مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم اتمام آزادراه تهران-شمال بهعنوان یکی از برنامههای مهم محقق نشده دولت یازدهم گفت: شرکتهای ایرانی توانایی اداره و توسعه بندر بزرگی مانند شهید رجایی را ندارند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا سلامی با اشاره به. تنگاههای مالی و اعتباری به دلیل کمبود منابع دولتی در مسیر اجرای پروژههای زیر ساختی اظهار کرد: برای رفع این چالشها و برای پیشبرد طرحهای زیر ساختی در وزارت راه وشهرسازی مهمترین برنامه جذب سرمایه گذاری داخلی، خارجی و مشترک به روشهای PPP و BOT است.
وی با بیان اینکه این روشها در همه بخشهای دریایی، هوایی و زمینی استفاده میشود در پاسخ به این پرسش که " شبهاتی به مشارکت خارجیها در طرحهای وزارت راه وارد است از جمله اینکه گفته میشود الزام طرف ایرانی به داشتن شریک خارجی، دست ایرانیها را ذیل خارجی قرار میدهد، تاکید کرد: به هیچ وجه چنین نیست چرا که شرکتهای خارجی برای حضور در بنادر ایران بسیار راغب هستند.
وی با بیان اینکه متاسفانه شرکتهای ایرانی به دلیل فراهم نبودن زمینه رشد طی سالهای اخیر، آنقدر توانمند نیستند که به تنهایی بتوانند بندر بزرگی مانند شهید رجایی را ضمن اداره توسعه دهند؛ تصریح کرد: طرف خارجی برای جذب بازار بین المللی و در کمک به بنادر ایران برای رقابت با رقبای منطقهای در این بنادر سرمایه گذاری میکنند.
مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عدم اتمام پروژههای آزاد راه تهران- شمال و راه آهن قزوین- رشت از جمله برنامههای مهم محقق نشده دولت یازدهم بود، به مانا گفت: امید داریم این پروژهها تا پایان سال جاری و در دولت دوازدهم به بهرهبرداری کامل برسند.