شهاب مرادی: حیف پول و وقت مردم که صرف سریال «معمای شاه» می‌شود
حمله شدیداللحن به «معمای شاه»
شهاب مرادی روحانی مشهور، در یک برنامه زنده تلویزیونی، نسبت به سریال معمای شاه انتقادات تند و تیزی را مطرح کرد.
تعداد نظرات: ۹۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
این فیلم دروغی واضحه.
اگر شاه پولدار بوده است حقش بوده است چون شاه است
نه اینکه یک سرباز صفر بانک مرکزی پولدار باشد هههه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
اینکه شما بیاید و بگوید شاه همجنسباز بوده است، آیا مردم می پذیرند؟ آیا مشکل ما این است؟ اصلا این اثبات شده است؟ باور کنید شاه آدم قوی‌ای بوده است. عظمت کار امام خمینی هم در این بود که با آدم قوی درافتاد. جوری باید سریال بسازید که فرزندانمان از ما بپذیرند. الان فقط می شود گفت حیف پول و حیف وقت مردم.»

اقای مرادی!! عجله کرده اید... قوی در برابر کی ؟

http://www.snn.ir/detail/News/478325/67
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
اگر غیر آمریکا انتخابش نمیکرد
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام

چه انتقاد به جایی

کاملا با نظر حاج آقا مرادی موافقم
احسان. ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
واقعا حاج آقای مرادی،درست و به جا فرمودن که این سریال فقط اتلاف سرمایه برای صدا و سیما و اتلاف وقت برای بینندگان تلوزیونه
حمید هستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام، مطلب رو خوندم
خیلی آقای مرادی خوبن
همیشه شجاع و جسورانه و صریح صحبت می کنند
اما چون هم دیشب برنامه رو دیدم
هم مجدد کلیپش رو دیدم
جملات پایانی رو از قول خودتون نوشتیداا
کجا گفتن باور کنید شاه آدم قوی ای بوده است؟ ظمت کار امام خمینی هم در این بود که با آدم قوی درافتاد.
خواهشا تحریف نکنید
یا علی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
حرف اقای مرادی کاملا صحیح و بجاست.پول زیادی خرج شده اما نتیجه معکوس
مرضیهح
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
حیف از بیت المال که صرف این دروغ ها و تبلیغ طاغوت می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
آیا آقای از همه خانواده های ایرانی خبر دارند که میگند مردم باور نمی کنند!!
مگه هر چی رو براش جک ساختند باطله؟ چقدر برا مقدسات و مقدسین جک ساختند؟!
خیلی از این مسائل که تو فیلم مطرح شده را خود نزدیکان شاه اعتراف کردند و در مقام عمل هم بلایی که به سر مردم آوردند خودش بزرگترین شاهد بر درستی فیلم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
اینروزا هرچیز که دربارش جک ساختن باید دنبال رد پای انگلیسی ها گشت البته این بیانات شهاب مرادی و آقای نقویان و ج.... ازنشانه های ریزش آخرالزمان میباشد و این بیانات این عزیزان ما را به نزدیکی ظهور امیدوار میکند
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
با نظر حاج اقا موافقم اين سريال به واقعيت نپرداخته و فقط بودجه مملكت رو هدر داده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
با سلام
خواستم اینجوری اصلاح کنم
" به حقایق نپرداخته " چون ممکنه واقعیات با حقایق قابل مقایسه نباشند و جور دیگه ای خودشون رو نشون بدن
موحد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
درود بر شيخ عزيز،جانا سخن از زبان ما ميگويي
عسكر پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام عليكم
واقعا دلشاد شديم از اين دقت نظر و بيان شفاف آقاي مرادي تا كي بايد در جبهه دشمن با تمام قوا به ما بتازند و ما هم بااشتباهاتمون گل به خودي بزنيم
گلکار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
دانشجو باز حرفهای این بندگان خدا رو گلچین کردی و اونایی که خودت دوس داری نوشتی؟ چرا متن رو کامل نمیگذاری؟ من خودم برنامه رو دیدم ؛ یه جوری متن رو تنظیم کردی ادم به اشتباه بیوفته که یعنی این شیخ از شاه طرفداری کرده. فرق تو با بی بی سی چیه خب... این نفاق خوب نیست. اتفاقا این شبخ مرادی خیلی خوب گفت واقعا سریال مزخرفیه، درسته کامنتم رو منتشر نمیکنید ولی نوشتم که حداقل خودتون یکم به وجدانتون بر بخوره.
محمد معین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
تیترتون رو در کمال بی انصافی زدید ، تا کی میخوایید اینجوری رفتار کنید
میدونم این کامنت رو منتشر نمیکنید.
لطفا به نویسنده مطلب هم کامنت من رو ارجاع دهید
م مولوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام . انتقاد بسیار به جایی بود و حرف بسیار صحیحی.
واقعا باید اهالی هنر و کسانی که به فکر تاریخ و فرهنگ این کشور هستند در این مورد حرف بزنند. که دیگر شاهد این چنین سریال های سخیف و تحریف کننده تاریخ نباشیم
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
كاملا موافقم.نكته ى عظمت امام ؛ تحريف تاريخ و باورناپذيري اين فيلم را به خوبي تصريح كردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
دم شهاب مرادی گرم
SiNA
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
خیلی وقته که دیگه نمیشه به رسانه ی ملی بعنوان اصلی ترین سرباز در جبهه ی جنگ نرم نگاه کرد. متاسفانه ساخت سریالهای پر از اشکال همیشه بوده و خواهد بود و اونم فکر کنم بخاطر عریض و طویل بودن این دستگاه، نبودن نظارت کافی و وجود نفوذی در اون باشه.
شما یه نگاهی به سریال کیمیا بندازید، صحنه های درگیری در خرمشهر رو میشه داخل خنده بازار پخش کرد و بهش خندید ازبس غیرقابل باور و خصوصا غیرحرفه ای ساخته شده.
متاسفانه اهالی تلوزیون حواسشون نیست دارند با پول بیت المال کار میکنند و فردا باید جواب بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام.احسنت به اين صراحت و بيان قاطع حاج آقا.این فیلم بیش از حد شاه را ضعیف نشان داده در حالی که شاه قوی بوده و این که نقش روحانیت و حرکت عظیم مردم و جای دین در این فیلم کاملا حذف شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام احسنت به این بیان قاطع حاج آقا.شاه در این فیلم ضعیف نشان داده شده و همچنین حرکت عظیم مردم و روحانیت کلا از فیلم
حذف شده و تنها به چند دیالوگ کوتاه اکتفا کردند
ناشناس
Netherlands
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
کاملاً با حرف اقای مرادی موافقم. چون شاه واقعا ادم قوی بوده. چون به قدرت های بزرگی وصل بود.
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
آقای مرادی در زمان مسئولیت خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چه اقدامی در نشان دادن چهره واقی شاه انجام دادن که حالا اینگونه انتقاد می کنند؟!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
بیشترین کارهارو انجام دادند که تا حالا تو سازمان انجام نشده و با تغییر رییس دوباره افول کرد.
من 8ساله تو سازمانم هیچوقت مثل زمان شهاب مرادی کار انجام نشده بود و الانم هم برگشت به سابق زمان خوراکیان و ...
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام .بسیار عالی و مدبرانه کاستیهای این فیلم رو بیان کردند. کاملا درست و دقیق حیف پول و حیف وقت مردم .
س
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
حاج آقا چرا عصبانی میشی ، یه کم صبر کن اولشه شاید آمریکای ها اومدن پر و بالشو گرفتن اونموقع قوی میشه فعلا جوونه خامه داره راه و چاه یاد میگره . ( اگر هم قوی بود که مملکت رو ول نمی کرد فرار کنه و با خواهش اربابانش به مملکت برگرده ). با عصبانیت چیزی درست نمیشه، یه لیوان آب بخور بعد حرق بزن. حالا یه فیلم تاریخی ساخته شده این همه کارشناس هم نظرشان تائید این سریاله .پیشنهاد می کنم در نقد فیلم که بعد از سریال پخش میشه حتما شرکت کنید یا شما کارشناسان تاریخ رو قانع می کنید یا اونها شما رو. ( همه می دانیم هیچ فیلمی بدون اشکال نیست ).
محمودزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
اين سريال نبود

گريم بازي و رژه بازيگران بود

متاسفم براي صداوسيماي ذليل ايران و پولي كه به پاي اين برنامه ها ميريزن

تاسف شديد، بلاخره يك نفر جرات كرد و حرف زد
بروجردی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
به تظر من این سریال بی خود کشدار شده مثلا کلی وقت و سرمایه مردم رو هدر دادن بابت عشق یه داروساز به یک دختر بدبخت تازه این دختر بدبخت که از فقر و گرسنگی مجبور در جایی کارکن که دلش نمی خواد جواب رد هم می ده به این عشق علاوه به باور ناپزیری این موضوع چه ربطی به معمای شاه داره دوما اینکه شخصی دارای زنان متعدد باشه که خلاف شرع نیست در اسلام تا چهاز زن دائم مجازه و تا توانداری موقت مخصوصا برای شخصی به موقعیت شاه یک مملکت. بعد ما ازکجا می دونیم که این رابطه ها غیر شرعی بوده. لذا نیازی به پرداختن به این موضوعات نیست بجای آن به خیانتهایی پرداخته بشه که در حق این مملکت و مردم شده تا نسل جدید بدی دیکتاتوری و دوری از خدا رو بدونند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
شاه با امکانات و پشتوانه هایی که داشته در برابر مردمِ با دست خالی قدرت داشته و این عظمت و بزرگی حضرت امام بوده که تونستن مردم رو رهبری کنند و در برابر این ظالم بایستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
کیف کردم از شجاعت و صراحتشون،به احدی باج نمیدن، حرف مردم هم همینه،ما سریال معمای شاه رو نمی پسندیم
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام . حاج آقاى مرادى مثل هميشه حرف حق ميزنند . خدا اين روحانى شجاع رو حفظ كند ان شاءالله . ولى سايت شما هم در نوشتن تيتر شيطنت كرده است !
ف.ا.
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام،من باصحبت های حاجاقامرادی کاملا موافقم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
آقای شهاب مرادی حتما فیلم مصاحبه زن شاه وقتی که فرار کردند آمریکایی ها بردنشون تیمارستان هم میخواهید انکار کنید حتما فیلم این مصاحبه را ببینید تا بفهمید حرف های آقای مرادی از روی عدم شناخت و ضعف میباشد شاه اگر آدم قوی بود آدم آمریکا نمیشد انسان راحت طلب و کاخ نشین و بی ایمان هیچوقت نمیتواند قوی باشد همانطور که خدا در قرآن فرموده خانه دشمنان خدا از انکبوت هم سست تر است
مسیح
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
با عرض معذرت عنکبوت صحیح می باشد دوست گرامی
SAERES
Germany
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
دوست عزیز در ضعیف بودن م ر پهلوی هیچ شکی نیست ولی این سریال طوری ساخته شده که منی که مخالف بودم میگم خوب شرایط اینجوری بوده بدبخت چیکار کنه
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام
١- تيترتون خيلي منصفانه نيست.
٢- كاملاً با نقد ايشان موافقم. جايگاه امام خميني(ره) و ديگر روحانيت را اين چنين نشان دادند تحريف محض است، مطالعه دقيق تاريخ تحريف نشده و اسنادي كه از آن زمان موجود هست ، تاييد اين ادعا را مي كند.
٣- اما خميني(ره) قوي بودند كه توانستند شاه را كه آدم قوي بود شكست بدهند، ضعيف نشان دادن شاه با اسنادي كه از آن موقع موجود هست مغايرت دارد .
٤- نقد ايشان كاملاً به جا و صحيح بود ، به نوبه خود از ايشان متشكرم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
كاملا كاملا كاملا درسته
ناشناس
Germany
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
چیزی از فیلم پخش نشده که...
هنوز جوونی های محمدرضا خائن داره نشون میده دیگه
مهدوی مرتضوی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
جناب مرادی
در این سریال بی اراده و تصمیم گیرنده نبودن شاه را نشان می دهد نه قوی نبودن شاه را
آیا الان شاه سعودی فردی قوی است
ایا حاکمان بحرین افراد قوی هستند
چرا درک سیاسی ندارید
به اذعان خود غربیها و دوستان نزدیک شاه وی همجنس باز بوده شما چرا دفاع می کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
خجالت بکش. فرض بگیر شاه همجنس باز یا تریاکی یا مشروب خوار بود. اگر مملکت را درست اداره می کرد و مردم ایران در رفاه و سربلندی زندگی می کردند، به مسائل خصوصی چکار داشتند. متاسفانه چون نمی توانید نقد سیاسی یا عملکردی از ایشان بکنید، مشکلات شخصیتی را برجسته می کنید؟ این نقدها مربوط به گذشته است. مثلا می گویید یزید منحرف است در صورتی که انتقاد اصلی به او ظلم به ملت و چپاول اموال عمومی و کشتن منتقدان مانند امام حسین است. ما می گوییم فقط امامان ما معصوم بوده اند، بنابراین همه ما امکان خطا داریم. این خطا اگر شخصی باشد و به ما مربوط نشود، مجازات آن با خداست. یک مسئول باید در مرحله اول قانون را رعایت کرده و حق مردم را ادا نماید. البته شما که درکی از این حرف ها نداری و باز حرف خود را می زنی.
م.پ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
با سلام،با عرض پوزش و عذر خواهی "شاه از این هم که در این فیلم نشان داده می شود پخمه تر بود".شما با اینکه روحانی هستید هنوز تعریف درستی از قدرت ندارید.آره با زور هم میشه قدرتمند بود ولی قدرت با عزت باید باشه.توی قرآن هم معمولا کلمه قدرت برای خدا با عزت اومده.بله شاه قدرت داشت ولی از نظر فهم و شعور زیر صفر بود.این فیلم هم بسیار عالیست و به شکلی خوب اوضاع مملکت آن زمان را به تصویر کشیده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
كاملاً با صحبت حاج آقا موافقم ايشون با صراحت و شجاعت انتقاد منصفانه اي به اين فيلم داشتن ك بسيار به جا بود معمولاً تو فيلم هاي تاريخي ما شاه فردي ضعيفُ بي عرضه است در صورتي ك قوي بوده وقتي ي دنيا پشتش بودن و ....
شيخيان پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳

صراحت بيان آقاي مرادي در برنامه آيينه خانه با وجود نبود اين دست نقد ها در صدا و سيما جاي تقدير و تشكر دارد و كاملا با ايشان موافقم
و به نظر من ضعف هاي اساسي و ساختاري معماي شاه مانع استقبال و موفقيت اين سريال شده؛ استفاده تنها از يك منبع تحقيق اصلي ، ضعف مفرط فيلمنامه و نداشتن خط روايي و داستاني قوي،ديالوگهاي شعاري و غير هنري، و...متاسفانه اين سرمايه گذاري عظيم را به هيچ وجه موفق جلوه نمي دهد.
به طور مثال به گواهي تاريخ نگاران خارجي و داخلي و نزديكان ، گرچه محمدرضا پهلوي فردي فاسدالاخلاق و درامور زيادي مصلوب الاختيار درمقابل بيگانگان خصوصا آمريكا و انگليس بود، اما بسياري از قراردادها ، تصميمات ، سركوبها و دسيسه ها حاصل شخصيت خودكامه و مستبد شخص وي وبا تصميم خود اوبوده كه متاسفانه تاكنون در
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام. آخ حاج آقا شهاب، حرف دل ما رو زدي. منم چند وقت پيش زنگ زدم ١٦٢ انتقاد كردم. چيه اين سريال مزخرف؟ الان شاه بد شد؟ نشد بابا نشد! اين سريال بيشتر حمايت از پهلويه. من خودم تمام مدت دلم به حال رضاشاه ميسوخت تو اين سريال! كجا اين رضا همون شاه ايران بوده؟ ديدم دور و برم چقدو علاقه به خانواده ي شاه بيشترم شده! واقعا ممنون از شجاعتت حاج آقا. هيشكي جرات نكرده بود انتقاد كنه
zeinab
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام
موافقم؛ محتوای سریالهایی که در سالهای قبل پخش شده و همین سریال معمای شاه با آنچه که ما از تاریخ اون سالها میدانیم گاهی متناقض هست. به جای توجه به تاریخ و نقل دقیق اتفاقات اون زمان، بیشتر روی دکور و گریمها مانور دادن و این سریال معمای شاه واقعاْ ضعیف است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
من نمیدونم چرا با خوندن این مطالب ناگهان یاد یکی از نشانه های آخر زمان افتادم که در آخر الزمان علما از همه مردم فاسق تر میشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
احسنت به صراحت آقای مرادی.خدا حفظشون کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
با نظرشون موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
تیتر خیلی غیر منصفانه هست
زارع
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام
تیترتون غیرمنصفانه ست
خوشحالم که یه نفر هست که حرف دل مردم رو تو تلویزیون بیان میکنه
با آقای مرادی کاملا موافقم
این سریال هم مثل سریال کلاه پهلوی خیلی پرخرج هست و نه تنها تاثیر مثبت برای مردم نداره بلکه مخرب و آسیب رسان هم هست
محمد اصفهانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
دم شهاب مرادی گرم که به کسی باج نمیده و تو خود صدا و سیما از خودشون انتقاد میکنه
خیلی مردی مرادی
سام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
موافقم سریالی بسیار غیر واقعی با نظر حاج آقامرادی موافقم
بي نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
آقاي مرادي واقعا مردي. جرات كردي انتقاد كني بقيه كه همه صمٌ بكم! والا هيشكي هيچ انتقاد درست درموني نميكنه. حرف دل ما رو زدي. دلم خونه از اين سريال. نتيجش شده اينكه به من ميگن تاريخ در حق رضاشاه جفا كرده بنده خدا انقدرام بد نبوده كه! ببين معماي شاهو! واقعا اين بوده؟ ما اين همه پول خرج مي كنيم بچه هامون دلشون براي پهلوي بسوزه؟ آقا اين سريال تحريف تاريخه. اگه نميتونن واقعا اوني كه بوده رو به تصوير بكشن مگه مجبورن بسازن؟
م ص
United States of America
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
آقایان خیلی ساده میشه واقعیت رو لمس کرد! البته اگه با خودمون رو راست باشیم! ایران قبل ۵۷ و ایران بعد از ۵۷ البته با در نظر داشتن موقعیت زمان .داشته های ایران اعم از قدر ،اقتدار،دارایی،پیشرفت،صداقت و..... و حالا که اسری از هیچکدومشون نیست.
ولایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
خوب دکتر جون داره روایت تاریخ رو می کنه تازه خیلی هاش رو نگفته مثلا همجنس بازی شاه با ارنست! همین شماها هستین که اجازه نمیدین حقایق واسه مردم روشن بشه.
باقری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
یه فیلمه بی سر و ته که داره تبلیغ پهلوی رو میکنه
آقای سرافراز بگیر جلوش رو تا مردم بیشتر از این صداشون در نیومده
باز دم یکی گرم که صراحتا انتقاد کرد.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
اگر واقعا نمیتونن واقعیت را بسازند حداقل سرمایه را هدر ندهند این قبیل فیلم که تحریف رو نشون میده منزجر کننده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام.
با حرفهاي حجت الاسلام شهاب مرادي موافقم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
درود بر تو آقای مرادی .خدارا شکر یک نفر پیدا شد به این سریال که فقط سرمایه مملکت را بر باد داده نقدی وارد کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
بهر حال توی تاریخ ایران همیشه بدی نبوده و کارهای خوبی هم صورت گرفت گر چه بدی ها زیاد بود و فساد بیداد میکرد ولی ما هم باید انصاف داشته باشیم این سریال روایت تاریخه قاعدتا تو ساخت سریالهای تاریخی از کارشناسای متعددی استفاده میکنن بهرحال توی یه مجموعه تلوزیونی نمیشه عمق فساد پهلوی رو به تصویر کشید برای همینه که سریال یه جورایی خسته کننده میشه چون دست کارگردان هم بسته است و اگر هم با تاریخ همخوانی نداشته باشه با کارشناسی بعد از برنامه جلوی پخشش گرفته میشه
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام.

انتقاد حاج آقا مرادی را قبول دارم، این تحریف تاریخ و ضعیف نشان دادن عناصری که در "قدرت" بوده اند، و عدم پرداختن به ماجرای اصلی انقلاب، پشت پرده بردن روحانیت که از عناصر اصل انقلاب اسلامی و مبارزه با رضا شاه بوده، موجب تغییر اذهان عمومی در آینده خواهد شد.
انتقاد ایشان را کاملا قبول دارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
مرحبا. چه آدم روشنفکری. متاسفانه تلوزیون ما برای بچه ها فیلم می سازد و در ساعت بزرگتر پخش می کند. مثل بیشتر فیلم هایی که در مورد جنگ ساخته شد. عراقی ها را یک مشت آدم عیاش و بی عرضه نشان می دادند. آنوقت آدم از خودش نمی پرسد که پس چرا بعد از هفت سال نتوانستیم در جنگ شکستشان بدهیم و این همه شهید و اسیر از کجا آمد؟ به جای این که به خود زحمت بدهند مشکلات مدیریتی و سیاسی شاه را نشان بدهند، می روند به دنبال مسائل شخصی و شخصیتی. مشکل ما فقط خود شاه نبود. اطرافیان و سیستم شاهنشاهی اشکال داشت. در غیر این صورت اگر در همان سیستم یک آدم با شخصیت بیاید دیگر مشکلی نداریم؟ باید یک ذره مطالب کنکاش شود و اگر مطلب ندارید، زمان را کاهش دهید. نمی توانید بروید سوژه های خانوادگی پیدا کنید نه تاریخی و سیاسی.
سادات
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام, عجب تیتری! شدیدالحن...
انتقادها درست و به جاست, اوایل که تبلیغات فیلم رو میدیم به شدت علاقمند به دیدن معمای شاه شدم... ولی در ادامه هیچ میل و رغبتی ندارم , واقعیت رو اونجوری که بوده باید نشون داد.
شاه عمچین بی پشتوانه و ضعیف هم نبوده , در فیلم هم که سخنی از روحانیون و مردم مبارز نیست ...
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
مرحبا مرحبا مرحبا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
خیلی جالبه کسانی که حتی یک کلیپ یک دقیقه ای نساختن و از دشواری های یک چنین مجموعه عظیمی سردر نمیارن راحت اظهار نظر می کنند آقای ورزی بر اساس اسناد مکتوب سریال ستخنه نه براساس توهمات زیباکلام یا شهاب مرادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام
منهای ضعف فیلمنامه این سریال با این نظر اقای مرادی که معتقد هستن امام خمینی با شاه درافتاد اصلا موافق نیستم!
این باعث کوچیک شدن شخصیت امام خمینی میشه!
امام خمینی با یه جریان فکری استکباری مقابله کرد که در اون زمان انگلیس و امریکا و البته دست نشانده آن ها شاه خائن بود.
اینکه بخوایم شخصیت امام خمینی رو تا سطح شاه پائین بیاریم توهین به شخصیت والای ایشون هست.
شاه در حد و اندازه طلاب سال اول حوزوی هم نبود چه برسه امام خمنیی!
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
با تمام احترام به آقای مرادی و همه موافقان ایشون
نظرشون واقعا مزخرفه.
کجای سریال که مربوط به کارای شاه هست دروغه؟
ببخشید زن بازی شاه قابل انکاره حاج آقا. اسنادشو فقط ایرانی ها ندارن که خارجی ها هم نوشتن.
بعضی وقتا متفاوت بودن و متفاوت حرف زدن آدمو وادار به انکار حقایق می کنه.
کار امام بزرگوار حقیقتا بزرگه. اما اینکه بخواهیم شاه رو بزرگ جلوه بدیم که کار ما بخاطر حریف قدرتمند بزرگ بوده. این برداشت اشتباهه. این شاه بدبخت پشتش به آمریکا و ... گرم بوده. عین باباش و جدیدا همفکراشون ذلیل در مقابل خارجی ها و نهایت خشونت و قلدری با ملت خودشون. قبول ندارید همین عربستان.
اگه حمایت استکبار از عربستان نباشه یه ساعتم رو پا نیست. حالا ما باید بگیم عربستان حتما قویه. نه آقا جان استدلالتون به نظر بنده غلطه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
تقریبا استدلال های حاج آقا رو قبول ندارم
اما یک سوال در مورد فیلم، اینکه شیوه ی صحبت کردن های بازیگران تقریبا حالت خشک و رسمی داره، آیا مردم قبل انقلاب و خصوصادرباری ها اینطور صحبت می کردند یا شیوه ی سنتی و عوامانه و غیر رسمی؟
علوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
من کاری به بودجه یا روابط نشان داده شده که به نظر حاج آقا غلطه ندارم ولی حتی یه نقطه از روابط دربار غیرمستند نیست. خاطرات فردوست، علم، مادر شاه و یه مشت دیگه از رجال دربار به صورت کتاب چاپ شده و نعل به نعل همه این‌ها توش هست!
سریال چیز دروغی نداره و چون حقیقته براش جک ساختن
وگرنه بلاتشبیه امسال برای عاشورا، امام حسین و حضرت عباس هم جک ساختن، حاجی سلاح می دونی منبرها رو هم تعطیل کنیم اخه کی باور می کنه که کسی به آب بزنه و تشنه از آب در بیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
چه مقایسه غلطی! آخه این چه حرفیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
احسنت...بسیار بجا
سید شهاب الدین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
لطفا این حدیث را بخوانید...از امام باقر ع در کتاب شریف کافی...
خداوند متعال فرموده:در اسلام هر جمعیت و مردمی را که تن به ولایت و رهبری هر پیشوای ستمگری بدهند که از سوی خداوند نیست حتما عذاب خواهم کرد،هر چند آن مردم در کارهای خود نیکوکار باشند و اهل تقوا و....
واما بعد...
در بین اساتید اخلاق مرسوم است پیش از انتقادی از محاسن و خوبی ها گفته شود....آیا معمای شاه واقعا حاج آقای مرادی نکته مثبت ندارد؟...با وجود نقاط ضعف این فیلم یک برکت بزرگ برایم داشته.اینکه در طول فیلم مدام شکر گذار خداوند متعال به خاطر نعمت انقلاب و ولایت فقیه میشوم...
ذکایی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام خدااین روحانی خوش فکرحفظ کنه.نکته هاشون واقعاقابل تامله
برای رسانه متاسفم!
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
دقیقا همین‌طوره که آقای مرادی گفتن. این سریال نشون می‌ده که عوامل تهیه‌ی آن اصلا با فضای قبل از انقلاب آشنا نیستن! واقعا متاسفم. چرا از بیت‌المال به چنین افراد ناآگاه هنرنابلدی پول می‌دن تا حقیقت رو قلب کنن؟ اگه وضع معیشت مردم و آزادی بیان افراد در حدی بوده که این سریال نشون می‌ده و یا تعداد نخبگان علمی و اثرگذاری‌شون بر جامعه این چنین پررنگ بوده، واقعا چرا مردم انقلاب کردن؟!! بسی مایه‌ی تاسفه که تو رسانه ملی با پول بیت‌المال ذهن مردم رو نسبت به پهلوی مهربان می‌کنن!! این طرز دروغ‌پردازی خیانت به خون شهدای انقلاب در تمام سال‌های دیکتاتوری پهلوی و تمامی شهدای این مرز و بومه
امیدوارم هرچه زودتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
خیلی درسته کاملاْ موافقم
فاطمه
United States of America
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
با سلام دقیقا همینطوره . ... این سریال واقعا در شان رسانه ی ملی جمهوری اسلامی نیست. مرحبا به روحانی خوش فکر و با صداقتی همچون حاج آقا شهاب مرادی که صادقانه این سریال را نقد کردند. به امید اینکه مسئولین و صدا سیما در پخش سریالهاشون بیشتر توجه داشته باشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
سلام موافقم
شهاب الدین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
متاسف شدم از این نحوه بیان اقای مرادی....اشکالات را گفتن و نقد کردن خیلی خوب اما تخریب هرگز....این سریال بعلاوه برنامه گفتگوی بعد از آن برای نسل امروز خیلی کارگشاست....
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
حاجی با کمال احترام البته این نظر شماست. من که با دیدن این فیلم باعث شد مطالعه بیشتری نسبت به این خانواده کثیف داشته باشم و تنفرم نسبت بهشون بیشتر بشه. ضمنا طبق مطالعه من این چیزایی که نشون میدن در مقابل فساد اخلاقی و مالی شاه و خانوادش و خیانتشون به این مردم نیست و از سازندگان این فیلم و رسانه ملی تشکر میکنم.
م ش
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
سلام ببخشید اشتباهی دوتا مثبت دادم. حلال کنید. موافقم با نظر حمید آقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
واقعا اگه اینجوری بوده و مدام اینا در حال عیش و نوش بودن پس چطور وقت کردن ورزشگاهی بسازن که ایران بعد انقلاب هنوز نتونسته یه صندلی بذاره طبقه دومش....عجب؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
سلام علیکم واقعا ممنون شما هستیم که چقدر موشکافانه مسایل را مطرح می کنید اتفاقا من هم با پسرم راجب این همه اغراق در این سریال وهمدر رابطه با زنان نجیب ما در آن عصر و آرایش غلیظ آن دختران جای بسیار افسوس است واقعا من بابت این همه هزینه متاسفم.ازشما روحانیت محترم که مردم نسبت به دنیای مجازی سپاسگزارم.ازطرف یک شهروند فرهنگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
سلام درست میگین موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
آخه این چه تیتریه که زدین ؟ حممممممله ی شدیییید الحن !!!!!! یکی ندونه فکر میکنه چه خبره ! این یه انتقاد بجا و منصفانه بود ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
موافقم
شریفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
فعلا دوران ابتدایی حکومت محمد رضا شاه را نشان میدهند که ذلی و خفیف بود بگذارید چند سال بگذرد دوران قلدری و مستکبری آن را هم نشان خواهند داد
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
حیف اون همه پول که صرف این سریال شد! میدونین بیست میلیارد تومن حقوق چند ماه یه کارگره؟ من حساب کردم حقوق دو سال یه کارگر رو دادن سریال به این بیخودی ساختن!! چه کاریه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
حیف پول و وقت مردم که صرف سریال «معمای شاه» می‌شود
ابراهیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
سلام
خداحفظشون کنه آقای مرادی رو که به هیچ کس باج نمیدن و اون مطلبی که درست هست رو راحت بیان می کنند.
سریالی که هزینه بسیار بالایی داشته و حتی بیننده رغبتی نداره ببینه و سریالی که باور پذیر نیست.
متاسفانه مسئولین مربوطه ظرفیت شنیدن نقد رو ندارن
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار