به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، محسن سرخو گفت: نخستين گام در راستاي جايگزيني موتورسيكلتهاي برقي برداشته شده و محصولات خوب و مدلهاي متنوعي عرضه شده كه حتي به عنوان موتورهاي كاري نیز ميتوانند مورد استفاده قرار گيرند.
وي با اشاره به اين كه شوراي شهر براي محدود كردن ورود موتورسيكلتهاي بنزيني به برخي مناطق تهران مانند محدوده مركزي شهر برنامه دارد، اظهار كرد: فعلاً در مورد موتورسيكلتهاي بنزيني با اغماض برخورد ميكنيم و اين در واقع فرصتي است تا دارندگان این موتورسيكلتها، وسيله خود را با موتورسيكلتهاي برقی تعویض کنند.
وي با اشاره به اين كه شهروندان، رسانهها و مسئولان بايد ديد خوبي نسبت به موتورسيكلتهاي برقي پيدا كنند، اظهار كرد: وامي كه در اختيار خريداران موتورسیکلتهای برقی قرار ميگيرد، براي اين است كه این موتورسيكتها جايگزين موتورسيكلتهاي بنزيني شوند و رغبت خريداران براي خريد موتورسيكلتهای مذکور افزايش پيدا كند.
سرخو با اعلام اين كه محاسن و مزاياي موتورسيكلتهاي برقي بايد از طريق رسانهها اطلاعرساني شود، اضافه كرد: مهمترين كاري كه در اين ارتباط بايد انجام شود، فرهنگسازي و توجيه كردن مديران در گام نخست و مردم در گام بعدی است.
رييس كميته حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأکید بر این که آلودگي هواي تهران موضوع كوچك و شوخيبرداری نيست كه در اندازههاي محلي و با اقدامات يكي دو دستگاه حل شود، خاطرنشان کرد: بايد برنامههايي در سطح ملي براي رفع مشکل آلودگی هوای تهران اجرا شده و این مشکل جدي گرفته شود.