازاد بر 24 متر برای رسانههای بخش خصوصی 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.
پیش ثبت نام در سامانه pressexpo.ir صورت گرفته و پس از بررسی های اولیه، ثبت نام قطعی از پانزدهم تا پایان مهر ماه از طریق همین سایت انجام خواهد شد؛ حضور در نمایشگاه بیستم بدون پیش ثبت نام امکانپذیر نیست.
امسال و برای نخستین بار، تمامی مراحل پیش ثبت نام، ثبت نام قطعی، انتخاب محل غرفه، پرداخت وجه، دریافت اطلاعات غرفه داران برای صدور کارت، اعلام سیاستها و ضوابط و اطلاع رسانی رویدادها و برنامههای جنبی نمایشگاه؛ صرفا از طریق سایت نمایشگاه مطبوعات انجام میپذیرد و در مرحله ثبت نام قطعی، متقاضیان متراژ و محل غرفه را از طریق سایت نمایشگاه روی نقشه مشخص و بصورت برخط، هزینه واگذاری را پرداخت خواهند کرد.
به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای اطلاع رسانی 18 تا 24 آبان در مصلای امام خمینی(ره) برپا میشود.