احمد دنیا مالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی "خبرگزاری دانشجو"، در خصوص روند پیشرفت خط هفت مترو گفت: هفته گذشته کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر بازدیدی از این خط داشت که روند پیشرفت مطلوبی را طی می کند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: خط هفت مترو با 27 کیلومتر طول در حال ساخت به صورت یکی از مدرن ترین شیوه های ساخت حال حاضر دنیا با دو TBM در حال انجام است.
وی افزود: در محور شمالی این خط هشت کیلومتر احداث شده و در محور جنوبی نیز 6 کیلومتر تاکنون به انجام رسیده است.
دنیامالی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه امسال منابع خوبی در این خصوص در نظر گرفته شده و امیدواریم طبق وعده داده شده تا سال 94 شاهد بهره برداری از این خط مترو باشیم و کمیسیون عمران نیز در تلاش است تا این پروژه به صورت فازبندی به بهره برداری نرسد و به طور کامل به بهره برداری برسد و به شهروندان ارائه خدمت کند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: در ارتباط با این خط دو نگرانی وجود دارد یکی در ارتباط با ایستگاه ها که اگرچه بخشی از ایستگاه ها تکمیل شده اما هنوز برخی از ایستگاه ها تکمیل نشده است و همچنین موضوع تأمین ناوگان نیز باید از هم اکنون چاره اندیشی و خریداری شود.
وی ادامه داد: در کنار خط هفت مترو خوشبختانه خط 3 نیز با پیشرفت قابل توجه ای روبرو بوده و طی دو هفته آینده از این خط نیز بازدیدی خواهیم داشت.
دنیا مالی در ادامه بیان داشت: کمیسیون عمران در حال بررسی است تا فرصتی را در جلسه علنی شورا به مدیرعامل مترو برای ارائه گزارش در خصوص این موارد بدهد و همه تلاش ها بر این جهت است که طبق برنامه 5 ساله دوم هر سال 30 کیلومتر را به خطوط مترو اضافه کنیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به اینکه در ارتباط با خودکشی های اخیر در خطوط مترو که متاسفانه در حال افزایش است، چاره اندیشی چگونه خواهد بود، گفت: بله متاسفانه چنین موضوعی صحت دارد و در برنامه بودجه سال 93 ما تصمیمی اتخاذ کرده ایم که در ساخت خط هفت مترو بحث درهای جداکننده مترو حتماً نصب شود و از این پس نیز در خطوط جدید این موضوع به شکل الزام درخواهد آمد که می توان از چنین حوادثی پیشگیری کند.
وی افزود: ده درب جداکننده مترو برای امسال و اجرای آزمایشی در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم تا به سمتی برویم که مشکل ایمنی ایستگاه ها را بتوانیم برطرف کنیم.
دنیا مالی با اشاره پله برقی های خطوط مترو و گلایه شهروندان از خرابی و خاموش بودن این پله ها خاطرنشان کرد: در خصوص پله برقی ها از مدیرعامل مترو سئوال شد اما وی تأکید داشتند حتی یک پله برقی خراب نیز وجود ندارد و مقرر شد روزی مشخص به همراه خبرنگاران به صورت سرزده به یکی از ایستگاه ها به انتخاب خود خبرنگاران رفته و صحت و سقم این موضوع را بررسی کرد.
من دانشجوی شریف هستم و روزهایی که کلاس دارم مجبورم از ایستگاه دکتر حبیب اله استفاده کنم! اوایل سال که بجز یک پله برای بالا رفتن ، تمام پله برقی ها خراب بودن الان هم زحمت کشیدن یکی دیگه اش رو درست کردن !
افتضاح ترین ایستگاه هم فکر کنم همین ایستگاه حبیب اله هست.
معلوم نیست این آقا آمارشو از کجا در میاره یا اینکه با چه رویی به این راحتی دروغ میگه!