به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هابیل درویشی در مراسم افتتاح ایستگاه میرزای شیرازی از خط 3 متروی تهران که صبح امروز با حضور شهردار تهران، معاونین شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد با اشاره به اینکه مترو یک صنعت بعد از انقلاب است، اظهارداشت: امروزه متروی تهران از لحاظ کیفی بهتر از کشورهای اروپایی نباشد کمتر نخواهد بود.
وی تصریح کرد: هماکنون حدود 200 کیلومتر مترو داریم که عمده کار آن در دهه گذشته صورت گرفته است.
درویشی با اشاره به ویژگیهای ایستگاه میرزای شیرازی خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی این ایستگاه بین خیابان شهید بهشتی، تقاطع میرزای شیرازی و بین ایستگاههای فاطمی و بهشتی است و طول سکوی ایستگاه 160 متر بوده و دارای 2 ورودی است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه با راهاندازی این ایستگاه از امروز بیش از 30 هزار سفر در این ایستگاه صورت خواهد گرفت، گفت: امیدواریم باقیمانده ایستگاههای خط 3 تا 3-2 ماه آینده به بهرهبرداری برسد و تا پایان ایستگاههای این خط روزانه یک میلیون سفر محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: پیشبینی میشود همزمان با اسفندماه، تعداد سفرها در ایستگاههای مترو به 4 میلیون سفر برسد.
درویشی همچنین به راهاندازی خط ویژه فرودگاه خبرداد و گفت: به زودی این کار انجام خواهد گرفت ضمن اینکه این خط با قطارهای ویژه به بهرهبرداری میرسد و خط ویژه فرودگاه به 4 ترمینال خدمت خواهد داد و بیش از 70 هزار سفر با این خط انجام میشود.
وی با تاکید بر اینکه تمامی مراحل کار خط ویژه فرودگاه به پایان رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر در حال نصب پلههای برقی این ایستگاه هستیم و تا قبل از عید فرودگاه مهرآباد را به عنوان عیدی به شهروندان خواهیم داد.
درویشی همچنین به تامین 57 واگن قطار و اضافه شدن آن به واگنهای قبلی خبر داد و گفت: این کار نیز در روزهای آینده عملیاتی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه بیان داشت: 2 پروژه خط 6 و 7 مترو نیز در اولویت کاری شهرداری قرار دارد و امیدواریم خط 7 در سال 95 و خط 6 در سال 96 به بهرهبرداری برسد به طوریکه مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری بسیج شدهاند تا این دو خط تا قبل از پایان مدیریت شهری در این دوره به بهرهبرداری برسند.
وی گفت: با اتمام این دو خط روزانه 9 میلیون سفر در ایستگاههای مترو انجام خواهد گرفت.
درویشی با تاکید بر اینکه 100 درصد کارها اعم از طراحی و برنامهریزی و مطالعه ایستگاههای مترو توسط مهندسین داخلی انجام میگیرد، بیان داشت: در حال حاضر در تجهیزات ثابت بیش از 80 درصد بومیسازی و در تجهیزات متحرک بیش از 60 درصد بومیسازی شده است.