به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سجاد زارع صفت با اعلام این مطلب و اشاره به انواع خط کشی هایی که معمولا در سطح معابر شهری صورت می گیرد؛ گفت: به طور کلی، دو نوع خط کشی رنگ گرم و سرد در معابر و خیابان ها انجام می شود که گرچه ماندگاری و دوام رنگ گرم، بیشتر از رنگ سرد است؛ اما در منطقه 11 به لحاظ هزینه ای مقرون به صرفه نیست.
وی در توضیح علت کارا بودن استفاده از رنگ سرد در مناطق مرکزی شهر تهران؛ تصریح کرد: بر اساس نتایج مطالعات مفصلی که صورت گرفته؛ مشخص شده دلیل این که در معابر هسته مرکزی پایتخت؛ حجم خودروها بالاست و از طرفی به دلیل ازدیاد وسایل نقلیه سرعت آن ها نسبت به سایر مناطق شهر پایین تر است که این دو عامل باعث می شود میزان اصطکاک لاستیک خودروها با خط کشی معابر افزایش یابد و در نتیجه جرم پذیری رنگ خط کشی ها بیشتر و عمر آن ها کاهش یابد.
وی با تاکید بر این که بر اساس مطالعات مذکور متوسط سرعت وسایل نقلیه در منطقه 11 حدود 13 کیلومتر در ساعت است؛ ادامه داد: از آنجایی که هزینه هر متر طول خط کشی رنگ گرم چیزی حدود 3 برابر رنگ سرد است،؛ به همین دلیل تصمیم گرفته شده که با توجه به تخریب بیش از حد و زود هنگام خط کشی های گرم در این منطقه از رنگ سرد استفاده کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران در عین حال، عوامل دیگری همچون کیفیت آسفالت، کیفیت مواد استفاده شده در رنگ خط کشی ها و ... را نیز از جمله مسایلی دانست که می تواند در کاهش عمر خط کشی معابر نقش داشته باشد و افزود: با وجود این مشکل و طی دو ماه اخیر بیش از 75 کیلومتر انواع خط کشی رنگ گرم و سرد در این منطقه انجام شده که بیشتر آن رنگ سرد است.
وی خیابان امام خمینی حدفاصل میدان حسن آباد تا میدان حر، خیابان کارگرجنوبی حدفاصل میدان راه آهن تا میدان انقلاب اسلامی و خیابان ولی عصر (عج) حدفاصل میدان راه آهن تا چهارراه ولی عصر را از جمله معابری دانست که طی این مدت خط کشی محوری در آن ها انجام شده و خاطرنشان کرد: خیابان های معیری، ابوسعید، شوش، هلال احمر، مولوی، مرادی، ایروانی، زربافیان، بهداری و اسکندری جنوبی نیز سایر خیابان های مهمی است که خط کشی شده اند.
زارع صفت با بیان این که هزینه خط کشی این معابر بیش از 700 میلیون تومان بوده است؛ اظهار داشت: در همین مدت 10 ایستگاه تاکسی پر تردد سطح منطقه نیز خط کشی شد.