به گزارش «خبرگزاری دانشجو» به نقل از موج چهارم، این برنامه که علیرغم ایجاد اخلال در برنامه فرهنگی سایر دانشجویان و تغییر ساعت کلاسها از سوی معاونت آموزشی دانشگاه در هفته گذشته، به خاطر عدم امکان حضور فرماندار به تعویق افتاده بود با استقبال زیاد دانشجویان همراه شد.
آصفی در ابتدا با صحبت درباره فرمایشات رهبری در خصوص آزادی بیان در دانشگاهها ایجاد فضای خودسانسوری را موجب ایجاد اختلافها با سیاسیون دانست. در طی این برنامه دانشجویان سوالات خود را از فرماندار دزفول پرسیدند که وی در بسیاری از موارد با فرار رو به جلو و انحراف از اصل مطالب از پاسخ به سوالات امتناع کرد که این موضوع با واکنشهای زیادی از سوی دانشجویان همراه شد.
اگر سمفونی ۹ بتهون را با دقت گوش دهید بالاتر از هزار کتاب توحید است!
آصفی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی عدم لزوم طرح مباحثی همچون روابط دختر و پسر، کانونهای موسیقی و… و دامن زدن به سیاست زدگی در دانشگاه بجای تقویت رابطه ی دانشگاه و صنعت و گفتمان سازی پژوهش و کارهای علمی گفت: مباحث مطرح شده خیلی گسترده اند و هر کدام از آنها وقت زیادی از ما میگیرد. وی در ادامه با دست گذاشتن بر مسئله ی موسیقی افزود: برخی افراد بیکارند که به جزئی از فرهنگ به عنوان موسیقی اینقدر حمله میکنند. موسیقی، تأتر، سینما و ده ها واحد فرهنگی دیگری که در این حوزه میتوانند خدمت بدهند چیزی نیستند که از آسمان آمده باشند و جزو اقتضائات زندگی امروزند، که من مطمئنم مبارزه با اینگونه مواهب خدادادی که ما ریشههای آن را در اندیشههای دینی اسلام، در اندیشههای اجتماعی و در اندیشههای فرهنگیمان داریم و به عقیده ی من مبارزه با موسیقی نتیجهای جز پشیمانی ندارد. آصفی همچنین با اشاره به موسیقی های اصیل دنیا گفت: من توصیه میکنم شما اگر سمفونی ۹ بتهون را با دقت گوش دهید بالاتر از هزار کتاب توحید است ویقین دارم پس از آن خدا را زیباتر خواهید دید.
وی در ادامه در پاسخ به صحبت های مجری در رابطه با فراموش شدن مباحث حوزه فرهنگ و موسیقی و سینما در شهرستان دزفول گفت: بی شک محافظه کاری یک بیماری سرراهی است که جان همه ی مدیران را گرفته وگرنه قانون اجازه ی موسیقی را داده است اما سلیقه های متعدد دارد تحمیل میشود که ما در این ۱۱ماه مقاومت کردیم، همکاری کردیم، پیگیری کردیم و باز هم دنبال میکنیم برای آوردن موسیقی های متعدد و اساساً ممنوعیتی برای این قضیه وجود ندارد و این درحالی است که مسائل تلخی وجود دارد که ما با آن ها مقاومت کردیم و دارد جا می افتد.
وی بدون پرداختن و پاسخ دادن به دیگر قسمتهای سوال مثل وضعیت نامناسب روابط دانشجویان دختر و پسر از پاسخگویی به دیگر سوالات امتناع ورزید.
در ادامه یکی از دانشجویان در رابطه با حصر سران فتنه ی ۸۸ پرسید: آیا دانشجویان حق دارند در رابطه با این مسئله اظهارنظر یا پرسش کنند و مشکلی نیز برایش پیش نیاید؟ که فرماندار در پاسخ گفت: در جریان حصر سران فتنه عده ای سوار بر موج شدند و بهره برداریهای سیاسی و بعضاً حتی اقتصادی کردند. اما مسئله این است که تا زمانی که دادگاهی برگزار نشود ذهن جامعه ی ما دچار ابهام است و به دنبال این هستند که تکلیف این قضیه را مشخص بکنند، باور من این است که فشارها و موجهایی که عدهای ظاهرالصلاح ایجاد کردند فرصت را حتی از دستگاه قضایی هم گرفت. اما به نظر من ابهاماتی اگر وجود دارد طرح آن بهتر از مطرح نکردن است.
مایه گذاشتن از صحبتهای رهبری و عدم پاسخ به سوال مربوطه
در ادامه یکی دیگر از دانشجویان ضمن بیان اظهارات خاتمی در دیدار دانشجویی و تناقض صحبتهای وی با شعار آزادی طی سوالی از فرماندار خواست تا رویکرد خود را در قبال آزادی در دوگانه آزادی لیبرال و آزادی از منظر اسلامی مطرح کند. آقای آصفی بدون ارائه پاسخ سوال دوباره با مطرح کردن صحبتهای رهبری گفت: کرسیهای آزاداندیشی جهت ایراد انتقاد و گله از مسئولان است.
عدهای چون توان مناظره و مباحثه ندارند با جوسازی و رانت نمیگذارند فضای آزادی شکل بگیرد
در ادامه یکی دیگر از دانشجویان با اشاره به شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی پرسید: تا چه میزان به آزادی در جمهوری اسلامی عمل شده است؟ آصفی در پاسخ گفت: خودسانسوری باعث شده است که گاهاً فرصت ابراز عقیده بوجود نیاید. در مقاطعی از انقلاب به دلیل جنگ و جنایات آمریکاییها بر سر مسئله هستهای باعث شد که ما احتیاطات امنیتی را بالا ببریم ولی از نقد درونی هم رهبری حمایت کرده است و هم نظام دفاع کرده است و عدهای چون توان مناظره و مباحثه ندارند با جوسازی و رانتها و احساس پشتبانی از برخی مراکز نمیگذارند فضای آزادی شکل بگیرد و عدهای افراطی و زیادهخواه نگذاشتند این مسئله روی دهد.
صحبت ۵ دقیقه ای درباره موسیقی و فرار از پاسخ به سوال در خصوص تعریف آزادی و نیز رابطه صنعت و دانشگاه
در ادامه یکی دیگر از دانشجویان در اعتراض به فرار آقای آصفی از تبیین تعریف آزادی و دوگانه لیبرالیسم و اسلام و گفت: از شما خواهش میکنم کمتر از رهبری مایه بگذارید و صحبتهای خودتان را به تعریض به فرمایشات رهبری ابراز نکنید. لطفا دقیق پاسخگوی این سوال مهم باشید. شما به عنوان فرماندار دزفول بعد از ۳۶ سال از انقلاب آمدهاید در یک دانشگاه صنعتی و با توجه به شرایط اقتصادی و اهمیت نقش آفرینی مسائل پژوهشی به جای صحبت درباره سوال یکی از دانشجویان برای رابطه صنعت و دانشگاه، ۵ دقیقه درباره مشاهیر موسیقی صحبت کردهاید. وی خواستار جواب وی در تعریف آزادی شد.
آصفی در جواب این سوال که با استقبال دانشجویان همراه بود دوباره با تعریض به صحبتهای رهبری فرار از پاسخگویی به سوال مطرح شده در نقد آزادی آنچنان که در جوامع غربی منجر به نااخلاقیها و بی بندباری شده است، پرداخت.
بنده نمیدانم چرا رئیس جمهور به منقدانش اجازه انتقاد را ندادهاند
سپس یکی دیگر از دانشجویان با اشاره به مسئله ی مذاکرات هسته ای پرسید که آیا دولت کنونی به آزادی بیان معتقد است؟درحالی که پس از مذاکرات به منتقدینش برچسب بی هویتی و بی سوادی میزند!! که درکمال تعجب آقای فرماندار گفت: درخصوص مذاکرات هستهای که میگویید من چون هیچ اطلاعی ندارم و نمیدانم چه چیزی بوده که آقای رئیس جمهور اجازه ی صحبت و انتقاد نداده اند در مقابل سوالتان تسلیم می شوم و دستانم را بالا می برم، چون ابهامی که در ذهن آقای روحانی بوده را ایشان به ذهن من که منتقل نکرده است!!!!! که این طرز پاسخ نیز مورد اعتراض حاضرین قرار گرفت.
در ادامه یکی از دانشجویان با اشاره به انتشار روزنامه کیهان پرسید به نظر شما این آزادیهای مشکوک برای یک عدهای خاص چقدر به فاصله بین مردم و حاکمیت دامن میزند؟ آصفی در پاسخ گفت: برپایی چنین جلساتی در حذف آزادیهای سفارشی و حذف فاصله بین مردم و حاکمیت لازم است و اگر اجازه دهیم مخالفمان حرف خودش را بزند مطمئناً شک نکنید که میدان برای کسانی که از قدرتهای خاص پشتیبانی میشوند گرفته میشود و اعتقاد بنده این است که اینها رانتهای قدرت است که برخی از آن بهره میبرند.
در ادامه دانشجوی دیگری با اشاره به صحبتهای امام خمینی (ره) درباره آزادی بیان گفت: طبق فرموده ایشان در سه مورد آزادی بیان نهی شده است اول اگر مضر به حالت ملت نباشد بیان همه چیز آزاد است و چیزهایی آزاد نیست که مضر به حال ملت باشد. دوم اگر در راستای ایجاد توطئه باشد و سوم اینکه آزادی بیان در راستای انتقام گیری از افراد باشد. وی با اشاره به اساتیدی که با استفاده از تریبون کلاس درس حرفهای خود را میزنند از این اساتید و دانشجویان دعوت کرد تا با برگزاری کرسی آزاد اندیشی توطئه سران فتنه و آقای خاتمی در سال ۸۸ بررسی شود.
فرماندار دزفول ضمن حمایت از آقای خاتمی گفت: ایشان ظرفیت ملی هستند و شما به چه حقی ایشان را متهم به توطئه میکنید؟ ممکن است به آقای موسوی و کروبی نقد وارد شود و باید بررسی شود اما آقای خاتمی را به چه اتهامی شما محکوم میکنید؟
در ادامه، صحبتهای این دانشجو با سر و صدای حضار و اقدام مسئولین برنامه به پایین آوردن وی ناقص باقی ماند و آصفی به خاطر نبودن اساتید مطرح شده در جلسه، صحبت کردن درباره برخورد ایشان در طرح مباحث نامربوط در کلاس درس را جایز ندانستند. همچنین مجری از پشتیبانی دکتر شیروی از اساتید مکانیک و فعال در فتنه سال ۸۸ در برگزاری این برنامه تشکر و قدردانی کرد.