آژنگ، کارشناس تعلیم و تربیت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درخصوص موضوع لزوم عملیاتی کردن ورود اسناد لانه جاسوسی به کتابهای درسی دانشآموزان و دانشجویان گفت: باید این اسناد در ذیل موضوع استکبارستیزی در کتب درسی قرار گیرد. در حال حاضر هم موضوعاتی مانند مبارزه با آمریکا به عنوان نماد استکبار در مطالب درسی داریم اما لازم است که مباحث مربوط به اسناد لانه جاسوسی بهصورت مجزا در سرفصلی جدید مطرح شود.
وی ادامه داد: در این راستا باید کارشناسان و متخصصین سازمان پژوهش و برنامهریزی با تحلیل محتوای کتابهای درسی مشخص کنند که اساسا چه میزان مفهوم استکبار و آمریکا ستیزی در آنها گنجانده شده و به طور ضمنی و مستقیم چه تصویری از آمریکا به دانش آموز منتقل میشود.
آژنگ در پاسخ به این سوال که چرا تا امروز مسئولین در این باره اقدامی صورت ندادهاند تصریح کرد: ادعای مسئولین نشان میدهد که دغدغه چنین کاری را داشتهاند. اما در این رابطه باید عملکردها را سنجید که در این طول سه دهه گذشته سرفصلها و مطالب درسی چه تغییراتی کرده و یا چه اهدافی برای هر دوره تحصیلی در نظر گرفته شده است. با این وجود پس از تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم ورود اسناد لانه جاسوسی در کتابهای درسی، هرگونه اهمال در این مساله، جای سوال خواهد داشت و مسئولین باید پاسخگو باشند.