به گزارش خبرگزاری خبرنگار دانشجو از مشهد، محمد اسماعیل خیامی امروز در همایش کارگزاران نوروز 95 در تالار امام رضا(ع) دانشگاه علومپزشکی مشهد در جمع کارکنان نوروز سال آینده این دانشگاه با بیان اینکه در سال 94 با همکاری یکدیگر ایام تعطیلات را با کارنامه خوب به پایان رساندیم، گفت: بازتاب بررسیها نشان میدهد که کمیت و کفیت ارائه خدمات در خراسان رضوی با اجرای برنامه نظام تحول سلامت بهتر و بیشتر شده است.
وی افزود: باوجود فشارهایی که برای ارائه خدمات درمانی از نظر کمی وکیفی وجود داشت، خوشبختانه رضایت مندی مردم از خدمات بالا است و ما این امر را احساس کردهایم.
مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در طرح تحول نظام سلامت زمانی که مردم دیدند که ارتباط دوطرفه است، مشکلاتشانش را به ما منعکس میکردند.
خیامی خطاب به کارگزارن همایش با یادآوری این مطلب که در ایام عید مشهد با حجم زیادی از مسافران و زائران روبرو است، بیانداشت: با توجه به اینکه در آستانه نوروز سال 95 هستیم، باید در کنار یکدیگر با ارائه خدمات بهتر این ایام را پشتسر و اجازه بروز مشکلات را ندهیم.
وی همچنین به نامه وزیر بهداشت به مراکز درمانی برای تعطیلات ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: در این نامه بر آماده بودن مراکز درمانی، برنامه ریزی در جهت ارائه خدمات و فعال بودن مراکز درمانی، آمادگی همه بخشها، کارشناسان و اورژانسها به مردم تاکید داشته است.
مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام اینکه چند تیم نظارتی جهت نظارت برفعالیت مراکز درمانی در دستور کار داریم، گفت: این تیمها تمامی فعالیت و خدمات حوزههای درمانی را بررسی و سپس آنها را ثبت و مورد تحلیل قرار میدهند.
وی با یادآوری دوبار بر حجم بالای زائران و مسافران مشهد در ایام تعطیلات نورزی، تصریح کرد: مراکز درمانی باید علاوه بر خدمات رسانی به زائران ایرانی آمادگی لازم برای ارائه خدمات خوب به مسافران خارجی را نیز داشته باشند.
خیامی با بیان این مطلب که نظارت در این ایام به صورت مستقیم، غیر مستقیم ورسمی و غیر رسمی صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: باید دستورالعملهای ارائه خدمات را با جدیت بیشتر رعایت و مورد توجه قرار داد.
وی بیان داشت: مسئولین حوزهای درمانی برای جلوگیری از مشکلات و خدمات رسانی سریع باید از برنامههای حوزها مانند تعویض و تغییر پست محل کار کارکنان و تغییر جایگاه افراد اطلاع دقیق داشته باشند.
مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از رسانهها خواست که در اطلاع رسانی خود برای جلوگیری از بروز مشکلات با آنان هماهنگی داشته باشند.
وی گفت: رسانهها کمک بزرگی به ما در ایام تعطیلات به جهت حساسیت آن روزها و جلوگیری از بروز مشکلات در سطح جامعه میکنند پس بهتر است در اطلاع رسانی با ما هماهنگی داشته باشند.
وجود سه آمبولانس اورژانس و یک فروند اورژانس هوایی در تعطیلات نوروزی
در ادامه حسین اسحاقی، مدیریت مرکز حوادث و فوریتهای مرکز دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام اینکه اورژانس 115، ستاد هدایت درمان و مرکز هدایت بحران در ایام نوروز فعال میباشد، خاطرنشان کرد: این اورژانس در پایگاهای شهری و جادهای فعال خواهد بود.
مدیریت مرکز حوادث و فوریتهای مرکز دانشگاه علوم پزشکی مشهد از وجود سه آمبولانس اورژانسی در ایام تعطیلات خبر داد و گفت: سه آمبولانس در مشهد، نیشابور و تربت حیدریه خدمات رسانی انجام میدهند، علاوه بر این یک فروند اورژانس هوایی فعال است.
شماره تماسها برای شکایات مردمی در ایام نوروز
اسحاقی بیان داشت: شماره تلفن 8760555 جهت پاسخگویی شکایت مردم در این ایام است که به صورت 24 ساعته فعال میباشد، این ستاد به اعزام بیماران به مراکز درمانی کمک میکند.
وی از مردم خواست، برای بیمارانی که دچار مشکلات خاص میشوند، از شمار تلفن 8780808 جهت راهنمایی آنان برای اعزام بیماران به بیمارستان مناسب آن بیماری تماس بگیرند.
اسحاقی شماره تلفن 8760333 را برای مشکلات و حوادثی مانند سوختگی و تصادفات شدید بیان کرد و گفت: سامانه 1590 به صورت 24 ساعته جهت رسیدگی به شکایت مردم از بیمارستانهای خصوصی، دولتی فعال است.