آخرین اخبار:
کد خبر:۳۶۹۴۱
حيدري در گفت‌وگو با «شبكه خبر دانشجو»:

ادغام وزارتخانه‌هاي علوم و آموزش و پرورش باعث جهت‌گيري مشخص آموزش كشور مي‌شود

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ضمن اظهار موافقت خود با طرح ادغام وزارتخانه‌هاي علوم و آموزش و پرورش گفت: يكي از آثار خوب اين طرح ارائه يك جهت‌گيري مشخص در امر آموزش از اولين مقطع تحصيلي تا فارغ‌التحصيلي است.

حيدري دستنايي در گفت‌وگو با خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، اظهار داشت: در صورت ادغام دو وزارتخانه افراد از همان ابتداي تحصيل شناسايي، و افق‌هاي آينده آنها ترسيم مي شود و فعاليت آموزش و تربيت آنها به صورت پيوسته و با برنامه‌هاي مشخص صورت مي گيرد.

وي با اشاره به وجود يك سيستم واحد آموزشي در كشورهاي پيشرفته افزود: تجربه موفق كشورهاي پيشرفته و همچنين وجود اختلاف نظرهايي در اداره سيستم آموزشي كشوراز دلايل مطرح شدن طرح ادغام در وزارتخانه‌ها است.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به وجود اختلافاتي در سيستم آموزشي وزارت علوم و آموزش و پرورش تصريح كرد: تعليم و تربيتي كه هم اكنون در آموزش و پرورش صورت مي گيرد از نظر محتوايي و شيوه‌هاي تدريس كاملاً با سيستم آموزش عالي متفاوت است.

حيدري اضافه كرد: در حال حاضر اين دو وزارتخانه به جاي قرار گرفتن در ارتباط طولي، با هم ارتباط عرضي و متقابل دارند.

وي خاطرنشان كرد: با طراحي يك حركت جامع، عميق و همه جانبه و براساس نقشه جامع علمي كشور، ادغام وزارتخانه‌هاي علوم و آموزش و پرورش مفيد خواهد بود./انتهاي پيام/

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار