
ادغام وزارتخانههاي علوم و آموزش و پرورش باعث جهتگيري مشخص آموزش كشور ميشود
حيدري دستنايي در گفتوگو با خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، اظهار داشت: در صورت ادغام دو وزارتخانه افراد از همان ابتداي تحصيل شناسايي، و افقهاي آينده آنها ترسيم مي شود و فعاليت آموزش و تربيت آنها به صورت پيوسته و با برنامههاي مشخص صورت مي گيرد.
وي با اشاره به وجود يك سيستم واحد آموزشي در كشورهاي پيشرفته افزود: تجربه موفق كشورهاي پيشرفته و همچنين وجود اختلاف نظرهايي در اداره سيستم آموزشي كشوراز دلايل مطرح شدن طرح ادغام در وزارتخانهها است.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به وجود اختلافاتي در سيستم آموزشي وزارت علوم و آموزش و پرورش تصريح كرد: تعليم و تربيتي كه هم اكنون در آموزش و پرورش صورت مي گيرد از نظر محتوايي و شيوههاي تدريس كاملاً با سيستم آموزش عالي متفاوت است.
حيدري اضافه كرد: در حال حاضر اين دو وزارتخانه به جاي قرار گرفتن در ارتباط طولي، با هم ارتباط عرضي و متقابل دارند.
وي خاطرنشان كرد: با طراحي يك حركت جامع، عميق و همه جانبه و براساس نقشه جامع علمي كشور، ادغام وزارتخانههاي علوم و آموزش و پرورش مفيد خواهد بود./انتهاي پيام/