باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در رشت، با بیان اینکه در چهارچوب قوانین آمریکا از قدیم روال بوده است که معمولا مخالفان یک موضوع می توانند در ذیل برنامه سالانه آمریکا مواردی را به تصویب برسانند و برخی مسئولین جمهوری آمریکا تلاش دارند که جلوی آنها را بگیرند یا حق وتو داشته باشند، گفت: بنابراین آن چیزی که تصویب شده در مورد حضور خارجیان در ایران و مشکلاتی که برای آنها در آمریکا به وجود می آید از جمله مسائل نقص برجام است.
وی با اشاره به نامه جان کری در خصوص اینکه قانون محدوديت صدور رواديد در مورد ايران، يك توافق و بده بستان دو حزبي است كه براي حفظ امنيت ملي آمريكاست، افزود: نامه ای که جان کری به ظریف نوشته است به نظر نمیرسد که بتواند از نظر قانونی جلوی اجرای این قانون رو بگیرد و حداکثر چیزی که میشود درباره اش گفت این است که نامه کری حداکثر تاریخ مصرفش، زمانی است که اوباما برسر کار است و جان کری وزیر امور خارجه، که این خیلی قابل اعتماد نیست.
استاد علوم سیاسی تصریح کرد: بیشتر به نظر میرسد این نامه بیشتر به دلیل رابطه نرمی است که جان کری و ظریف باهم دارند و در واقع برای آرام کردن اذعان ایرانیان نوشته شده است و جایگاه حقوقی آن چنانی ندارد.
باقری افزود: در مذاکره و توافق باید نوع عملیات و فعالیت هم وزن و هم سطح و هم زمان صورت بگیرد. هم وزن بودن خیلی مهم است و هم سطح بودن و هم زمان بودن نیز مهمتر.
وی تصریح کرد: طبیعتا در برنامه برجام اگر این هم وزنی وهم زمانی و هم سطحی را رعایت نکنیم ممکن است از طرف غربی ها مورد سوء استفاده قرار بگیریم؛ بنابراین توصیه این است که این سه شرط باید رعایت شود.
استاد دانشگاه های گیلان گفت: به نظر من مردم سالاری در ایران در مسیر رشد قرار گرفته است و هر دوره ای از انتخابات که میگذرد اتفاقاتی که در آن میافتد، برآیند تقویت مردم سالاری و پخته شدن روش ها و به روز کردن آنهاست.
باقری تصریح کرد: در مورد خبرگان در واقع تصمیم گیری های پشت پرده جناحی و لشکر کشی نه در شأن کسانی که کاندید شدن است و نه در شأن جناح های سیاسی؛ شاید یکی از دست آورد های این فضا این باشد که ما باید محدودیت سنی را رعایت کنیم که پیشنهاد این است که محدودیت سنی بین 40_90 سال قرار بگیرد .
وی افزود: درمورد نمایندگی مجلس طبیعتا برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته است که در بین جناح های سیاسی حالت رقابتی ایجاد شود در شایستگی هم بخشی مربوط به موازین قانونی است و بخشی هم آگاهی بخشی مردم و رسانه ها و تلوزیون.
استاد دانشگاه های گیلان در خصوص اینکه بعضی ها می گویند رهبری باید شورایی اداره شود، خاطرنشان کرد: در خوش بینانه ترین حالت می توان گفت این سخن گفته شده که فضای انتخابات را پر شور کنند؛ ولی از سلسله مباحثی از نظر قانونی چنین چیزی وجود ندارد و البته این موضوع زمینه سازی برای فتنه های آینده است.