ايران هفته آينده به توافق نامه پيشنهادي وين پاسخ مي دهد
به گزارش گروه بين الملل «شبکه خبر دانشجو» به نقل از شبکه خبري العالم، علي اصغر سلطانيه گفت: پس از ارزيابي نهايي متن توافق نامه پيشنهادي، نتيجه را در بازگشت به وين طي هفته آينده به اطلاع آقاي البرادعي مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي خواهم رساند.
از سوي ديگر يک منبع نزديک به هيئت ايراني مذاکره کننده اعلام کرد، تهران منتظر پاسخي مثبت از کشورهاي شرکت کننده در گفت و گوهاي وين درباره پيشنهاد تهيه سوخت راکتور تحقيقاتي تهران است.
اين منبع در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت، پيشنهاد ايران درباره چگونگي تامين سوخت راکتور تحقيقاتي تهران واضح و شفاف است، و تهران در مقابل حسن نيت و شفافيتي که در مذاکرات از خود نشان داده است، منتظر پاسخي است که موجب اعتماد سازي شود.
اين منبع هشدار داد که طرف هاي مذاکره کننده نبايد خطاهاي گذشته را تکرار و از مسئوليت هاي خود شانه خالي کنند.
پيش از اين واشنگتن و پاريس و مسکو با پيشنهاد آژانس بين المللي انرژي اتمي در باره غني سازي بخشي از اورانيوم ايران در روسيه موافقت کردند./انتهاي پيام/