به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است: به اطلاع علاقه مندان شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) میرساند که با مراجعه به سامانه سماح به آدرس (https://samah.haj.ir) نسبت به ثبت نام خود و همراهان اقدام کنند.
ضمناً افرادی که از تاریخ 16 مردادماه سالجاری در سامانه سماح ثبت نام کردهاند از روز شنبه مورخ 27 شهریور ماه به مدت 72 ساعت مهلت دارند، نسبت به پرداخت هزینههای مربوطه و نهایی کردن ثبتنام خود اقدام کنند.
شایان ذکر است متقاضیان زیارت اربعین که در سماح ثبت نام کردهاند، لازم است برای تکمیل و نهایی کردن روند ثبت نام خود، با ورود به سامانه، در صفحه اول با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری به صفحه پرداخت هزینهها رفته و نسبت به واریز وجوه از طریق یکی از درگاه های بانکی اقدام کنند.
ضمناً هزینههای عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین شامل موارد زیر میباشد:
1- هزینه ارزی اخذ روادید بابت هر نفر 40 دلار که معادل ریالی آن روزانه به نرخ آزاد بانک مرکزی با کارمزد مربوطه بر روی سامانه محاسبه می شود.
2- هزینه بیمه و خدمات درمانی بابت هر نفر 259.000 ریال
3- حق الزحمه کارگزاری 100.000 ریال
شایان ذکر است قبل از پرداخت هزینهها ، امکان ویرایش اطلاعات و حذف و اضافه اعضای گروه و نیز ثبت درخواست ویزا وجود دارد.
نکات مهم:
1)با توجه به اینکه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه سماح ، شخصاً نسبت به ثبت نام و تشکیل گروه اقدام نمایند، چنانچه ثبت نام توسط دفاتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام شود به ازاء هر نفر مبلغ 20.000 ریال به هزینههای فوق افزوده می شود.
2) دریافت هرگونه وجهی به صورت دستی توسط دفاتر زیارتی ممنوع است.
3)سرگروه محترم می بایست پس از واریز هزینه های مربوطه، مدارک خود و اعضای گروه شامل اصل گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس 3x2 یا 4x3 را به دفتر زیارتی که بهنگام ثبت نام در سامانه سماح انتخاب کرده، تحویل نماید.
4) در صورت انصراف هریک از اعضا از عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین، لازم است سرگروه به دفتر زیارتی انتخابی مراجعه و انصراف آن فرد را اعلام نماید. بدیهی است در صورت انصراف ، در هر مرحله با توجه به اقدامات صورت گرفته، خسارت مربوطه کسر و مبلغ باقیمانده به عضو منصرف عودت داده خواهد شد.