چرا معمایی که ورزی از شاه روایت کرد، جذاب نیست؟/ فرصت‌سوزی تاریخی!
یادداشت/
معمای شاه، حتی اگر روزی دوبار و در بهترین ساعات شبانه روز هم پخش شود، بعید است با این ویژگی‌ها بتواند در جذب مخاطب، و جلب نظر متخصصین موفق باشد.
تعداد نظرات: ۱۳
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
هیچ وقت نمی شود مردم را پای سریالی نشاند که حرف های یومیه و احوال پرسی های داخل خانه شان هم سیاسی است! بزرگترین ضعف این سریال با وجود بیان حقایق سیاسی ، ضعف در دیالوگ نویسی می باشد .
ناشناس
Sweden
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
اگر بیننده نداشت دشمن هم نداشت.
ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
فاضله 30 تیر تا 28 مرداد و نقش اشخاص را تحریف کرده بود به نقش فداییان اسلام و آیت الله کاشانی کمرنگ از واقعیت و نقش موثرشان پرداخته شد و به ویژه اختالفشان با مصدق و بلایی که مصدق السلطنه سرشان آورد و خیانتی که بدانها پس از روی کار آوردنش کرد. همین طور در مورد خیانتی که مصدق به نهضت ملی شدن نفت کرد نشد. ضمن آن که طرح و پیشنهاد ملی شدن نفت اصولا مال مصدق نبود وبه اسم این خائن تمام شد. به بی دینی هایش هم پرداخته نشد. خلاصه یکعده دنبال این هستند که مصدق برای این مردم قهرمان باشد.
voa
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
حیف، واقعاً حیف
حسین وحیدی منفرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
سلام
اگرچه داستان پردازی سریال از داستان پردازی های معمول در سریال های تاریخی کمتر است، اما شاید مخاطبان خاصی مانند افرادی که تاریخ را موشکافانه دنبال می کنند و به دنبال واقعیت داستان های مکتوم تاریخ معاصر از جمله قضیه مصدق و امثالهم هستند، این سبک را بپسندند زیراکه افشای واقعیت های تاریخی مهم از جمله همین کودتای 28 مرداد و روشن ساختن تمام ابعاد شخصیتی مثل مصدق به نظر این قشر مهم تر از داستان پردازی های ساختگی و از منظر تاریخی بی ارزش است.
البته در سطح مخاطب عام هم برخلاف خواست بخشی از بدنه هنری در حال رشد فکری و بینشی است و سطح انتظاراتش از هم ذات پنداری با درام های عاشقانه نخ نما به سمت آگاهی از واقعیت های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و اقتصادی سوق پیدا کرده است.
زمانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
به نظرمن که سریال خیلی خوبیه سعی میکنم یه قسمتشوهم ازدست ندم وبی صبرانه منتظررسیدن به سالهای ۴۳به بعدهستم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
بی انصافید
ناشناس
Sweden
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
واقعا ی انصافید و خواسته اید از قافله مد روشنفکری و کوبیدن این سریال عقب نمانید. این سریال البته اشکالاتی دارد اما در نشان دادن ارتباتط شهوت پرستی و وابستگی به اجنبی خوب عمل کرده. اگر ضعیف بود و بیننده نداشت که این همه مورد هجمه ضد انقلاب نبود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
خیلی ساده لوح هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
نمی دونم چرا جدیدا سریالهای تلوزیون فقط در همین زمینه شهوت پرستی و بزک هنرپیشه ها خوب و قوی هستن.تاثیرات سریالهای پیش پا افتاده ماهواره است آیا؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
چرا باید سریال های تاریخی مخصوصا تاریخ معاصر را فقط آقای ورزی بسازد
نمی شود یک با این کار به یک آدم با تجربه دیگر واگذارشود
Christopher Nolan
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
خیلی تند رفتید . بی انصافیه ...
مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
من که خیلی سعی کردم نگاش کنم و قبل از پخش سریال هم به دلیل تبلیغات گسترده تلوزیون خیلی منتظر پخشش بودم اما تحمل یک قسمت کاملش هم واقعا سخت بود چون قسمت عمده فیلم به خانواده وزیری و داستانهای پیش پا افتاده آنها می پرداخت و در حالیکه اتفاقات مهمی در حال رخداد بود بیننده بدون اینکه آن اتفاقات را ببیند مثل روخوانی یک کتاب تاریخ از زبان خانواده وزیری یا سایر شخصیتها در حالیکه در فضایی کسل کننده و بی تحرک در حال نوشیدن چای و گوش دادن به موسیقی های آرام و خواب آلود بودند آن اتفاق تاریخی را فقط می شنید این ضغف بزرگی است که فکر می کنند برای کشاندن مردم به سریال حتما باید یک ماجرای دراماتیک غیرتاریخی هم باشد و به خاطر این تفکر آن ماجرا قسمت اصلی داستان می شود و تاریخ واقعی در حاشیه قرار می گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار