کد خبر:۵۸۳۵۰۸
نیلی‌ در نشست علمی اساتید درس انقلاب:

مدل آموزشی ما برای ۲۰ تا ۵۰ سال پیش است/ نتوانسته‌ایم به موضوع اشتغال دانشجویان پاسخ دهیم

رئیس دانشگاه تهران گفت: ما تکریم دانشجویان نخبه را به خوبی انجام داده‌ایم، اما نتوانسته‌ایم به بحث اشتغال آنها پاسخ دهیم؛ که این مسئله نشان می‌دهد ما نیمی از کارمان را درست انجام نداده‌ایم.

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست علمی اساتید درون انقلاب با عنوان «دستاوردهای انقلاب اسلامی، تحولات دولت جدید آمریکا و انتخابات ۹۶» صبح امروز در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

 

نیلی‌احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از پرافتخارترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران دستاوردی است که دانشگاه‌ها داشتند. امروز ما به تولید علم کشور،‌ دانشجویان، نخبگان و فارغ‌التحصیلان کشورمان افتخار می‌کنیم.

 

وی افزود: تحولات همه جوامع و پیدایش بسیاری از تمدن‌ها ناشی از تحولات علمی است و در دنیا کشوری نیست که توسعه یافته باشد بدون اینکه تحولات ساختاری در دانشگاه‌هایش به وجود آمده باشد و دستاوردهای شاخصی نداشته باشد. لذا در آینده این دستاوردهای علمی آینده روشنی را برای ما رقم خواهد زد به شرط اینکه از آنها بتوانیم درست استفاده کنیم و بدانیم هدف این دستاوردها به کارگیری آنها در جامعه است.

 

نیلی‌احمدآبادی تأکید کرد: انتظار ما این است که تولید علم به ثروت بینجامد. خوشبختانه دستاوردهای علمی ما در دنیا باعث افتخار شده است و اگرچه ما از خروج نخبگان از کشور ناراحت هستیم ولی امیدواریم این مسئله جهت عکس پیدا کند و نخبگان ما به کشور بازگردند.

 

وی در ادامه با اشاره به انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: هدف بزرگ‌ترین چالش ترامپ که عدم صدور ویزا برای هفت کشور است ایرانیان بودند. بیشترین چالش ترامپ با ایران هم روی نخبگان ایرانی است، ما گفتیم این قانون ترامپ باعث می‌شود نخبگان بیشتری را بتوانیم در کشور جذب کنیم به همین دلیل ۱۳ دانشگاه اطلاعیه دادند و خواستار پذیرش این نخبگان شدند.

 

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه مدل آموزشی ما هنوز مدل قدیمی است،‌ گفت: تقریبا مدلی که ما در آموزش از آن استفاده می‌کنیم برای ۲۰ تا ۵۰ سال پیش است. متأسفانه ما مشارکت،‌خلاقیت و نوآوری را در شیوه‌های آموزشی خود کمتر جدی می‌گیریم.

 

نیلی‌آحمدآبادی تصریح کرد:‌ما این مشکل را در شورای سیاست‌گذاری علمی و فناوری دانشگاه تهران به صورت جدی بررسی کردیم و دیدیم اگر قدم‌های محکمی در این رابطه برداشته نشود با مشکل جدی روبه‌رو خواهیم شد. ما در این عصر نیازمند یک بازنگری جدی در روش‌ها و برنامه‌ها هستیم و به عقیده کارشناسان تغییر الگو در روش آموزش باید از پیش دبستانی آغاز شود.

 

رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: نحوه ارائه درس انقلاب اسلامی می‌تواند مثال روشنی از دستاوردهای انقلاب باشد. زیرا جوانانی که امسال وارد دانشگاه شده‌اند از انقلاب آنچه را فرا می‌گیرند که به آنها آموزش می‌دهیم پس شیوه آموزش دادن ما می‌تواند به پیشبرد انقلاب کمک کند.

 

نیلی‌احمدآبادی اضافه کرد: ما تکریم دانشجویان نخبه را به خوبی انجام داده‌ایم اما به بحث اشتغال آنها نتوانسته‌ایم پاسخ دهیم؛ که این مسئله نشان می‌دهد ما نیمی از کارمان را درست انجام نداده‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر همه ما به یک چالش معتقد باشیم می‌توانیم برای آن به راه‌حل برسیم ولی اگر در موضوع چالش اختلاف داشته باشیم به مشکل برمی‌خوریم پس اگر شما هم معتقدید باید روش‌مان را در آموزش تغییر دهیم باید کمک کنید نسلی را تربیت کنیم که در آینده دغدغه اشتغال نداشته باشند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار