به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ درحال حاضر پایان اعتبار حجمی و یا زمانی بسته های اینترنت همراه از طریق پیامک به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری اطلاع رسانی می شود.
براین اساس، رو به اتمام بودن حجم بسته های اینترنت همراه ایرانسل برای کاربران خدمات اینترنت همراه نسل دو، سه و چهار، از طریق پیامک طی دو نوبت به مشترک اطلاع رسانی می شود.
همچنین آغاز محاسبه تعرفه خدمات اینترنت همراه مشترکین سیم کارت های دائمی براساس 'تعرفه مصرف آزاد' نیز طی پیامکی به اطلاع این دسته از مشترکین می رسد، ضمن آنکه میزان باقی مانده اعتبار حجمی و زمانی بسته های اینترنت همراه ایرانسل، از طریق نرم افزار کاربردی'ایرانسل من' به صورت در لحظه برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری قابل مشاهده است.
کنترل مصرف و شارژ حساب، تغییر طرح تعرفه، شارژ حساب، دریافت و پرداخت صورت حساب، فعالسازی بسته های افزایشی و ثبت و بازبینی رخدادها از جمله کاربردهای این اپلیکیشن که برای کاربران گوشی های مبتنی بر پلتفرم آندروید، iOS و جاوا عرضه شده، می باشد.
اطلاع از میزان اعتبار زمانی و حجمی بسته های اینترنت همراه ایرانسل از طریق شماره گیری کددستوری #4*1*555* نیز در هر لحظه برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل مقدور است.
همچنین مشاهده باقی مانده اعتبار حجمی تمام بسته های افزایشی و ترکیبی اینترنت با شماره گیری کددستوری#10*141* برای مشترکین سیم کارت های اعتباری ممکن می باشد.
اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات و تنظیمات لازم برای استفاده از بستر اینترنت همراه مبتنی بر نسل های 2، 3 و 4، تعرفه ها و بسته های افزایشی اینترنت همراه، بررسی قابلیت 3G و 4G گوشی، مناطق تحت پوشش و مودم های ایرانسل از طریق نشانی اینترنتی irancell.ir/internet قابل مشاهده است.
در حال حاضر شبکه 3G ایرانسل در بیش از 270 شهر و شبکه 4G/LTE ایرانسل در بیش از 60 شهر کشور راه اندازی شده است.
یادآورمی شود، اواخر سال گذشته و در پی اعتراضات گسترده از سوی مشترکان شرکت ایرانسل به دلیل عدم اعلام پیامکی اتمام بسته های اینترنتی و محاسبه اینترنت با هزینه آزاد از سوی این اپراتور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این کار را غیرقانونی خواند و دستور رسیدگی به این تخلف ایرانسل را صادر کرد.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ادامه دستور وزیر به منظور چاره اندیشی و رفع مسئله بسته های اینترنتی شرکت ایرانسل، یک مهلت سه ماهه برای این اپراتور به منظور به روز رسانی نرم افزار های مرتبط و جلب رضایت مشترکان در نظر گرفت که این مهلت، 15 اردیبهشت به اتمام رسیده بود.