مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی از عدم تایید طرح ایمنی خط مترو تهران-فرودگاه امام خمینی (ره) در دبیرخانه شورای عالی فنی امور زیربنایی این وزارتخانه خبر داد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سارا امتحان اظهار کرد: در جلسات مشترک با مسئولان شرکت مترو تهران مقرر شد طرح ایمنی خط مترو تهران- فرودگاه امام با توجه به همجواری آن با آزادراه تهران- قم از سوی شرکت مترو تهران تهیه شود تا پس از بررسی شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی و در صورت نبود یا رفع ابهامات مورد تصویب قرار گیرد. در حال حاضر طرح ایمنی خط مترو تهران- فرودگاه امام که از سوی شرکت مترو تهران تهیهشده، مورد تأیید شورای فوق نیست. وی از ارسال ایرادات طرح ایمنی مترو فوق در قالب نامهای به شرکت مترو تهران خبر داد و گفت: شرکت مترو تهران، در تاریخ ۷ مرداد سال جاری طرح ایمنی مربوط را به دبیرخانه شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد که با توجه به ایرادات فنی و ایمنی و عدم تایید کارشناسان شورا، قابل طرح در شورای عالی فنی امور زیربنایی نیست. این مقام مسئول با اشاره به آخرین جلسه مشترک بین نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و شرکت مترو تهران که ۳۱ تیرماه سال جاری برگزار شد تصریح کرد: طبق صورتجلسه، شرکت مترو موظف است، ظرف ۱۰ روز کاری نسبت به ارائه طرح ایمنسازی که توسط مشاور ذیصلاح تهیهشده باشد با لحاظ شرح خدمات مورد تأیید شورای عالی فنی اقدام نمایند تا وزارت راه و شهرسازی به قید فوریت، ضمن بررسیهای لازم، موضوع را در شورای عالی فنی مطرح و نتیجه را اعلام کند. امتحان تاکید کرد: طبق توافق دو طرف در صورتیکه طرح ایمنی ارسالی مورد تأیید قرار گیرد، ابتدا باید طرح ایمنی در خط مترو تهران-فرودگاه امام (ره) اجرا شود و پس از اتمام و بازرسی از طرح اجرایی، مسئولان شهرداری تهران برای انجام تشریفات بهرهبرداری از این خط اقدام کنند. این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «بهرهبرداری از یک پروژه ناایمن، خطرات و حوادث گوناگونی را میتواند در پی داشته باشد» گفت: هرگونه خطر احتمالی مانند خروج واگن از خط، انحراف خودروهای در حال تردد از آزادراه و برخورد با مترو و تجهیزات خط و ... و بالعکس دور از ذهن نیست. وی گفت: از پروژههای همسان مترو تهران-فرودگاه امام میتوان به مترو در دست مطالعه اصفهان-شاهین شهر اشاره کرد که طرح ایمن سازی مترو فوق با هماهنگی شورایعالی فنی و امور زیربنایی در دست بررسی و تهیه قرار دارد. اجرای این پروژه نیز منوط به تایید طرح ایمنی در شورایعالی فنی و امور فنی زیربنایی حمل و نقل است.