به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پژمان لشگری پور مجری طرح «بادیگارد» با اشاره به حذف این فیلم که با استقبال مردمی روبرو شده بود گفت: در جشنواره سی و چهارم سه فیلم مجموعاً در ۲۵ رشته کاندید شدند اما جالب است که مجموع این ۲۵ مورد نامزدی سیمرغ بلورین تنها به یک جایزه آنهم به طور مشترک ختم میشود اما از قضا "بادیگارد” با ۶ مورد نامزدی دریافت جایزه، برنده دو سیمرغ بلورین میشود آیا این شبهه ایجاد نمیشود که آن ۲۵ مورد نامزدی صرفاً برای پر کردن لیست کاندیداها و حذف احتمالی برخی از افراد صورت گرفته است؟ آیا میشود ۲۵ کاندیدا در هیچ رشتهای لایق دریافت جایزه نبوده باشند؟ پس این حجم نامزدی به چه دلیلی اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: آیا در مورد جایزه ویژه هیئت داوران در بخش کارگردانی منطقی است که فیلم برگزیده جزو کاندیداهای آن بخش نباشد و بعد در جواب این انتخاب پرسشبرانگیز گفته شود که میخواستیم سورپرایز داشته باشیم! مگر جشنواره فجر اسباببازی ماست؟
مجری طرح «بادیگارد» افزود: آیا منطقی است برنده بهترین فیلم جشنواره در هیچکدام از رشتههای اصلی جشنواره برنده سیمرغ نشده باشد و فقط ناگهان سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از آن خود کند؟ برای چندمین بار تأکید میکنم که شایستگی هیچکدام از این آثار را زیر سؤال نمیبرم و همه این فیلمها برای بنده قابل احتراماند.
لشگری پور افزود: بحث من هندسه اشتباه حاکم بر نحوه داوری و جمعبندی آراست. بنابراین بهتر است با خودمان صادق باشیم، موضوع سلیقه نیست بهتر است عنوان شود در مورد "بادیگارد” میخواستیم فرد را حذف کنیم و برای حذف فرد بهانهای تراشیدیم و فیلم "بادیگارد” را حذف کردیم. البته الحمدلله زمانه بهترین قاضی است.
حذف حاتمی کیا حتی از کاندیداتوری کارگردانی و سیمرغ و قرار گرفتن "ضعفا" در فهرست نامزدهای دریافت سیمرغ فیلمنامه و کارگردانی از آنجایی سوال برانگیز است که مخاطب مردمی این فیلم را در صدر انتخاب های خود قرار داده است و با استقبال فراوان از این فیلم سانس های "فوق العاده"، را به امری "عادی" تبدیل کرده است. از طرف دیگر بادیگارد کاملا "سینمایی" است و به واقع در میان هچل هفت های جشنواره سی و چهارم اگر بادیگارد، کاندیدا نباشد پس کدام سینما می خواهد "سیمرغ" دریافت کند؟