به گزارش گروه اقتصادی "خبرگزاری دانشجو"، سردار بهرام قاسمی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: پس از آنکه جنگ تحمیلی به پایان رسید، با انبوهی از نیروهای متخصص و ماشینآلات مختلف راهداری و جادهسازی و دیگر ماشینآلات مواجه بودیم که لازم بود از این نیروهای بالفعل و مستعد استفاده شود.
وی افزود: طبق سیاستهای مقام معظم رهبری قرارگاه خاتمالانبیاء (ص) در راستای رفع مشکلات شهرهای مرزی با نام اولیه قرارگاه بازسازی خاتمالانبیاء فعال شد، تا خرابکاریهای دشمن در شهرهای مرزی را بازسازی کند.
سردار قاسمی ادامه داد: با کمک مردم فعالیتهای قرارگاه آغاز شد و در بخشهای مختلف جادهسازی، تونلسازی، پلسازی، پدافند غیرعامل و از این قبیل فعالیت خود را آغاز کردیم.
مدیرعامل مؤسسه عمران قرارگاه خاتمالانبیاء (ص) بیان کرد: فرماندهی قرارگاه خاتمالانبیاء ابتدا در تهران بود، اما پس از آن قرارگاههای میانی و مؤسسات در گام سوم فعال شدند.
سردار قاسمی بیان کرد: در همین استان فارس مؤسسه فجر در زمینه راهسازی و تونلسازی فعالیت بهسزایی دارد.
وی گفت:همچنین مؤسسه الهادی در زمینه راهسازی و ابنیه، مؤسسه عمران در زمینه احداث تونل در سازههای سنگین بتنی و فولادی فعالیت میکند.
سردار قاسمی تأکید کرد: در حال حاضر از 23 دستگاه عظیم حفر تونل که در کشور وجود دارد 13 دستگاه آن متعلق به قرارگاه خاتمالانبیاء است.
مدیرعامل مؤسسه عمران قرارگاه خاتمالانبیاء (ص) با تأکید براینکه قرارگاه خاتم یک پیمانکار معمولی نیست، افزود: قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست، ضمن آنکه با آغاز فعالیت در دولت سازندگی با دولتهای دیگر نیز همکاری کامل داشتهایم و بقیه دولتها برای ما فرقی نمیکند، زیرا هدف ما سازندگی و کمک به دولت است.
وی بیان کرد: سال 1370 که قرارگاه خاتم سد کرخه را ساخت، کسی جرأت ورود به عرصه سدسازی را نداشت.
سردار قاسمی ادامه داد: تا ابتدای انقلاب توانایی احداث یک تونل و پل در کشور وجود نداشت و برای ساخت چنین ابنیهای باید مهندسان، مشاوران و طراحان خارجی به ایران میآمدند، اما در حال حاضر بزرگترین سازههای عمرانی در کشور ساخته میشود.
وی اظهار داشت: در پروژههای بزرگی نظیر پل بزرگ میدان ولیعصر شیراز، تونلهای دوقلو و پل چمران قرارگاه خاتم وارد عرصه فعالیت شده است.
مدیرعامل مؤسسه عمران قرارگاه خاتمالانبیاء (ص) گفت: قرارگاه در بخشهای مختلف پلسازی، تونلسازی، جادهسازی و حفر تونلهای مترو فعال بوده و با دولت و شهرداری همکاری میکند.
وی با تأکید براینکه فاصله بین دانشگاه و مهندسی زیاد است، بیان کرد: پل ولعیصر شیراز سازهای انحصاری از نظر زیبایی و عمرانی است، اما تاکنون هیچ کارآموز و دانشگاهی برای بررسی و آشنایی با این ظرفیت به ما مراجعه نکرده است.
سردار قاسمی با تأکید براینکه قرارگاه خاتم رقیب بخش خصوصی نیست، گفت: قرارگاه در قراردادهای کمتر از 100 میلیارد تومان وارد نمیشود و قطعاً پروژههای بالای 100 میلیارد تومان با همکاری بخش خصوصی کار میکنیم و غیر از پروژههای تخصصی بسیار خاص مابقی پروژهها در قالب همکاری با پیمانکاران بخش خصوصی عملیاتی میشود.