چرا «مرد هزار چهره» به «عطسه» می‌افتد؟
نقدی بر سریال ‌«عطسه» مهران مدیری؛
معادله ساده است؛ مهران مدیری دیگر نمی تواند با استفاده دوباره از برگ برنده های کهنه و سوخته پیشین، جاذبه گذشته را تکرار کند.
تعداد نظرات: ۱۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
آنچیزی که همیشه من را نگران کرده اینکه چرا اینقدر نمادهای های فراماسونری در فیلم های ایشان زیاده تا جایی که ایشان دستکش فراماسونری مشکی در دست کرده و دست خود را همانند نماد فراماسونری نگه داشته و توضیح میدهد یک انسان واقعی چکونه است و اینها در حالی است که ایشان هیچوقت سعی نکرده این مسئله دردناک را انکار کند
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
متاسفانه شیطان برستان در بیشتر هنر های ما نفوذ دارند
در فیلم مختار نامه بیشتر از این نماد ها روی خود ها زره ها و ... استفاده شده است
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
دوست من دستکش فراماسونری مشکی نیست ، سفیده ... بنده خدا هم دستکش دستش کرده به خاطر اون حادثه ای که برای انگشتش افتاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
علیرضا جون دستکش فراماسونری مدلش با دستکشهای دیگه فرق میکنه و رنک در آن ملاک نیست البته سفیدش مرسوم تر هست بقیه نمادهای به کار برده شده در آن را چی میگی ؟!بد نیست تحقیق کنی تا متوجه بشی ریشه کلمه برره در چیست آنوقت متوجه همه چیز میشوی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
ای بابا این فراماسونریا انقدر افکار ما رو به سمت نماد سوق دادن که که از اعمال اصلی انها غافل ماندیم.
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
من واقعا برای خودم متاسفم که سال هاست کارهای آقای مدیری را دنبال میکردم میدانستم که این فرد چی کسی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
یه مشت آسمون و ریسمون بافتید که چه؟ خوب بگو عطسه از کارهای قبلی ضعیفتره...خوب منم قبول دارم
همه که همیشه تو اوج نیستن
این همه فیلم ساز. کدومشون همیشه تو اوج بوده که ایشون استثنا باشه
نویسنده خوب نداریم جانم...پیمان و داداش محترمش هم اگر با دقت به کارهاشون نگاه کنید کلی بدفرهنگی و بد اخلاقی را در افکار عمومی نهادینه کردند که جای بحث داره
حالا مهران هم بد...بسم ا... بشینیم چی ببینیم"شمعدونی"؟! "خندوانه"؟! من کلا برای سینما و تلویزیون و فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی متاسفم
حاج محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
حالا نمی گم فیلمهای مهران مدیری دیگه مثل سابق بامزه نیست ولی صد برابر اگزجره کردنهای مهران مدیری تو زمینه های مرجوع! متن دچار لفظ زدگی و پیچیده گویی شده.خب یعنی چی. شبیه مشق نویسی های دوران دبستان..."با کلمات زیر پنج صفحه جمله بسازید: اگزجره، پرگستره، تیپ، دستمایه...مابانه، گونه، خخخخخخخخخ!!!!
موافق
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
کاملا باهاتون موافقهم. تو متن دائما از کلمه اگزجره استفاده شه(8 بار) گویی تعمدی در استفاده از این کلمات هست تا به نوعی نشون بدن یعنی ما خیلی بلدیم! خیلی حالیمونه! زشته والا...قباحت داره انقدر خارجکی شدن! خب یعنی که چی مثلا؟!!!
حاج علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
و همیشه کوبیدن نویسنده آسان ترین راه است برای کسانی که سواد خواندن دو صفحه مطلب را نیز ندارند.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
ای (( اگزجره)) که گفتی یعنی چه ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
یعنی اغراق
یعنی همون کاری که الان شما و دوستانت دارید انجام می دید
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
من همیشه طرفدار آقای مدیری بودم بهترین خاطره هامو با شب نشینی هایی برای دیدن سریال های ایشون گذروندن بهتریناشون شب های برره و مرد هزار و دو هزار چهره و آخریشم قهوه تلخ بود که بعد از اون متاسفانه کیفیت کارای آقای مدیری خیلی بیش از حد پایین اومد نمونش همین سریال بی مزه ی در حاشیه که شکست بزرگی بود بنظرم کمترین طرفدارو داشت مخاطبش اکثر کسایی بودن که در ضمینه ی پزشکی چیزی میدونستن و افرادی مثل خودم از اون تم خوششون نمیاد امیداوارم آقای مدیری بس کنن اینکارارو و برگردن به طنز زیبای خودشون به سریال های کمدی تاریخی یا سریال های همچون مرد هزار چهره در برره که امیدمون این بود
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
چرا واقعا اینطوری شد
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
میدونم که نظرمو منتشر نمیکنید،مهم نیست،همینکه خودتون بخونید کافیه،متاسفانه این متن بسیار مبتدیانه نوشته شده،کُل متن مدام یک مطلبو با واژه های نامأنوس تکرار می کنه! آقای نویسنده ! پُر واضح است که هیچگونه اطلاعات علمی و تسلط بر علم طنز ندارید؛ آقا یا خانم اگزجره!!! این کلمات معادل های بسیار لطیف و پرکاربرد فارسی داره،قبل از اینکه برای یک سایت کشوری مطلب بنویسید تشریف ببرید کتب مرجع طنز را مطالعه نمایید یا حداقل از یک استاد هنرهای نمایشی سوال بپرسید تا انقدر مضحکه ی خاص و عام نشید....!
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
جناب آرمان، شما که دم از اطلاعات علمی و تسلط بر علم طنز (علم طنز؟! منظورتون مقوله طنز هست دیگه احیاناً؟ ) می زنید همین اندازه بدانید که اصطلاح «طنز» مربوط به مقوله ادبیات است و در مقوله نمایش این «کمدی» است که کاربرد دارد و نه «طنز». همین اندازه بدانید و بد نیست به جای کیلویی متهم کردن نویسنده به نادانی، خودتان دانش تان را بالا ببرید.
پارسا
Germany
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
تازگی ها بعضی متنا رو که میخونم احساس می‌کنم نویسنده عقده خود کم بینی داشته داره سعی می کنه متن خودشو اگزجره کنه :) متن بی محتوا بود و فقط سعی کرده بود با اگزجره کردن و استفاده از کلمات دهن‌پر‌کن خودشو بزرگ نشون بده. بهترین متن ها ساده تذین ها هستن. لازم نیست اگزجره بشن تا یکی بخوندشون :) نکنید. اینا نشانه سواد ادبی نیست. نشانه پر زرق و برق بودن و اگزجره بودن یه متن بی محتواست :)
پارساییان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
من هم تازگی بعضی کامنت ها رو که میخونم احساس می کنم کامنت گذار عقده تحقیر دیگران داشته داره سعی می کنه کامنت خودشو اگزجره کنه :) کامنت بی محتوا بود و فقط سعی کرده بود با اگزجره کردن و استفاده از مغلطه کردن برای تحقیر دیگران خودشو بزرگ نشون بده. بهترین کامنت ها ساده ترین ها (و نه ساذه ترین ها) هستن. لازم نیست اگزجره بشن و مغلطه کنن تا یکی بخوندشون :) نکنید، اینا نشانه سواد و ادیب بودن (و نه سواد ادبی) نیست، نشانه پر مغلطه بودن و اگزجره بودن یه کامنت بی محتواست :)
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
حالا خیلی کاری با حرفای بالا ندارم که با بیشترش مخالفم ولی اینکه دیه تو کامنتا بحث شیطان پرستیا آوردید وسط بدجوری رفت رو مخم یه چنتا فوش دادم ببخشید.
و در کل بعد مدتها به سایت ایرانی سر زدم بلکه آدم شده باشید ولی نه هنوزم فقط همدیگه را مقصر میدونید اعتراضتونابا عصبانیت و مسخره کردن بیرون میدید.
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار