به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بر پایه این گزارش بخش پوستر و هویت بصری جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر در سه بخش: مسابقه پوستر، هویت بصری در گروههای تئاتر و گرافیک در اجراهای جشنواره برگزار میشود که برخی جزییات آن عبارتست از:
الف) مسابقه پوستر
موضوع:
در 2 بخش برگزار میشود:
پوستر تئاترها و نمایشهای اجراشده
پوسترهای مرتبط با تئاتر: جشنوارهها، همایشها، نمایشنامهخوانی، ...
ب) هویت بصری در گروه های تئاتر
بررسی رابطهی گرافیک با تئاتر و نقش آن در هویت گروههای نمایشی
موضوع:
بررسی آثار گرافیکی یک گروه تئاتر:
آثار گرافیکی مربوط به اجراها: پوستر، بروشور و تبلیغات (تراکت، بیلبورد و بنر، تبلیغات در فضاهای مجازی، آگهی مطبوعاتی، ...) و ...
آثار گرافیکی مربوط به گروه: نشانهی گروه (لوگو)، اوراق اداری (کارت ویزیت، سربرگ، ...)، کاتالوگ جامع، سایت رسمی گروه و ...
با هدف پژوهش، بررسی، گفتوگو و آموزش پیرامون موضوعات
هویت سازمانی Corporate Identity، هویت بصری Visual Identity و برندینگ Branding در یک گروه تئاتر
از مجموعههای ارسالی، دستکم یک گروه تئاتر انتخاب خواهد شد. با حضور سرپرست گروه، طراح گرافیک، اعضای گروه و کارشناسان میزگرد و نشستهایی برگزار میگردد. برگزارکنندگان برای انتشار مستندات و نیز برگزاری نمایشگاه آثار گروه تلاش و برنامهریزی خواهند کرد. این تلاش برای سمینار یا کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان خبره نیز صورت خواهد گرفت.
این بخش، غیررقابتی است.
پ) گرافیک در اجراهای جشنواره
موضوع: در سه بخش مسابقهی تئاتر ایران، مسابقهی تئاتر بینالملل و نسل نو بخشهای زیر مورد داوری قرار خواهند گرفت:
پوستر
بروشور
تبلیغات (تراکت، آگهی، بنر و بیلبورد، تبلیغات مجازی، ...)
اضافه می شود: مقررات و شرایط شرکت در بخش های مختلف بخش پوستر و هویت بصری سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در پایگاه رسمی جشنواره به آدرس:
http://fadjrtheaterfestival.com/static/upload/pdf/mosabeghe_ax_pdf_1.pdfموجود بوده و سایر جزییات در نشست خبری امیر اسمی مدیر بخش پوستر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تشریح می شود.