کد خبر:۵۳۰۹۴۷

پاسخ رئیس پلیس راهور تهران درخصوص «عدم نظارت ناجا بر تخلفات موتورسواران»

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: شفاف نبودن و خلاء‌های قانونی دربرخورد با موتورسواران متخلف یکی از معضلاتی است که با آن مواجه هستیم؛ بیش از آنکه به علت‌های این موضوع بپردازیم متأسفانه با معلول برخورد می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسینی درباره گلایه هایی مبنی بر عدم نظارت پلیس بر تخلفات موتورسیکلت سواران، اظهارداشت: تخلفات موتورسیکلت سواران، به عنوان یک معضل به شدت جامعه را تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که شاهد بی نظمی این گونه از کاربران در سطح شهر هستیم، در حالیکه از سوی دیگر آمار و ارقام ارائه شده از سوی پلیس موید نظارت بر تخلفات راکبان موتورسوار است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در چهارماهه نخست امسال، بیش از 50 هزار دستگاه موتورسیکلت به پارکینگ منتقل و نیز بیش از 800 هزار نفر از موتورسواران به علت تخلفات عدیده جریمه شدند از افزایش 15 درصدی این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

 

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه مردم، هیچ اقدامی از سوی پلیس جهت برخورد با موتورسواران متخلف انجام نشده است، گفت: اینکه از پلیس توقع داشته باشیم تا این معضل را به تنهایی حل کند، انتظارمنطقی نیست و راه به جایی نمی برد بلکه حل این معضل نیازمند این است که کلیه دستگاه های مسئول پای کار آمده و تکالیف خود را انجام دهند.

 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: درصد قابل توجهی از راکبان موتورسیکلت به واسطه شغل یا درآمدشان از این وسیله نقلیه استفاده می کنند.

 

سردار حسینی به اشباع پارکینگ ها به علت رهاکردن موتورسیکلت از سوی مالکان آن اشاره کرد و گفت: شفاف نبودن و خلاء های قانونی در این رابطه یکی از معضلاتی است که با آن مواجه هستیم؛ بیش از آنکه به علت های این موضوع بپردازیم متاسفانه با معلول برخورد می کنیم.

 

وی،عدم وجود مکان هایی برای انتقال موتورسیکلت های متخلف و نیز بی کیفیتی و ارزان قیمت بودن این وسیله نقلیه را یکی دیگر از معضلات موجود در این رابطه عنوان و تصریح کرد: نازل بودن قیمت این وسیله نقلیه موجب شده تا مالکان هیچ اقدامی برای ترخیص آن انجام ندهند و مجدداً موتورسیکلت دیگری را خریداری کنند.

 

سردار حسینی بر استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت تولید موتورسیکلت تاکید کرد و گفت: نباید موتورسیکلت بی کیفیت و ارزان قیمت وجود داشته باشد بلکه کیفیت بالای این وسیله نقلیه موجب می شود تا مالکان نسبت به ترخیص آن اقدام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: موتورسواران باید بداند در صورت ارتکاب تخلف و هدایت وسیله نقلیه به پارکینگ نمی تواند قید موتورسیکلت خود را زده و از تخلفی که مرتکب شده، شانه خالی کنند بلکه باید قانون، تکلیف متخلفان را مشخص کند.

 

به گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر ایجاد محرومیت های اجتماعی برای موتورسواران متخلف تاکید و تصریح کرد: باید شرایط بروز این معضل، علت یابی شده و همه دستگاه ها تکالیف خود را به نحو شایسته انجام دهند و از سویی دیگر نباید از پلیس انتظار داشت که به تنهایی مشکلات را حل کند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات بینندگان
فاطمه مرادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
شما کجا برخورد میکنید؟
هزاران مسافربر شخصی دودزا و بدون مجوز در تهران مسافرکشی میکنند و گهگاهی مزاحم نوامیس مردم میشوند.هر روزه صدها ماشین شهرستانی وارد تهران شده و مسافرکشی میکنند.شما چه میکنید؟عمل کنید.تمامی خیابانها دوبله پارک میکنند شما چه نظارتی دارید؟
0
0
پربازدیدترین آخرین اخبار