به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ درحالی که فروش نوروزی سینمای ایران علی رغم افزایش 20 درصدی بلیت سینماها، پائین تر از حد انتظار بود و اختلاف چشمگیر آمار فروش فیلمهای کمدی و اجتماعی انتقادها را متوجه چینش نامناسب فیلم ها کرد، شورای صنفی نمایش در بیانیه ای علت کاهش فروش فیلم ها را تبلیغات کم تلویزیونی دانست.
در متن این بیانیه آمده است:
به نام تغییردهنده دلها و دیدهها
سینمای ایران سینمایی است که توانسته بر مرتفعترین قلههای سینمایی جهان بایستد و نمایندهای شایسته برای کشوری باشد که سالهاست مرکز توجه قدرتهای بزرگ جهان است.
سینما پرچمدار فاخرترین و ارزشمندترین آثار فرهنگی دنیای امروز است و مخاطب این فرهنگ عموم مردم جامعه... خوب میدانیم رسانهای که با سرمایه ملی و بودجه عمومی اداره میشود، رسالتش ارتقا و تکثیر فرهنگ برای همه ملت و عموم مردم است، جای تبعیض و اینکه هر روز خطوط قرمزی جدید را برای همراهی تلویزیون و سینما تعریف کنیم باید دست هم را گرم بفشاریم و فراموش نکنیم تبلیغ سینما و فیلمهای سینمای ایران حمایت بیچون و چرا از تولید ملّی و داخلیست.
چرا که در سالهای اخیر حمایت از تولید ملی و داخلی همواره مورد تأکید و اهمیّت از سوی مقام معظم رهبری بوده و هست. برای فیلمهای اکران نوروزی یا تبلیغ نداشتیم و اگر در مواردی هم داشتیم کم بود و دیر هنگام...! با تمام این شرایط جبری حضور گسترده و پرشور مردم عزیز در ایام نوروز در سینماها را میستاییم. این حضور سرشار از شوق تعبیری روشن از همدلی و مهربانی بود که قدردان آن هستیم.
جا دارد از همکاری، حضور و میزبانی سینماداران گرامی و دست اندرکاران سینماها که سانسهای فوق العاده آنها تا نیمه شب و حتی در بعضی از موارد تا دم صبح ادامه داشت، تشکر و قدردانی ویژه داشته باشیم.
دست در دست هم دهیم به مهر که رونق و سربلندی سینمای ایران باعث عزّت و مدال افتخارش بر گردن همه ایران و ایرانیست.