بحران پیری جمعیت در سایه سیاست‌های مخفیکارانه و مبهم
نکاتی عجیب و تکان‌دهنده پیرامون سیاست‌های کنترل جمعیت/ بخش دوم
سیاست نه چندان کارشناسی شده و دقیق «کنترل جمعیت» که طی دهه ی ۷۰ خورشیدی در دستورکار دولت وقت و دولت‌های پس از آن قرار گرفت، در مقام اجرا اثراتی بسیار هولناک‌تر از اصل برنامه را برجای گذاشت؛ اثراتی که در کمتر از دودهه،کشور را در برابر تهدید بسیار جدی و بزرگی به نام «پیری جمعیت» قرار داد ...
تعداد نظرات: ۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
شما که همش شعار افزایش جمعیت میدین فکر شغل برا جوانان هم کردید همین الانش هم شغل برا جوانان وجود نداره فردا اگر ملت گذاشتن نفری چند تا بچه گیرشون اومد اونوقت چجوری می خواهید برا اونا شغل ایجاد کنید بعدش هم با گرونی های این دوره برا ثبت نام یه بچه پیش دبستانی تو شهرستان ما باید سالی 700 هزارتومان فقط شهریه داد بماند چیزای دیگش
ناشناس
United States of America
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
بله درسته. من الان یه جوون (چه عرض کنم) 30 ساله ام که از وقتی اول دبستان رفتم تا الان دارم درس میخونم به امید اینکه یه شغل خوب پیدا کنم ولی امیدی ندارم. وقتی میبینم استادایی که باید 7، 8 سال پیش بازنشسته میشدن هنوز هم میان سر کلاس درس بدون اینکه بازدهی داشته باشن، از خودم میپرسم پس کی اینا میخوان برن کنار تا ما جاشون رو بگیریم.
الان دولت یازدهم با این میانگین سنی جای جوونهایی مثه ما رو گرفته واقعا نسل ما دهه شصتیها بدبخت ترین نسله. نه شغلی و نه ازدواجی. اونوقت انتظار دارید تولید نسل هم بکنیم، فکر کنم بهتره این وظیفه را هم به همون دهه بیستی ها بسپرید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
همه ی حرفهایی که در این مقاله گفته شده ،درست. به جز بحثی که درباره ی پیری جمعیت نوشتید.
تولید نسل هر چقدر هم که باشد،این میزان پیری و تعداد سالمندان جامعه ربطی به آن ندارد.امید به زندگی بخاطر افزایش مراقبت های بهداشتی و پزشکی بالا رفته واین امر باعث افزایش تعداد سالمندان جامعه و طبق مقاله ی شما باعث افزایش میزان سرطان در جامعه(با توجه به رابطه ی سرطان و افزایش سن) شده است. پس این سوال شما واقعا بی معنی ست:
اگر نرخ باروری در کشور تا حد معینی افزایش نیابد و روند حرکت پرشتاب جمعیت ایران به سمت مرزهای سالمندی، متوقف نشود، آیا دستگاه بهداشت و سلامت کشور خواهد توانست با سرعتی متناظر، خود را برای خدمت رسانی به جمعیت انبوه سالمندان آینده ی کشور آماده کند؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
با افزایش فرزندآوری تعداد سالمندان تغییری نخواهد کرد ولی مهم این است که در آینده چه تعداد جوان در سن کار وجود دارد تا از تعداد معینی سالمند حمایت کند. ضمنا افزایش امید زندگی در ایران امری بی نظیر نبوده است که حالا بخواهد به رشد بی نظیر تعداد سرطان بینجامد. آنچه سبب این مسئله است کاهش بی نظیر نرخ باروری در کشور است که منجر شده سرعت حرکت ایران به سمت سالخوردگی بسیار زیاد شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
افزایش جمعیت مورد رضایت خدا امام زمان ونائبش است جوانها غصه سایر چیزها را نخورید خدا بزرگ است برخدا توکل کنید
ارسال نظرات
آخرین اخبار