عادل یعقوبی، عضو تیم خودرو برسام در گفتگو با خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" در مشهد، در حاشیه نمایشگاه "دستاوردهای دانشگاههای آزاد خراسان رضوی" که در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، بیان داشت: "برسام" به معنی آتشزا بودن و یک کلمه ایرانی است و طبق توافقی که با اعضای تیم که متشکل از پنج نفر است این نام را برای خود برگزیدیم.
وی با بیان اینکه با تشکیل تیم بر آن شدیم تا برای مسابقات اتوکاپ که برای نخستین بار در کشور و آن هم در مشهد برگزار میشود که یک مسابقه بین دانشگاههای شهر مشهد بود، خوردویی الکتریکی بسازیم، خاطرنشان کرد: یکی از شرایط شرکت در این مسابقه این بود که شاسی خودرو باید دست ساز باشد که تیم "برسام" علاوه بر شاسی، سیستم فنربندی و تعلیق خودرو را نیز دست ساز ساخت.
عضو تیم خوردو برسام افزود: هدف از برگزاری چنین مسابقات و ساخت چنین خودروهایی ارائه نوآوری در صنعت است.
یعقوبی ضمن بیان اینکه جنس شاسی سیستم پلکسی"پلاستیک فشرده" است که با لیزر برش خورده و طراحی شده است، تصریح کرد: این خودرو یک موتور الکتریکی" پی سی یا براش" دارد. همچنین دارای دیفرانسیل جهت جابجایی که نیرو و مانند یک گیربکس عمل میکند میباشد.
وی با تاکید بر اینکه سعی شد در طراحی این خودرو نوآوریهایی نیز داشته باشیم، گفت: به طور مثال این خودرو دارای تنظیم ارتفاع الکتریکی و تنظیم سختی فنرها میباشد.
عضو تیم "برسام" با بیان این مطلب که در این خودرو بر مسئله تنظیم زوایای چرخ و فرمان و رعایت هندسه آکرمن توجه شده است، گفت: ساخت این خوردو حدود 25 روز به طول انجامید و یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه شد که اعضای گروه پرداختند.
یعقوبی ضمن اشاره به موضوع که دانشگاه به ما کمک مالی نکرد؛ اما اساتید در ساخت این خودرو، راهنمایی لازم را کردند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که بر سر راه اعضای تیم جهت ساخت این خودرو وجود داشت این بود که با توجه به اینکه ایران در تحریم است قطعه در کشور و به ویژه مشهد وجود ندارد که در این رابطه با مشکلاتی مواجه شدیم.