
کد خبر:۶۲۸۱۳۶
گزارش/
جدال توئیترنشینها با «برند»های روحانی/ لیست امید و آپاندیسهای دولت به کجا میروند؟
برند «بیطرف» آنقدر جذاب نبود تا نمایندگان برای ۴ سال به آن اعتماد کنند. بیطرف، به درخواستهای تعدادی از نمایندگان که از وی خواستههائی برای حوزههای نمایندگی خود داشتند حاضر نشد پاسخ مثبت بدهد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-سیدمهدی حاجیآبادی؛ برند «بیطرف» آنقدر جذاب نبود تا نمایندگان برای ۴ سال به آن اعتماد کنند. یکی از نمایندگان مجلس در مورد علت رای نیاوردن وزیر پیشنهادی نیرو، تاکید کرد آقای بیطرف، به درخواستهای تعدادی از نمایندگان که از وی خواستههائی برای حوزههای نمایندگی خود داشتند حاضر نشد پاسخ مثبت بدهد و به آنها گفت: انجام این خواستههای شما به دلایل فنی امکان پذیر نیست.
ابوالفضل سروش با انتشاری در کانال تلگرامی اش به ارائه توضیحاتی درباره دلایل رای نیاوردن حبیب الله بیطرف در مجلس پرداخت.
یک عضو فراکسیون امید رای قومیتی نمایندگان در کنار دلایل سیاسی وزیر پیشنهادی نیرو و تاثیرگذاری رای فراکسیون مستقلین ولایی را به عنوان عوامل موثر در رای نیاوردن بی طرف دانست و گفت: حامیان فراکسیون امید باید بدانند که ما تنها ۱۰۰ نفر در مجلس هستیم.
اما این مساله واکنشهای جالبی در میان دانشجویان در برداشت.
ابوالفضل سروش با انتشاری در کانال تلگرامی اش به ارائه توضیحاتی درباره دلایل رای نیاوردن حبیب الله بیطرف در مجلس پرداخت.
یک عضو فراکسیون امید رای قومیتی نمایندگان در کنار دلایل سیاسی وزیر پیشنهادی نیرو و تاثیرگذاری رای فراکسیون مستقلین ولایی را به عنوان عوامل موثر در رای نیاوردن بی طرف دانست و گفت: حامیان فراکسیون امید باید بدانند که ما تنها ۱۰۰ نفر در مجلس هستیم.
اما این مساله واکنشهای جالبی در میان دانشجویان در برداشت.
علی حسینقلی درخصوص انتخاب نشدن بیطرف نوشت: نتایج یک هفته #راهزنی نه #رایزنی سیاسی شد ۱۶ تا #رای_اعتماد، خوب اینجا اگر #بیطرف باشی رای نمیاری باید #برند باشی میفهمی خودشم.

اما جواد امام از نزدیکان و ریاست بنیاد باران (متعلق به رئیس دولت اصلاحات) با افشاگری علیه لیست امید نوشت: بازهم #گندم_نماهای_جوفروش! #رای_عدم_اعتماد #بیطرف نتیجه صداقت، سلامت وپاسخ منفی ایشان به خواستههای آقایان (ت، و، ح، ن) درجلسه میدان آرژانتین بود.

در کنار معیارهایی، چون کارآمدی، دوری از فساد و ... جدیدترین ملاک اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی «برند» بودن یا نبودن است!
روز قبل روحانی با نام بردن از زنگنه، خاطرنشان کرد: من یک وزیری میخواهم که اسمش برند باشد. برای جذب سرمایه و من این را تعارف و شوخی نمیکنم اسامی برخی از وزرای ما در دنیا برند جذاب است!
اما مهدی گودرزوند در صفحه شخصی توئیترش در این خصوص نوشت: بعداز پنجاه کلمه قصارنصاب بچهای انقلابی نظیر بیشناسنامه/بعداز چندین کلمه قصار در تمجید برجام همانند گلابی اینبار تقدیم مینماید #وزیر_برند



کارشناسان معتقدند دولت دوازدهم از نظر توان و کارائی آن چیزی نیست که افکار عمومی به ویژه رای دهندگان به رئیسجمهور روحانی انتظارش را داشتند. تاکید رئیسجمهور روحانی بر ضرورت توجه به اشتغال در دولت دوازدهم، ایجاب میکرد این دولت با کارآمدی بیشتر به میدان میآمد که متاسفانه چنین نشد. اقتصاد، اکنون مشکل مهم کشور است و حل این مشکل فقط با گروه قدرتمندی از مجموعه اقتصادی در دولت میسر خواهد بود که چنین نیست. آموزش عالی از مشکلات مهم کشور است که متاسفانه وزارت علوم، فناوری و تحقیقات وزیر ندارد. اینها ضعفهای مهمی هستند که دولت دوازدهم را از سطحی که مورد انتظار بود پائینتر نشان میدهند و نگرانی این است که این دولت نتواند خواستهها و انتظارات مردم را برآورده کند.
امید نیکو با اشاره به کارویژههای وزرای برند روحانی گفت: زنگنه و کرسنت! ظریف و برجام! آخوندی و مسکن اجتماعی! بیطرف و گتوند! جهت جذابیت بالاتر یکی هم پوچ گذاشتن!



سه وزیر معرفی شده از سوی روحانی به عنوان برندهای جذاب جهانی، هرسه از جنجالیترین وزرای او هستند و به نظر میرسد تنها نام قاضیزاده هاشمی از این لیست جا ماند. غالب دستاورد دولت یازدهم را میشود در برجام، مسکن و فروش نفت خلاصه کرد. اما عملکرد این سه نفر، در جای خود قابل بررسی است.
منتقدین با برشمردن ۲۶ سال تصدیگری زنگنه در وزارت نفت، از فجایع بسیاری، چون خسارت ۱۴ میلیارددلاری کرسنت، فروش اطلاعات نفتی ایران توسط توتال، نادیده گرفتن توان داخلی و ... را یاد میکنند.
هانی هاشمی با لحنی طنز به محاوره انگلیسی زنگنه اشاره کرد و گفت: واتز یور نِیم؟ + مای نِیم ایز زنگنه بیژن. - اوه یِس؛ کرسنت_گِیت! - نایس تو میت یو؛ یو آر فِیمِس. یو آر دِ #برند.



مهدی مهری در همین خصوص نوشت: #آلمان خاک برسر برند جذاب جهانی زده (#بنز!). ما برند جذاب جهانی زدیم: را میره میخنده (#ظریف) را میره فوحش میده #آخوندی

امیر سرائی از فعالین دانشجویی هم با یادی از پخت غذای قطارهای ایرانی توسط آشپزهای اتریشی گفت: وزیر_برند یعنی به جای استفاده از شرکتهای ایرانی، از کترینگ اتریشی برای طبخ غذای قطار رونمایی کنی.


محمد اسماعیلنیا با انتشار تصویر زانو زدن ظریف در مقابل امیر کویت گفت: میگویند: #وزیر_برند فقط #برند_ظریف، شما بخوانید #کلاه_گشاد_برجام ...!




لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.