گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو-محمد آزادی، صالح سلطانی؛ این، مجموعه روایتهای خبرگزاری دانشجو از فیلمهای چشنواره فجر ۳۵ است. نگاهی گذرا که شما را با فضای کلی آنچه در آسمان فجر ۳۵ و سینمای سال آینده خواهد گذشت آشنا میکند. این روایتها را تا روزهای پایانی جشنواره در خبرگزاری دانشجو دنبال کنید.
خوب بد جلف؛ بمب گیشه96
پیمان قاسم خانی، در نخستین تجربه سینمایی خود در مقام کارگردان،همان مسیر ِ همیشگی ِ دوران نویسندگی اش را ادامه داده و با استفاده از عنصر "تضاد" و استفاده از طنز موقعیت، فیلمی سرگرم کننده روی پرده فرستاده که تمام مواد لازم برای یک فروش ِ فوقالعاده را دارد.
خوب، بد، جلف، ثمره استفاده از محبوبیت و موقعیت شخصیت "پژمان" است و نتیجه یک فیلمنامه چفت و بست دار. محصولی که یکی از بمب های سال 96 سینمای ایران خواهد بود.
اسرافیل؛ یک عاشقانه آرام؛ خیلی آرام!
آیدا پناهنده در دومین ساخته بلندش ترجیح داده دوباره راوی یک عاشقانه باشد؛ عاشقانه ای آرام و دوست داشتنی که عمدتاً در میزانسنهای تماشایی فیلم در سوادکوه ضبط شده است.
از بازیهای درخشان بازیگران زن فیلم نباید به سادگی گذشت؛ از هدیه تهرانی گرفته تا مریلا زارعی که احتمالاً یکی از متفاوتترین نقشهای این سالهای اخیرش را ایفا کرده. ریتم البته کُند است؛ خانم کارگردان شاید گمان میبرده تلخی و خستگی بازیگران را اینطوری میتواند نمایش دهد.
یک روز بخصوص؛ عشق و عاطفه دربرابر عقل و وجدان
البته که به پای طلا و مس نمیرسد؛ آقای کارگردان اما ترجیح داده همان دستفرمانی را که در «بوسیدن روی ماه» تکرار کرده بود، ادامه دهد. فیلم تازه اسعدیان پر است از پیام اخلاقی؛ پر است از دوگانههایی که میتوانست یک درام تماشایی را خلق کند.
بازیهای بعضاً کلیشهای و قصه نهچندان پُرتعلیق اما، «یک روز بخصوص» را یک سر و گردن پائینتر از دیگر آثار وی قرار میدهد. فیلم اما آنقدر شریف است که ارزش دیدن داشته باشد.