به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» عليرضا شاهپری دبیر کمیته علمی سومین همایش پیشخوان خدمات دولت گفت:امروزه دولت ديجيتالي شيوه اي براي دولتها به منظور استفاده از فن آوري اطلاعات است که تسهيلات لازم جهت دسترسي مناسب به اطلاعات وخدمات، اصلاح کيفيت خدمات و ارائه فرصت هاي بيشتر براي مشارکت در فرايند ونهادهاي مردم سالار را فراهم مي آورد.
وي تصريح كرد: در دولت ديجيتالي شهروندان مي توانند بدون مراجعه به ادارات وسازمانهاي دولتي از طريق کامپيوتر متصل شده و خدمات مورد نياز خود را بدون حضور در يک مکان خاص ( به اسم اداره) و زمان مشخص در ساعات اداري دريافت دارند.
شاهپری با بيان اينكه در کشور ما نیز دفاتر پیشخوان دولت در راستای تسهیل خدمات به شهروندان ایجاد شده است افزود: مطابق ماده ۱۴ این آیین نامه تمامی دستگاه¬هاي اجرايي مکلفند خدمات قابل واگذاری خود را به دفاتر پیشخوان واگذار كنند.
وي با اشاره به اينكه هنوز اين ماده قانوني محقق نشده است خاطر نشان كرد: تمامی دستگاه¬هاي اجرايي مکلفند با توجه به ماده ۳۸ قانون مديريت خدمات کشوري و بخش ۲ بند (ج) ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه، در چارجوب تفاهم¬نامهای که با معاونت(سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور) منعقد می-نمایند، آن دسته از خدماتي که قابل واگذاري به دفاتر پيشخوان خدمات دولتي و بخش عمومي غيردولتي و دفاتر پستی مي¬باشند را به اين دفاتر واگذار كنند.
شاهپری دبیر کمیته علمی سومین همایش پیشخوان خدمات دولت تاکید کرد: تا کنون ۱۳۳ خدمت از دستگاه هاي مختلف دولتي به دفاتر پیشخوان واگذار شده و امیدواریم این روند با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد و همچنین انتظار می رود دفاتر پیشخوان در دوره جدید، افزایش کیفیت ارایه خدمت به مردم را در دستور کار خود قرار دهند و مشتری مداری سرلوحه کار آنان باشد.
گفتني است سومين همايش ملي پيشخوان خدمات دولت، ارديبهشت در سالن اجلاس سران برگزار مي شود.