نشست تخصصی «صادرات و برندینگ» در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با حضور نمایندگان تعدادی از شرکتهای دانش بنیان برگزار شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ نشست تخصصی «صادرات و برندینگ» در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با حضور نمایندگان تعدادی از شرکتهای دانش بنیان برگزار شد. در نشست تخصصی «صادرات و برندینگ» که امروز در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دایر شد نمایندگان تعدادی از شرکتهای نانویی فعال در حوزههای صنعتی نظیر تجهیزات، پتروشیمی، دارو، آب و محیط زیست، پوشش دهی، نساجی وخودرو حضور داشتند. شرکتهای حاضر در این نشست برنامهها و چالشهای پیش روی خود را برای صادرات و برندینگ مطرح کردند تا اگر برنامه حمایتی در این رابطه وجود دارد به واسطه این برنامه به آنها اعلام شود. ۱۲ شرکت دانش بنیان فعال در زمینه نانو در این نشست حضور داشتند. شرکتهای «پارسا پلیمر شریف»، «آریا پلیمر پیشگام»، «اکسیرنانو سینا»، «نانوداروپژوهان»، «آرتاش کامپوزیت»، «کیتوتک»، «های نو»، «پوشش نانوساختار»، «توانا»، «فناوران نانومقیاس»، «پیام آوران فردانگر» و «سوین پلاسما» از جمله شرکتهای حاضر در این نشست تخصصی بودند. این نشست تخصصی با توجه به اهمیت موضوع صادرات محصولات مرتبط با فناوری نانو در ستاد فناوری نانو برگزار شده و قرار است طی ۶ ماه آینده جلسات دیگری نیز برای بررسی وضعیت این شرکتها در ستاد برگزار گردد. در حال حاضر ۵۲ کشور در سراسر جهان در حال تولید بیش از ۷۶۰۰ محصول با فناوری نانو در ۱۲۱۱ شرکت تولیدی و صنعتی میباشند که در این میان سهم جمهوری اسلامی ایران تولید ۴۶۷ محصول و تجهیز نانویی در ۲۳۷ شرکت میباشد. امید است با توان افزایی این شرکتها در موضوع صادرات و برندینگ، جمهوری اسلامی ایران بتواند سهم بیشتری از بازار جهانی محصولات مبتنی بر فناوری نانو کسب نماید. کارگروه صنعت و بازار با هدف توسعه صنعتی نانوفناوری و بازارسازی و بازاریابی برای این محصولات و همچنین دستیابی به بازارهای صادراتی برای آنان، برنامههای دیگری نیز در دست اقدام دارد. برای آشنایی بیشتر با این کارگروه میتوانید به آدرس http://nanoindustry.ir مراجعه فرمایید. لطفا به منظور ارزیابی و بهبود کیفیت اخبار، به این خبر امتیاز بدهید.