کد خبر:۵۱۳۶۹۴
حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو:

دولت می‌خواهد صداوسیما بنگاه تبلیغاتی‌اش باشد/ جای منتقدان در رسانه ملی خالی است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت در دوره آقای سرافراز همراهی لازم را نداشت و باعث شد مشکلات مالی فراوانی برای سازمان پیش بیاید.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو در خصوص عملکرد سرافراز در صداوسیما گفت: آقای سرافراز ویژگی‌های فردی بارزی مانند روحیه انقلابی‌گری، ساده‌زیستی و آشنایی با فضای کار سازمان داشتند لذا به نظر می‌رسید که ایشان بتوانند کارهای موثری انجام دهند و البته تغییراتی را هم شروع کردند.

 

وی افزود: متاسفانه همکاری لازم با ایشان برای ایجاد تحول در سازمان صداوسیما انجام نشد و از طرف دیگری خود ایشان هم روحیه تعاملی خوبی نداشت و نتوانست از ظرفیت‌های درون و بیرون سازمان به خوبی بهره بگیرد لذا مشکلاتی برایش پیش آمد و در نتیجه تصمیم گرفتند که استعفا بدهند.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مدیر جدید صداوسیما، گفت: با توجه به  تجربه‌های مدیریتی آقای دکتر علی عسگری در نهادهای مختلف، به خصوص در خود صداوسیما امید هست که ایشان بتواند مشکلات را سر و سامان بدهد.

 

حسینی افزود: البته گرفتاری‌های این مجموعه بسیار زیاد است و همه باید کمک بدهند. به ویژه دولت که در دوره آقای سرافراز همراهی لازم را نداشت و باعث شد مشکلات مالی فراوانی برای سازمان پیش بیاید. امیدواریم نگاه دولت‌مردان به صداوسیما به عنوان روابط عمومی یا بنگاه تبلیغاتی قوه مجریه نباشد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: صداوسیما رسانه ملی است. در عین حالی که باید قوای مختلف را تقویت کند، باید سخن مردم را هم انعکاس بدهد و زبان رسای جامعه باشد. یکی از شعارهای انقلاب ما آزادی بوده است و مردم باید بتوانند هر وقت لازم بود با خیال راحت انتقاد کنند. جای منتقدان در رسانه ملی خالی است. نباید توقع باشد که این رسانه تاثیرگذار فقط به تعریف و تمجید دولتمردان بپردازد. به هر حال مشکلاتی به خصوص در عرصه اقتصادی داریم که ناشی از ضعف مسئولان است و صداوسیما نمی‌تواند این مسائل را وارونه نشان دهد.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این مسئله با همه دولت‌های پیشین هم وجود داشته است اما دولت یازدهم انگار که روحیه متفاوتی دارد و تخریب صداوسیما را در سال‌های گذاشته شاهد بودیم.

 

حسینی افزود: امیدواریم مدیریت جدید با بهره‌گیری از  نیروهای متخصص و با تجربه برنامه‌هایی پر محتوا و جذاب تولید کنند که مردم نیازمند استفاده از شبکه‌های خارجی نباشند. صداوسیما حلقه واسط بین نظام و مردم است و همه باید تلاش کنند تا این رسانه‌ ارتقاء پیدا کند. الآن بالغ بر 205 شبکه فارسی زبان وجود دارد که در حوزه‌های مختلف سیاسی، فیلم و سریال، سرگرمی و موارد دیگر فعال هستند و امیدوارند که بتوانند در بزنگاه‌ها تاثیرگذاری خودشان را داشته باشند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار