اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
محمد استادی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان رستاک در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، در خصوص محصولات تولیدی این شرکت گفت: این شرکت با نصب سامانه که از سه جزء باتری، موتور الکترونیکی و سیستم الکترونیکی تشکیل شده، قادر است که هر موتور سیکلت بنزینی را تبدیل به یک موتور سیکلت دوگانه سوز هیبریدی کند.
وی با اشاره به اینکه نصب این سامانه سه ساعت زمان میبرد، تصریح کرد: قدرت پیمایش موتورهای هیبریدی با استفاده از باتری 50 کیلومتر است، در ضمن این باتریها در چهار ساعت قابل شارژ میباشند.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان رستاک با تاکید بر این موضوع که موتورهای سیکلت عامل اصلی آلودگی هوای کلان شهرهاست، خاطرنشان کرد: بنابراین موتور سیکلتهای هیبریدی در کاهش آلودگی هوا موثر خواهند بود.
استادی بیان داشت: درست است که موتور سیکلتهای هیبریدی دوگانه سوز است؛ اما در طول زمان مردم به طور خودکار از باتری آن بیشتر استفاده خواهند کرد و از بخش بنزینی موتور کمتر استفاده میکنند.
وی همچنین به بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پارک علم و فناوری خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: ستاری از چند شرکت پارک بازدید کرد که شرکت رستاک از جمله این شرکتها آنها بود، او با طرح ما موافق بود و قول حمایت نیز داد.
طراح موتورسیکلت هیبریدی در ضمن سخنان خود اجرای این طرح را از نظر مادی به نفع دولت دانست و گفت: چنانچه دولت بخواهد موتورهای برقی را جایگزین موتور سیکلتهای فعلی کند باید 100میلیارد تومان هزینه کند؛ اما با تبدیل موتور سیکلت بنزینی به هیبریدی نیازی به این سرمایهگذاری سنگین نیست.
مدیر عامل شرکت رستاک تاکید کرد: تبدیل موتورها به موتور هیبریدی برای دولت صرفه اقتصادی دارد، به این دلیل که هزینه این تبدیل دو میلیون تومان است و مشتری یک و نیم میلیون تومان از این رقم را پرداخت خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت نفر در شرکت رستاک مشغول به کار میباشند، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این طرح برای حدود 500 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
طراح موتور سیکلت هیبریدی در خصوص مقدار هزینه صرفه شده در این طرح، گفت: شرکت رستاک تاکنون 200میلیون تومان در طراحی و ساخت این موتور هزینه کرده است، همچنین پارک علم و فناوری استان نیز از ما حمایت کردهاند.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان رستاک با اشاره به اینکه برای طراحی سامانه در بخش کنترل و الکترونیک دانشگاه صنعتی تهران با ما همکاری کرد، بیان داشت: طراحی موتورهای هیبریدی دانش جدید است.
وی در پایان سخنان خود یادآورشد: در حال حاضر شرکت برق و شهرداری مشهد در بستن قرداد با ما ابراز تمایل کردهاند.