به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، محمد سالاری استفاده از فضای پسابرجام برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران را بهترین موقعیت دانست، گفت: به عقیده من، یکی از مهمترین اولویت های دولت با توجه به امضای سند برجام و شرایطی که به عنوان فرصت های پساتحریم پیش روی دولت است،این راه را می گشاید که در توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی و ریلی کلانشهرهای کشور از جمله تهران قدم های تاثیرگذاری بردارد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران به یکی از مهمترین چالش های پیش روی تهران اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین چالش های اساسی کلانشهرها به دلیل بارگذاری بیشتر و تراکم جمعیت، مشکل آلودگی هواست به نحوی که در تهران شاهد آمار غیرقابل انکاری در زمینه فوت شهروندان هستیم.
به گفته سالاری، طبق آمارهای منتشر شده، سالانه نزدیک به ۲۷۰۰ نفر از شهروندان تهرانی جان خود را به خود آلودگی هوای تهران از دست می دهند.
وی تاکید کرد: مشکل به جایی رسیده است که سال گذشته نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، طرح انتقال پایتخت را مطرح کردند و حتی کمیسیون هفتم دولت برای چالش کلانشهرها ایجاد و فعال شد. اما مشکل اصلی یعنی پاسخگویی به نیاز حمل و نقل عمومی تهران و حل کمبود اتوبوس ها همچنان پابرجاست.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سالهاست دولت های گذشته و فعلی نسبت به پرداخت هزینه های خرید اتوبوس دچار مشکلاتی شده اند، ادامه داد: درست است که دولت نقدینگی ندارد و ما هم انتظار نداریم با وجود مشکلات پیش رو، این مبلغ را پرداخت کند اما می تواند از این فرصت پسابرجام استفاده کند و تحت عنوان فاینانس و قراردادهای مشابه با کشورهای خارجی تعهدات خود را نسبت به شهرداری تهران عملی سازد.
سالاری اضافه کرد: طی سال های گذشته بدهی دولت های گذشته به شهرداری باقی مانده است که با این اقدام، دین ها صاف می شود.
وی تاکید کرد: آلودگی هوای تهران مهمترین چالش پیش روی تهران و نظام است و با نوسازی ناوگان حمل و نقل و توسعه حمل و نقل ریلی، معضل بزرگ پایتخت و البته سایر کلانشهرها به کمترین حد خود می رسد.
وی اظهار امیدواری کرد که دولت در بودجه سال ۹۵، دست به یک اقدام بزرگ برای حل بخشی از مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی تهران بزند.